Witam,
Przedmiotem sprzedaży jest Ford Mondeo mk5, 2.0 TDCI z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4 AWD, 180km – po chip tuningu na 210km, z grudnia 2015 roku w wersji wyposażenia titanium z przebiegiem 245000 km w kolorze specjalnym - Perłowym Platinium White.
Samochód jest produkcji krajowej, jestem jego drugim właścicielem. Zakupiony został w grudniu 2015 roku w Ford Tychy, w grudniu 2018 roku został zakupiony przeze mnie, od wtedy jestem jego jedynym właścicielem i kierowcą.
Auto garażowane, zadbane, myte wyłącznie ręcznie z użyciem profesjonalnej chemii. Wszystkie wymiany były wykonywane przeze mnie. Olej silnikowy zmieniany co roku, części z najwyższej półki. Poprzedniemu właścicielowi jak i mi służyło praktycznie jedynie do wyjazdów służbowych – dalekie trasy na zachód Europy, w związku z tym jest utrzymane w doskonałym stanie technicznym. Proszę zwrócić uwagę na to że właśnie dlatego wszystkie typowe problemy tego modelu powodujące awarie czy wycieki zostały wyeliminowane zanim się pojawiły – zapraszam do zapoznania się z listą wykonanych prac poniżej.
OC jak i przegląd techniczny ważne do grudnia 2025.
Felgi oryginalne Ford z modelu ST
Opony Vredestein Quatrac całoroczne 6mm bieżnika
Przoszę zauważyć że w samochodzie zostały już wymienione praktycznie wszystkie typowe bolączki tego modelu - cieknąca pompa CR, termostat, regeneracja skrzyni automatycznej, wtryskiwacze.
W chwili obecnej auto nie wymaga żadnego wkładu poza faktem że w ostatnich tygodniach pokazało się zapocenie z simmeringu silnik/skrzynia
Auto mimo wszystkich starań nie jest w stanie fabrycznym, ma pojedyncze odpryski zakonserwowane oryginalną zaprawką, z widocznych rzeczy na prawym tylnym błotniku jest małe uszkodzenie (też zakonserwowane), to samo na klapie – bolączka tego modelu, klapy w mondeo są plastikowe więc coś za coś – przynajmniej nie rdzewieją. Obydwa uszodzenia widoczne na dwóch ostatnich zdjęciach.
Ostatnie serwisy i naprawy:
-W grudniu 2024 wymiana całych przednich wahaczy oraz gum stabilizatora, zrobiona zbieżność, Nowe tarcze Bosch i klocki Textar na przedniej osi, oraz wymiana rury łączącej odmę z dolotem
-W pazdzierniku 2024 została wykonana akcja serwisowa wymiany przewodów hamulcowych w fordzie, wymienione tarcze hamulcowe z przodu (Bosch i klocki Textar), oraz rura łącząca odmę z dolotem
-W marcu 2024 Wymiana oleju silnika, filtra oleju, filtra kabinowego i oleju w skrzyni biegów wraz z filtrem, regeneracja wtryskiwaczy w serwisie bosch
-Jesienią 2023 wymiana termostatu z obudową, czujnika ciśnienia listwy CR
-Latem 2023 regeneracja tylnego mostu oraz wału napędowego, wymiana oleju w skrzyni kątowej, amortyzatorów (Sachs), Łączników stabilizatora przód i tył (Febi), filtra paliwa (Mahle)
-Na początku 2023 roku wymiana przewodów przelewowych (Oryginalne), uszczelki miski olejowej, pokrywy zaworów, uszczelnień pompy common rail (Victor Reinz), poduszki skrzyni (Lemforder), klocki hamulcowe przód i tył (Textar i TRW)
-Jesienią 2022 wymiana pompy Vacuum (Pierburg)
-Latem 2021 wymieniona szyba przednia oraz obydwa lusterka boczne w ASO Ford – uszkodzenia od kamieni, wcześniej z tego samego powodu wymieniony został zderzak przedni, naprawione łączenie zderzaka tylnego z nadkolem w ASO - typowa bolączka fordów
-W 2021 roku przy przebiegu 210000 skrzynia biegów uległa awarii, jest to 2 generacja powershift, poprawiona, w której uszkodzeniu ulegają jedyne kosze sprzęgłowe – została rozebrana, wyczyszczona, kosze wymienione, zalany nowy olej, wymienione koło dwumasowe (Luk), uszczelnienia półosi (Ford). Jest to wszystko zrobione tak, żeby był spokój z tą skrzynią do końca życia auta.
-Wiosną 2020 roku został wykonany chip tuning u najbardziej uznanego tunera Fordów w Polsce – GCS tuning pod Krakowem. Auto ma 210km, pali mniej i ładniej zbiera się od dołu.
-W 2019 roku przy przebiegu 191000 został zrobiony kompletny rozrząd, i pasek osprzętu i wymieniony płyn chłodniczy (INA, płyn Ford)
Na 90% z tych wymian/napraw posiadam dokumenty zakupu części oraz zdjęcia
Najważniejsze wyposażenie:
Napęd 4x4 z elektronicznym dyferencjałem i systemem Dynamic Torque Vectoring, kontrola zjazdu i podjazdu
Reflektory przednie Ford Matrix LED, ze światłami do jazdy dziennej LED, automatycznie dostosowujące oświetlenie do warunków na drodze
Reflektory tylne LED
Automatyczne „długie”
Dach panoramiczny z automatyczną roletą
Lakier perłowy Platinium White
System full keyless – otwieranie i zamykanie dotknięciem klamki, przycisk zapłonu
klimatyzacja dwustrefowa automatyczna
Podgrzewane przednie siedzenia i przednia szyba
Automatycznie składane lusterka
System radio SYNC 2 – 10 głośników, ekran 8”, Nawigacja, sterowanie ustawieniami auta z ekranu, bluetooth, AUX, złącze USB.
Cyfrowy licznik, predkosciomierz,
Rozpoznawanie znaków drogowych
Czujniki parkowania z 4 stron
System automatycznego parkowania
Utrzymywanie pasa ruchu
tempomat z limiterem
łopatki zmiany biegów przy kierownicy
Automatyczne światła i wycieraczki
ABS, ESP, TCS, wspomaganie ruszania pod górę (HSA)
Wizualizacja ciśnienia opon
Wielokolorowe oświetlenie wnętrza, schowek na okulary, podłokietnik e schowkiem i złączem USB
Skórzana kierownica wielofunkcyjna
Łatwe wsiadanie i wysiadanie – fotel po zapaleniu/zgaszeniu auta sam dosuwa/odsuwa
Fotel kierowcy elektryczny z pamięcią 3 ustawień regulowany w 5 płaszczyznach, łącznie z regulacja podparcia lędźwiowego i zagłówka przód-tył
Fotel pasażera regulowany ręcznie w 5 płaszczyznach
Tylne pasy bezpieczeństwa ze zintegrowanymi poduszkami powietrznymi, ISOFIX
kierownica regulowana w 2 płaszczyznach
Fabrycznie przyciemniane tylne szyby
Dzielona kanapa z podłokietnikiem i klapką do przewozu nart i długich przedmiotów
Elektryczne szyby przód i tył
Mam nadzieję że docenią Państwo ilość wykonanych przy samochodzie prac, oraz fakt że rzetelnie opisuję stan auta. Myślę że samochód w tym stanie posłuży bezawaryjnie wiele lat bez większego wkładu finansowego.
Zapraszam do kontaktu, chętnie odpowiem na wszystkie ewentualne pytania i rozwieję wszystkie wątpliwości.