Przyszedł czas na rozstanie się z moim ukochanym fordzikiem, mocno doinwestowanym.
Samochód zakupiłem w 2019 roku od mechanika, przy przebiegu około 189 000 km
Samochód sprowadzony.
Dziś autko ma 350 007 km i rośnie.
Przez ten czas fordzik nie zawiódł ani razu, wymiana oleju co 10.000 km, to dla mnie był obowiązek, zalewany olejem PMO Professional.
Wyposażenie, najważniejsze elementy:
- 7 siedzeń
- klimatyzacja
- tempomat
- dach panoramiczny
- zamontowany gaz LPG, spalanie od 9 do 11 litrów LPG, prędkość do 120 km/h, dbam o auta
- grzane i wentylowane siedzenia przednie
- wszystkie przyciski funkcyjne na kierownicy jak i desce rozdzielczej działają
- regulowane elektroniczne siedzenia
Przy przebiegu około 315.000 km fordzik przeszedł gruntowny serwis, postaram się wymienić wszystko co zostało zrobione, mogę coś pominąć, faktur na same części było na ponad 30.000 zł.
- nowe kompletne, markowe zawieszenie przód jak i tył włącznie ze sprężynami na tyle, nie tnie opon.
- tarcze i klocki przód wyczynowe niemieckiej firmy, poprzednie „markowe” zaczęły bić po 5.000 km
- wyważenie opon na urządzeniu z testem drogowym
- nowa chłodnica klimatyzacji
- nowy akumulator
- wymiana szyby czołowej, odprysk
- nowe markowe opony wielosezonowe
- wymiana czujników parkingowych
- wyjęte zostały lampy przednie i wyczyszczone „odblaski”, teraz świecą bardzo dobrze, założone nowe żarniki xenonowe
Silnik oraz napęd, najwięcej zostało tu włożonej pracy:
Silnik ze skrzynią został wyjęty, łatwiej było przeprowadzić serwis, zresztą bardzo szeroki zakres napraw był wykonany, nie była ściągana głowica!:
- wymiana panewek na takie który producent montował na pierwszy montaż
- nowa oryginalna pompa oleju
- sprawdzenie wałków rozrządu
- nowa dwumasa i sprzęgło, wszystko markowe
- rozebranie skrzyni i sprawdzenie wszystkich elementów, stan perfekcyjny
- termostat
- alternator oraz rozrusznik po serwisie
- czujniki położenia wału i wałków
- nowe oryginalne koła faz rozrządu
- kompletny rozrząd z pompą wody
- nowe półosie
- nowe turbo
- nowa odma
- czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej
- kilka innych czujników do których jest ciężki dostęp
- sprawdzona kompresja silnika, idealna
- wymienione wszystkie uszczelnienia
- nowe cewki zapłonowe - 5 sztuk
- nowy reduktor LPG
- nowe wtryski LPG
Wady:
- szkoda parkingowa, cofając nie zauważyłem pojazdu, lekkie uderzenie w lewy tylnik błotnik, nic nie robiłem z tym, widać na zdjęciu
- nie działa zmieniarka CD, nigdy nie korzystałem z niej
- nie otwiera się schowek na desce, standard w Fordach ☹
Fordzik do obejrzenia w Rawie Mazowieckiej po wcześniejszym umówieniu się. Wystawiam FV.