Podstawą jest silnik wolnossący B16A1.
Silnik złożony od podstaw na nowo. Poskładany na najlepszych dostępnych na rynku częściach, ściąganych specjalnie między innymi z USA i Japonii. Za budowę silnika odpowiedzialny jest profesjonalny warsztat Tecnogarage.com
Specyfikacja silnika:
Blok - B16A1
Głowica - B16A1
Wałki rorządu - B18C6 (Honda Integra Type-R)
Tłoki - B16B (Honda Civic Type-R produkowana tylko na rynek japoński!)
Uszczelka pod głowicą - Cometic, metalowa, 3 warstwowa
Sprężynki zaworowe - podwójne B18C6 (Honda Integra Type-R)
Panewki - ACL Race
Silnik rozwiercony, po generalnym remoncie - szlif, honowanie itd.
W tej chwili jego pojemność to ok. 1640 ccm.
VTEC ustawiony na 5200 rpm.
CR na poziomie 12,6:1
Auto odpalone i wystrojone 1 kwietnia 2011. Wystrojeniem tego wszystkiego zajął się RYS ze Strojenia.pl
Auto strojone na hamowni w VTG jak i na ulicy - wynik 201 KM i 175 Nm. Dodajmy że, jest to przyrost ok. 35 % w stosunku do serii bez jakiegokolwiek doładowania, co jest wynikiem co najmniej bardzo dobrym! Auto cały czas pozostaje wolnossące!
CRX kręci się do 8700 rpm, jeździ wyłącznie na paliwie 98 oktanowym.
Za smarowanie silnika odpowiedzialny jest pełny syntetyk - Mobil 1 5W30
Skrzynia w aucie pozostała seryjna. Dolot też jest seryjny (zmiana dotyczy wlotu zimnego powietrza z pod zderzaka i filtr powietrza to oryginalny wkład K&N - nie ma pseudotuningowych stożków.
Auto przy ostrej jeździe bierze trochę oleju, tu nie ma żadnych bajek ani filozofii - po to zostało zbudowane, i kręcąc do blisko 9000 rpm przy obecnym stopniu sprężania, który wynosi około 12,6:1 na tak wysilonym silniku musi coś łyknąć. CRX nie puszcza nawet grama dymka i chmurki.
Za przeniesienie tej mocy na koła odpowiedzialne jest odpowiednie nowe sprzęgło - Exedy Stage I (kwiecień 2011)
Wydech, także zrobiony w Tecnogarage.com w kwietniu to całość przelot z kwasówki 2,5 cala zaczynając od kolektora 4-1, kończąc na jednym tłumiku przelotowym poprzecznym firmy M-TECH. Auto nie "drze japy" jak 3/4 jeżdzących Hond po naszych pięknych drogach Spokojnie można nim jeździć na co dzień i nie jest upierdliwe.
Za chłodzenie silnika odpowiedzialne są 2 wiatraki chłodnicy, natomiast nad pracą silnika czuwają dwa zegary z warningami firmy Autogauge - ciśnienie oleju i temperatura oleju.
CRX nie nadaje się w żadnym wypadku na pierwszy samochód. Auto nie posiada żadnych systemów kontroli trakcji, nie ma nawet ABS-u. Jest nerwowe, nie posiada wspomagania i wymaga ciągłej uwagi podczas prowadzenia. Trzeba dodać także, że auto waży aktualnie ok. 940 kg.
Osiągi w tej chwili to:
5,9 sec do 100 km/h
20 sec do 200 km/h
Kultowy pierwszy na świecie samochód produkcyjny z silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu!
Auto zostało zbudowane na najlepszych dostępnych częściach przez odpowiednich ludzi, którzy się na tym znają - ma jeździć bezawaryjnie, szybko i tak jest.
W 2017 aut zostało odświeżone, otrzymało nowe amortyzatory i sprężyny, klocki hamulcowe i tarcze. Stan licznika podany od tuningu silnika do dziś. W moim posiadaniu od 12 lat, jako kolekcjonerskie. Tylko kilka tysięcy km przejechane w tym czasie.
Auto opisane w 2011 czerwcowym Auto Świat Poradnik i w numerze Japan Trends.
- opis auta na forum Hondy CRX
Cena jest do negocjacji. Odrestaurowana podłoga, nadkola, szyberdach. konserwacja, Nałożenie na kilku elementach oryginalny lakier - Celestial Blue Pearl. Regeneracja kierownicy, odświeżenie foteli i inne. Obecnie wymaga kosmetyki i sprawdzenia alarmu i ogólnego przeglądu. Jeździ tylko okazjonalne.
EE8 i-VT kultowy i wyjątkowy youngtimer, jedyny tak mocny 1.6 N/A w Europie!
Rzadko spotykany w Europie w tak oryginalnym stanie i takim przebiegiem!
https://moto.wp.pl/honda-crx-kultowa-nie-tylko-dzieki-mocy-6068753649054337a