UWAGA: między 25 kwietnia a 8 maja kontakt utrudniony (jedynie wiadomość OtoMoto, sms czy WhatsApp), obejrzenie auta niemożliwe w tym terminie.
Sprzedam samochód bezwypadkowy, aczkolwiek po drobnych kolizjach. Żadna z nich nie była naprawiana blacharsko (wolę tak, niż potem słuchać, że auto szpachlowane i pospawane z trzech przystanków). Wg mojej wiedzy, a samochód kupiłem jako nowy w salonie i jestem jego jedynym właścicielem, na całym aucie powinna być fabryczna powłoka lakiernicza. Samochód miał trzy przygody (wszystkie udokumentowane) i w takim stanie cały czas jeździ:
- w 2015r. ktoś przyhaczył prawe przednie drzwi, widoczna podłużna wgniotka
- w 2019r. sąsiad cofając lekko uderzył w przód, drobne połamanie plastików przodu
- w 2023r. na autostradzie minibus "przytulił" się do prawej strony podczas zmiany pasa
- kilka drobnych zarysowań, odprysków - normalne użytkowanie i drobne przygody parkingowe ;)
Kilka informacji o samochodzie. Rocznik 2012, pierwsza rejestracja 2013r. SIlnik benzynowy 1.6 MPI (wtrysk pośredni) 120KM. Instalacja LPG (Stag 300 Premium, bez lubryfikacji, nowa butla LPG z homologacją do 2034r.) zamontowana w 2014r. przy przebiegu ok. 20kkm w jednym z najlepszych i polecanych zakładów na Śląsku. Przez pierwsze 6 lat samochód serwisowany w ASO, potem regularnie u lokalnych mechaników (głównie typowa eksploatacja). Olej wymieniany co 15kkm, zawsze z płukanką, od pierwszej wymiany jeździ na oleju Mobil1 0W40 - nie wymaga żadnych dolewek między wymianami. W 2018r. przy przebiegu ok. 100kkm konserwacja podwozia, zmiana łańcucha rozrządu (na nowszy typ, wzmocniony) i sprzęgła. Luz na zaworach robiony dwa razy (100 i 150kkm). Ogólnie serwisowany na bieżąco, nigdy technicznie nie zawiódł (poza rozładowanym akumulatorem ;). Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa - nabita i sprawna. Fabrycznie był na stalówkach z kołpaczkami, mogę je też dorzucić. Na aucie całoroczne Nokiany z 2021r., w dobrym stanie. Hak sprawny, z pełnym gniazdem 13-bolcowym (można przejściówką zrobić częściej u nas spotykane 7-bolcowe).
Samochód jest praktycznie sprawny, jeździ, przeszedł w takim stanie przegląd techniczny (normalnie jak zawsze, czyli "z marszu"), ale z racji wieku i przygód nie jest w stanie idealnym ;). Z "przywar" samochodu mogę wymienić:
- Blacharka jak widać na zdjęciach. Nadwozie całkiem nieźle zabezpieczone antykorozyjnie, brak większych ognisk rdzewienia. Gdyby ktoś chciał ten prawy bok robić to można wymienić błotnik przedni i drzwi tylne (najlepiej kupić używany komplet w kolorze), tylni błotnik lepiej wyszpachlować niż wstawiać ćwiartkę, a zderzaki "pospawać" i ewentualnie podmalować. A ja budżetowo to trochę popodginać i zabezpieczyć.
- Od montażu LPG sporadycznie włącza się jednorazowy "check engine" z błędem P2096 - zły skład mieszanki za drugą sondą lambda czy jakoś tak. Trzech gazowników oglądało, każdy stwierdził, że ten typ tak ma. W zestawie adapter OBD2 po BT + darmowa aplikacja "Torque Lite" i można samemu ten błąd skasować. Robię tak od 10 lat - nic się dalej z tym nie dzieje. Mam wrażenie, że wskakuje jak silnik jest mocniej obciążony przy za niskich obrotach (jakby "przyduszony" np. ruszenie z dwójki, czy podjazd pod górkę/krawężnik na za niskich obrotach).
- Na hamulcu ręcznym słabo łapie lewy tył, do regulacji i sprawdzenia. Przy normalnym hamowaniu działają wszystkie hamulce ok (wyszło na przeglądzie technicznym).
- Zawieszenie trochę już wysłużone, choć tragedii nie ma. Czasami zdarza się dobić przy większych prędkościach. Amortyzatory jeszcze fabryczne, więc warto chyba już rozważyć wymianę, pomimo iż wg stacji diagnostycznej charakterystykę tłumienia mają bardzo dobrą.
- “Wysiedziany” trochę fotel kierowcy, z niewielkim przedarciem na boczku, pewnie od guzików ze spodni czy kurtki przy wsiadaniu.
Chcę uczciwie sprzedać tak jak stoi (a raczej jeździ ;), a nie bawić się w naprawy i "pucowanie" do sprzedaży, o wszystkim opowiem. Sprzedaję z pełną FV23%, więc kupujący zwolniony z 2% PCC. Zapraszam do kontaktu.
Moja historia serwisowa:
I.2014 / 13,3kkm - I przegląd ASO, olej Mobil1 0W40
I.2015 / 30,8kkm - II przegląd ASO, olej Mobil1 0W40
XI.2015 / 45.6kkm - olej Mobil1 0W40, przegląd LPG
II.2016 / 49,6kkm - II przegląd ASO
IV.2016 / 52,6kkm - filtr kabinowy, filtr powietrza
VII.2016 / 59,3kkm - olej Mobil1 0W40 + 1/2 LM Ceratec, świece (ASO), klocki hamulcowe tył, sprężyny tył + geometria, ozonowanie
II.2017 / 70,8kkm - przegląd LPG, filtr kabinowy, filtr powietrza
II.2017 / 71,0kkm - IV przegląd ASO, wymiana płynu hamulcowego
VII.2017 / 74,9kkm - klocki hamulcowe przód, olej Mobil1 0W40
VIII.2017 / 78,4kkm - akumulator Varta 52Ah
XI.2017 / 81,5kkm - serwis klimatyzacji (z nabiciem), filtr kabinowy
III.2018 / 85,4kkm - V przegląd ASO,
VII.2018 / 91,0kkm - olej Mobil1 0w40, filtr powietrza
IX.2018 / 96,5kkm - konserwacja podwozia
XII.2018 / 99,0kkm - wymiana łańcucha rozrządu (na wzmocniony), regulacja luzów zaworowych, wymiana sprzęgła + olej w skrzyni, komplet hamulców (tarcze + klocki, przód + tył, płyn hamulcowy), płyn chłodniczy, olej Mobil1 0w40
III.2019 / 103,0kkm - tylne sprężyny z kombi, przegląd LPG
IV.2019 / 103,9kkm - końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora (przód + tył)
XI.2019 / 113,7kkm - filtr powietrza, filtr kabinowy
XI.2019 / 114,1kkm - olej Mobil1 0w40, diagnostyka w ASO
XII.2019 / 114,2kkm - przegląd LPG
I.2021 / 128,5kkm - świece, filtr powietrza, filtr kabinowy, drążki kierownicze + osłona przegubu, olej Mobil1 0w40
V.2021 / 133,5kkm - opony całoroczne
XI.2021 / 142kkm - akumulator Varta 52Ah
II.2022 / 146,2kkm - serwis LPG, olej Mobil1 0w40, filtr powietrza, filtr kabinowy
IV.2022 / 150,3kkm - regulacja luzów zaworowych (serwis LPG)
VI.2023 / 151,0kkm - klocki hamulcowe przód+ tył
IV.2023/ 161,0kkm - olej Mobil1 0w40, filtr powietrza, filtr kabinowy, świece, ozonowanie + nabicie klimatyzacji
IX.2023 / 162,0kkm - mocowania amortyzatora przód
III.2024 / 169,0kkm - wymiana butli LPG