Dzień dobry,
odsprzedam swojego poliftowego Jaguara S-Type z silnikiem 4.2 (następca wadliwego przedliftowego wariantu 4.0 z uwagi na powłokę nikasilową). Zakupiony przez pierwszego właściciela (Polaka) w salonie w Niemczech, który pierwotnie przeznaczony był na eksport na rynek amerykański (z DE do stanów). Od początku swojej historii przebywa on w naszym kraju, jestem jego drugim właścicielem od ponad 2 lat. Samochód jak na swój wiek utrzymany jest w bardzo dobrej wizualnej kondycji. Seryjnie bardzo dobrze wyposażony, dodatkowo nagłośnienie alpine, podgrzewane i elektrycznie sterowane przednie fotele, szyberdach.
Silnik jak na V8 na trasach jest ekonomiczny, przy 120km/h palił mi +/-10l/100km. Nigdy nie widział instalacji gazowej.
Wymienione/naprawione zostały:
- nowy regenerowany alternator
- nowy kompresor klimatyzacji
- nowy zbiorniczek wyrównawczy
- nowa chłodnica wody
- nowy regenerowany konwerter
- nowe końcówki drążków kierowniczych, łączników stabilizatora
- nowe zawory zmiennych faz rozrządu wraz z uszczelkami
- nowe ramki rejestracyjne, specjalnie na zamówienie, wykonane ze stali nierdzewnej.
- progi i inne elementy mocujące, które wymagały wymiany (typowe dla tego modelu) wraz z pokryciem podwozia środkiem antykorozyjnym. Dodatkowo położony został nowy lakier na całym nadwoziu, drzwiach i masce. Prace przeprowadzone za ok. 9000 zł.
- nowy cały układ hamulcowy (tarcze, klocki, linki hamulcowe - te ściągane specjalnie z Brytanii, oryginalne) - faktura na 5260 zł
- instalacja elektryczna - faktura za naprawę na 6 tys. zł
Do zrobienia:
- Podczas jazdy pod obciążeniem (np. pod górkę) lub podczas dynamicznej jazdy skrzynia trochę podszarpuje. Wsadzony jest regenerowany konwerter, skrzynia biegów również jest wymieniona. Wykonano w niej dynamiczną wymianę oleju, gdzie opiłków nie stwierdzono. Diagnoza z 3 niezależnych warsztatów wskazuje, że prawdopodobnie konwerter przez zewnętrzną firmę został źle zregenerowany i wciąż jest wadliwy.
Do poprawy:
- Z moich obserwacji klimatyzacja działa tylko przy wyższych obrotach. Dmucha zimnym powietrzem kiedy wkręci się go na obroty. Niestety nie zdążyłem sie za to zabrać, planowałem zrobić sobie takie rzeczy na samym końcu. Kompresor jest wymieniony na nowy. W zestawie dorzucam jeszcze chłodnicę od klimatyzacji, której również nie zdążyłem wymienić.
- wyskakuje check engine od sondy lambda za katalizatorem.
Przegląd do czerwca 2025. Opony całoroczne Hankook z głębokim bieżnikiem.
Planowałem zostawić go sobie jako fajnego youngtimera, dźwięk V8 robi robotę, świetnie sprawdza się na zlotach nietypowych / klasycznych samochodów. Staram się bardzo dbać o swoje samochody, wykorzystuję tylko i wyłącznie sprawdzone specyfiki, części jak i płyny. Sprzedaję z uwagi na to, że jest to obecnie czwarty samochód w rodzinie, a jako, że zmieniłem pracę na w pełni zdalną to nie mam też zbytnio okazji, żeby się tym samochodem nawet przejechać do pracy.
Samochód potrzebuje jeszcze trochę miłości, w zamian powinien odwdzięczyć się bardzo przyjemnymi wrażeniami z jazdy.
Cena nie podlega większym negocjacjom. W pełni sprawne egzemplarze z silnikami 4.2 oscylują w granicach 33- 41 tys. zł, więc myślę, że to uczciwa oferta.
Możliwość obejrzenia w okolicy Kostrzyna Wielkopolskiego. Proszę o kontakt tylko zdecydowane osoby, które wiedzą czego chcą i znają się na rzeczy.