1 / 19
Najważniejsze
Przebieg
219 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
3 980 cm3
Moc
319 KM
Opis
Jaguar XJR
To pierwszy Jaguar z kompresorem w historii i zarazem drugi po XJ220 z doładowanym silnikiem.
Seria x300/x306 to ostatnie auta z Coventry z lubianymi silnikami 6. i 12-cylindrowymi pod maską. Wraz z nadejściem następnej generacji x308 – bardzo podobnej wizualnie z zewnątrz, pod maski trafiły już silniki V8, a wraz z nimi szereg innych zmian.
Oferowany przeze mnie Jaguar, zarejestrowany został 04.04.1995 w Danii. Jestem jego trzecim właścicielem/użytkownikiem w Polsce, do której sprowadzony został pod koniec 2013. Auto jest więc w kraju od 9-ciu lat, podczas których pokonywało średnio 2000 km rocznie.
Samochód bardzo zadbany, środek auta jak na jego youngtimerowy wiek prezentuje się wspaniale. Wyposażenie auta wewnątrz kompletne. Samochód tak we wnętrzu, jak i z zewnątrz nie przechodził prac renowacyjnych. A zatem lakier, tapicerka, mechanika – w oryginale.
Jaguar jest autem weekendowym. Garażowany. Użytkowany tylko w sezonie (wiosna-lato-wczesna jesień), unikał jazdy w deszczu. Tak samo był użytkowany przez poprzedniego właściciela.
Jaguar jest w obłędnym i najlepiej pasującym do XJR-a serii x306 kolorze Red Carnival Mica (to moja osobista opinia), zestawiony z kremową skórą w środku. Z listy wybranych opcji, dzięki którym jest to zapewne jedyny taki w Polsce XJR (a może i poza nią), jest ramka wlotu powietrza na masce w kombinacji chrom+siatka, zamiast bazowej lakierowanej w kolorze nadwozia. Z rozszerzeń o elementy chromowane jest cokół pokrywy bagażnika wykonany w chromie, oraz figurka kota na masce. Pogrubione, chromowane końcówki rur wydechowych. A w środku kierownica w kombinacji skóra i elementy drewniane.
Auto poza standardowym bogatym wyposażeniem, z opcji ma dobrane ogrzewane fotele przednie, grzaną przednią szybę oraz szyberdach. Fabryczne radio zostało uzupełnione o zmieniarkę CD na 6 płyt, w bagażniku. Na tylnej szybie roleta przeciwsłoneczna.
Czy są drobiazgi do detailingowego dopieszczenia? Zawsze będą w aucie, które ma niemal 30 lat, a które nie było restaurowane. Lakier - kilka lat temu była nałożona ceramika, obecnie zabezpieczony jest twardym woskiem. Należy zaplanować w niedalekiej przyszłości drobne prace, żeby utrzymać pedantyczny stan. Spód auta był poddany konserwacji i nie będzie wymagał na razie żadnych interwencji, szczególnie że od 9 lat obca mu była zła pogoda.
Zapraszam do kontaktu i obejrzenia auta na żywo. Tych samochodów powstało niespełna 6 tysięcy sztuk, przez 4 lata produkcji. Ostatni XJ z rzędowym 6-cylindrowym silnikiem. Pierwszy w historii marki z doładowaniem kompresorem o mocy podniesionej z 240KM(XJ6) do 320KM(XJR). Tym samym jedyny 6-cylindrowy Jaguar XJ series z doładowanym silnikiem – XJR x306
W ostatnim czasie wykonano szereg prac, m.in:
- nowa podsufitka
- nowa przekładnia kierownicza
- nowe wsteczne luterko
- wymienione 4 amortyzatory
- wymienione wszystkie wyeksploatowane elementy przedniego i tylnego zawieszenia (oryginalne części)
- uszczelnienie tylnego mostu
- nowe tarcze, klocki
- olej, filtry
Ubezpieczenie OC ważne do listopada 2025
Przegląd techniczny ważny do września 2025
Obniżam cenę z uwagi na wyjazd z kraju
23 sierpnia 2025 14:02
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Jaguar
Model pojazdu
XJR
Wersja
4.0
Kolor
Bordowy
Liczba drzwi
4
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1995
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Klimatyzacja automatyczna
Tapicerka skórzana
Sportowe fotele - przód
Kierownica skórzana
Kierownica sportowa
Dźwignia zmiany biegów wykończona skórą
Elektryczne szyby przednie
Elektryczne szyby tylne
Informacje o sprzedającym
Piotr
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2017
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie