1 / 41
Najważniejsze
Przebieg
243 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna+LPG
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
SUV
Pojemność skokowa
3 964 cm3
Moc
171 KM
Opis
Sprzedam wyjątkowe auto - mocno doposażonego Jeep'a XJ'ta. Samochód znany w internecie - wystąpił w kilku filmach Terenwizji
Rok produkcji 1991
Pojemność 4.0 + LPG, automat AW4, reduktor 242
OC - grudzień 2025
Przegląd - grudzień 2025
Butla w bagażniku 80L - wrzesień 2027
Auto w moim posiadaniu od 2012roku, przemyślane, bardzo uniwersalne, dobrze wykonane i sprawdzone w ternie, gdzie radzi sobie rewelacyjnie.
Na obecną chwilę zbudowanie takiego auta w podobnej konfiguracji to koszt rzędu 100-120tysięcy złotych (zdrowa baza + części + robocizna) także cena w ogłoszeniu jest ułamkiem tej wartości.
Cena oczywiście podlega ROZSĄDNEJ negocjacji - auto sprzedaję uczciwie, opisując wszystko zgodnie ze stanem faktycznym.
Modyfikacje:
-felgi stalowe 16x8, 5szt
-dwa komplety opon (po 5szt), obecnie założone roczne Toyo Open Country M/T w rozmiarze 285/75r16 (83cm średnicy), luzem nalewki Anaconda (kopia Bogger) w rozmiarze 265/75r16 (82cm średnicy) + dętki Kabat. Oba komplety stan BDB przejechane mają może po 3000km
- zawieszenie +3,5" przód sprężyny Rubicon Express tył resory Old Man Emu +100kg i regulowane wieszaki, amortyzatory 4szt gazowe Old Man Emu seria długa (oznaczenia L)
-amortyzator skrętu Old Man Emu
-wyższe odboje mostów
-zdemontowane stabilizatory
-panhard regulowany Wagoner
-z przodu wahacze typu LongArm
-drążki kierownicze i wąs przekładni od ZJ'ta
-auto w tym ustawieniu ma 80cm wykrzyżu na każdym kole i nadal pewnie się prowadzi
-reduktor przerobiony na sztywną flanszę + tylny wał z kompensacją do Ford Explorer
-przewody hamulcowe w stalowym oplocie Bogusz, oczywiście odpowiednio dłuższe
-tylne hamulce tarczowe z Jeep ZJ
-pompa hamulcowa i serwo Jeep ZJ
-wszystkie zaciski hamulcowe złożone na tłoczkach ze stali nierdzewnej
-hydrauliczny ręczny ukryty w oryginalnym miejscu
-dwie oryginalne blokady pneumatyczne ARB (tylna duża pod wzmacniane półosie 30frezów).
-kompresor ARB do blokad w bagażniku + szybkozłącze do pompowania kół
-w tylnym moście wzmacniane półosie 30 frezów - kupowane z USA (firmy nie pamiętam)
-w przednim moście półosie na przegubach z Jeep ZJ
-piasty przednie przerobione na rozbieralne, przystosowane pod dwurzędowe łożyska od Kia Carnival (można bez problemu wrócić do stosowania oryginalnych piast)
-przedni most wzmocniony w newralgicznych miejscach
-tylny most wyposażony w odlewane zamknięcie gruszki - pancerne, korek spustowy oleju i wyższy poziom oleju niż fabryczny
-odpowietrzniki (mosty, skrzynia, reduktor, wyciągarka) wyciągnięte pod maskę.
-instalacja elektryczna w komorze silnika pozbawiona zbędnych kabli i umieszczona możliwie wysoko
-duża chodnica automatu z Jeep WJ diesel
-chłodnica płynu aluminiowa NRF
-LPG BLOS - praktycznie bez elektroniki i spadku mocy, parownik OMVL do 6litrów pojemności
-snorkel + krótki dolot + filtr powietrza od Lublina (daje to duży airbox)
-akumulator przeniesiony do bagażnika - AGM EXIDE 82Ah (wymieniony w tym roku)
-wyciągarka XTR 15000lbs, sterowanie kablowe w kabinie + radiowe, przekaźnik pod maską
-kable do wyciągarki 70mm2, zasilanie auta 50mm2
-alternator przeniesiony na górę silnika 140A od VW Passat
-przetwornica 230V 300W w bagażniku
-w zaszłym roku zrobiona nowa podsufitka (syntetyczny len)
-w popielniczce zamontowane gniazda do ładowania urządzeń.
-wygłuszone wszystkie drzwi
-radio Sony + głośniki 4x 16cm (tył dwudrożne, przód zestaw odseparowany z gwizdkami na zwrotnicach - jak na terenówkę gra świetnie.
-CB radio + stała antena Lem
-bardzo mocne, a zarazem lekkie zderzaki stalowe z zaczepami do szarpania/ciągania przód zintegrowany z płytą pod wyciągarkę, tył zintegrowany z hakiem holowniczym (wbity w dowód 2200kg na haku)
-bagażnik dachowy stalowy kosz, bardzo mocny i usztywniający konstrukcję nadwozia, zintegrowany z kieszeniami na trapy (2szt. cała długość dachu), dodaję jeszcze 2szt. krótsze, przypinane na bagażniku w poprzek)
-progi z profili 120x60x3 + rury osłaniające/pod hilifta - bardzo usztywniają całe nadwozie.
-przód ledbar bodaj 350W, tył 2szt światła robocze (przód i tył sterowanie trzypozycyjne na przekaźnikach)
-stalowa oryginalna Jeep osłona zbiornika paliwa.
-dwie gaśnice po 2kg proszku zamontowane przy siedzeniach.
-wykładziny z podłogi zdemontowane (dokładam do auta) - łatwiej się sprząta i podłoga tak nie gnije
-w razie zalania w podłodze zrobione spływy z korkami od Suzuki Samurai.
-wywietrzniki na masce (stal nierdzewna + farba proszkowa) znacznie poprawiające chłodzenie silnika
-wycięte nadkola + gumowe poszerzenia (guma zbrojona)
-masa 50/50
Kilka rzeczy do zrobienia:
-luz na przekładni kierowniczej (główny wałek), nie cieknie, ale przekładnie trzeba wyjąć i wysłać do regeneracji bo w tym stanie auto trochę myszkuje
-luz na wałku ataku przedniego mostu – łożyska do wymiany, pojawił się już wyciek oleju, łożyska kosza były zakładane nowe wraz z blokadą, więc powinny być OK
-zbliża się już wymiana łańcucha w reduktorze – nie przeskakuje ale ma już spory luz – nowy, oryginalny łańcuch dorzucam do auta
-puściły uszczelniacze wału korbowego przód i tył więc trzeba wymienić, koło pasowe też ma już słabą gumę nowe dorzucam do auta
-zbliża się wymian świec – komplet Chempionów dorzucam do auta. Kopułka, palec i kable zmienione w zeszłym roku (zaśniedziały od stania)
-do zrobienia pełen serwis olejowy silnik jeździ na 10W60 Valvoline, mosty 75W140 Motul, skrzynia i reduktor ATF 2 Valvoline
-z przodu do wymiany tarcze hamulcowe + klocki, tył zrobiony w zeszłym roku (klocki Brembo, tarcze Delphi)
-wymiany lub regeneracji wymagają przednie reflektory – dorzucam nowe ledowe
-z rzeczy mniej istotnych ciężko chodzi centralzamek i prawa tylna szyba
Możliwa zamiana na ciężarówkę 4x4 lub lekką zmotę typu ramoklatka, najlepiej z dieslem, możliwa dopłata w obie strony.
Z racji braku czasu nie odpowiadam na wiadomości przez portal. W razie dodatkowych pytań lub chęci oględzin proszę dzwonić. Propozycje zamiany proszę wysyłać SMS lub Whatsapp.
Auto stoi w Kolbudach k.Gdańska, oględziny najlepiej w weekendy. Auto normalnie jeździ, można wracać na kołach.
Pełen opis na zdjęciach.
18 września 2025 22:35
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Jeep
Model pojazdu
Cherokee
Wersja
4.0
Kolor
Srebrny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1991
Generacja
II (1987-2001)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
Gniazdo USB
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Jarek
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2016
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie