1 / 25
Najważniejsze
Przebieg
270 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
SUV
Pojemność skokowa
5 210 cm3
Moc
215 KM
Opis
Rok: 1995
Silnik: 5.2 V8 benzyna bez LPG, 215 KM
Napęd: 4x4 (reduktor 242 – nowy, na gwarancji do 08.2026)
Skrzynia: automatyczna japońska AW4 z XJ
Wersja: europejska
VIN: 1J4GZB8Y1SY502931
Cena: 40 000 zł
Przy zamianie (np. na wyprawówkę): 45 000 zł
Lokalizacja: Warszawa
2019–2022
Auto do 2019 było w pełni seryjne, użytkowane jako cywilny Jeep.
W latach 2019 – koniec 2021 samochód został kompleksowo przebudowany pod offroad, ale nie był jeżdżony w terenie.
• wymiana na mosty D44 (tył) i D30 (przód)
• montaż liftu Rubicon Express 4,5” (sprężyny Suchorz)
• nowe amortyzatory przód i tył
• regulowane wahacze przód/tył (Wagoner) i panhard
• wymiana reduktora na 242
• blokada Vari-Lock z WJ z dopasowaną półosią
• pełne odświeżenie i zabezpieczenie podwozia oraz podłogi
• nowe opony Federal Couragia MT 265/75R16 (5 szt. z zapasem)
• nowy układ zapłonowy (rozrusznik, palec, kopułka, przewody, cewka, świece)
2022–marzec 2024
Auto w tym czasie również nie jeździło w terenie. Poprzedni właściciel zajmował się nim hobbystycznie, skupiając na wizualnych i estetycznych modyfikacjach:
• karoseria oklejona czarną matową folią, poszerzenia oraz tylny zderzak pomalowany Raptorem
• wymienione progi na wzmacniane – do podnoszenia hi-liftem
• snorkel, bagażnik dachowy wyprawowy, LED bar + oświetlenie robocze
• wydech Magnaflow – rewelacyjne brzmienie V8, cichy przy niskich obrotach, ryczący przy wyższych
• radio z bluetooth, ekranem i kamerą cofania, CB radio
Od marca 2024 – do dzisiaj
Po zakupie przywróciłem auto do pełnej sprawności po dłuższym postoju i poprawiłem mankamenty, które wyszły po przeróbkach. Autem zacząłem regularnie jeździć w terenie.
• nowe poduszki silnika i skrzyni biegów
• nowe piasty kół
• nowe przewody zapłonowe Janmor Marine
• regeneracja przedniego mostu – nowe łożyska kosza, kosz satelit (używany, po przeglądzie), przegub półosi, nowy olej i dodatek
• regeneracja tylnego mostu (półosie, łożyska TIMKEN/KOYO, uszczelniacze TIMKEN/SPICER, olej + dodatek LSD)
• regeneracja wału
• regeneracja przekładni kierowniczej, wymiana pompy wspomagania
• nowe tuleje panharda
• metalowy zderzak ARB mocowany do podłużnic, malowany Raptorem z wyciągarką Dragon Winch 15 500 lb
• nowe klocki i szczęki hamulcowe
• świeży olej, filtry, serwis chłodzenia i klimatyzacji
• nowy akumulator Optima Red (VIII 2025)
• nowy reduktor NP242 – zregenerowana obudowa, każdy element w środku nowy – gwarancja do 08.2026
• nowe amortyzatory z przodu
Auto jest regularnie jeżdżone w terenie, serwisowane i dopieszczane. Jeżdżę nim rekreacyjnie po piaskach, trasach widokowych i w lekkim błocie. Po każdym wyjeździe terenowym podwozie dokładnie myte (co najmniej 1–1,5 h na myjni), dzięki czemu podwozie i mechanika są w świetnym stanie. ZJ bez problemu daje radę zarówno z lekkimi Suzuki, jak i Patrolami z silnikami BMW.
Dodatkowe informacje
• Wersja europejska
• Auto nie ma LPG, uważam, że V8 nie przystoi
• Auto używane zgodnie z przeznaczeniem, zadbane i regularnie serwisowane
• Nosi typowe ślady jazdy w terenie (np. miejscami urwane poszerzenie) – nie naprawiam specjalnie do sprzedaży, bo pierwszy wyjazd i znów będzie to samo
• Podwozie nie jest zamazane barankiem ani starym olejem – wszystko czyste i widoczne, można dokładnie obejrzeć na kanale
• Zapraszam do oględzin nawet z drugiego końca Polski – można przyjechać ze swoim młotkiem i bez obaw stukać w podwoziu, gdzie się chce
• Miejscami w podwoziu są powierzchowne naloty rdzy, jak to w 30-letnim aucie, ale nic poważnego – nie rozwijają się i nie ma żadnych dziur
• Układ wspomagania nowy, ale znowu się poci. Wyciek na nowej pompie, najpewniej efekt wysokiego liftu – nie ruszam, bo to walka z wiatrakami
• Poza tym wszystkie podzespoły pracują poprawnie, bez wycieków i luzów
• Aktualne OC i przegląd
• Na ten moment w pełni sprawny, gotowy do jazdy i offroadu bez żadnych nakładów
• Dorzucam oryginalny przedni zderzak
Uwagi
Proszę o kontakt tylko osoby zdecydowane.
Cena przy sprzedaży: 40 000 zł
Cena przy zamianie (np. na gotową wyprawówkę): 45 000 zł
Koszt doprowadzenia auta do obecnego stanu kilkukrotnie przekracza cenę auta, więc proszę nie kontaktować się, jeśli szukasz auta za 15–30 tys. – są inne ogłoszenia.
Dla zainteresowanych mogę przesłać filmiki z jazdy w terenie.
29 października 2025 14:59
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Jeep
Model pojazdu
Grand Cherokee
Wersja
5.2 Limited
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1995
Generacja
I (1991-1999)
VIN
Oblicz
13/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Michał
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2017
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie