Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 CRD Overland – mocno dofinasowany, gotowy do każdej trasy!
Sprzedaję swojego Jeepa Grand Cherokee WJ 2.7 CRD Overland, który posiadam od 2017 roku. Auto zostało sprowadzone z południa Francji po długich i dokładnych poszukiwaniach – przez rok czasu oglądałem wiele egzemplarzy, zanim znalazłem ten – zadbany i z doskonałą bazą, w szczególności pod względem stanu podwozia.
Od momentu zakupu w samochód zainwestowano około 45 000 zł w modyfikacje i kompleksowy serwisch, auto stało się i gotowe na każdą trasę.
Znawcy tematu będą wiedzieć co w od zrobionego poniżej docenić. Osobiście jako właściciel dwóch takich pojazdów, znam wszystkie wady oraz zalety a głównie jako podejść od stronę wad a ich skutecznie usunąć na zawszę.
Co panstwu opisuje poniżej w skutkach.
Auto nie było eksploatowane w ciężkim terenie – służyło głównie jako wygodne auto rodzinne. Jedyną terenową aktywnością była lekka przejażdżka podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z WLKP 4x4 w 2024 roku. Poza tym regularnie pokonywało długie trasy wakacyjne – Chorwacja, Bośnia, Norwegia – zawsze bezproblemowo wracając do domu.
---
✅ Najważniejsze modyfikacje i serwisy (wartość: 45 000 zł):
Wał przedni Double Cardan – sprowadzony z USA – trwałe i bezawaryjne rozwiązanie usuwające typowy problem z przegubami.
Płyta wybieraka skrzyni biegów – wersja Polska, bez awaryjna (dostarczona przez kolegę z grupy społecznej Jeep WJ/WG), ktorzy sie zajmuję tym tematem na terenie Polski. Płyta eliminuje problem awaryjnego trybu skrzyni.
Brak problemu z blend doors – znana wada WJ nie występuje, klimatyzacja i ogrzewanie działają bez zarzutu.
Zawieszenie OME EMU – lift +2 cale – montaż w renomowanym warsztacie Suchorz 4x4 z Gdyni.
Tuleje Panharda – aluminiowo-poliuretanowe (Misiek Garage) – stabilizacja i eliminacja „death wobble”.
Felgi i opony – Toyo Open Country 245/70/R17, dystanse John Red 3 cm – idealne pod lift.
Nowe lampy przednie jak również tylne LED! Dobrane mocne oraz lepszej jakości żarówki.
System multimedialny Pioneer AVIC F970BT – Android Auto, Apple CarPlay, kamera cofania, zestaw głośnomówiący, SPOTIFY, Google Maps, Yanosik.
Klimatyzacja:
Wymiana chłodnicy Nissens.
Pełen serwis (odgrzybianie, nabicie układu – MP-Serwis Poznań).
Układ napędowy:
Wymiana piast przednich (lewa i prawa – orgynal Timken). Okolo 1500 zl.
Wymiana łożysk ataku tylnego mostu (Koyo) + nowy olej.
Wymiana oleju w przednim moście.
Hamulce – świeże klocki hamulcowe.
Przewody paliwowe 3 sztuki, orgyal Mercedes wymienione w zeszlym roku, koszt samych przewodów z robocizną około 1100 zl.
Dla poważnie zainteresowanych mogę przesłać więcej zdjęć, udostępnić historię napraw i modyfikacji oraz odpowiedzieć na wszystkie pytania. Więcej informacji udzielę telefonicznie.
Podsumowując, jak na ten model auto jest jak najbardziej godne polecenia, doinwestowane i potencijalnie llość problemów jak najmniejsza, porównując z świeżo sprowqdzinym którzy pochłania 15 000 - 20 000 PLN usprawnienia przez pierwszy rok.
Do tego jazda po modyfikacjach a autem nie zrobionym jest nie porównywalna w terenie oraz na trasie i w zakrętach gdzie na zawieszenie OME jest usztywniony i się lepiej prowadzi.
P.S. Jeep się stał już czwartym autem w rodzinie, nie ekspoatowany w celach pomysłu w związku z tym nadszedł czas na jego sprzedaż.