O tych autach krążą legendy – jedni nie chcą jeździć niczym innym, inni nie chcą ich widzieć nawet na oczy.
W moim posiadaniu są obecnie dwie Nivy, a że pojawił się nowy projekt, muszę zwolnić jedno miejsce w garażu.
Ta konkretna Niva jest ze mną od 3 lat, a moja przygoda z marką trwa już 7 lat. Zjeździłem nimi sporo i dzięki nim poznałem wielu wspaniałych ludzi.
Kilka słów o aucie:
Kupiłem ją od znajomego, który planował pojechać tym autem na Złombol. Życie napisało jednak inny scenariusz i Łada trafiła do mnie.
Po szybkim przeglądzie i wymianie oleju, od razu ruszyliśmy na wakacje – ciągnąc przyczepkę N126, auto bezawaryjnie pokonało ponad 3,5 tys. km.
Po powrocie służyła mi jako auto do codziennej jazdy. Przez cały czas dbałem o jej stan techniczny, wykorzystując oryginalne części z epoki.
Silnik ma obecnie niespełna 163 tys. km przebiegu, nigdy nie był naprawiany – poza standardowym serwisem. Jest w bardzo dobrej kondycji – nie kopci, nie bierze oleju. Skrzynia 4-biegowa, napędy sprawne.
Auto jest elastyczne i naprawdę dobrze się prowadzi – jeśli ktoś wie, jak jeździ się Ładą, będzie zadowolony.
Niva posiada instalację LPG, ale równie dobrze jeździ na benzynie. Aparat zapłonowy na platynkach – jak przystało na klasyczną motoryzację – wymaga trochę uwagi, ale zawsze dowiezie do celu.
Stan techniczny:
Nie trzeba martwić się o podstawowe podzespoły – sworznie, końcówki, przekładnia kierownicza, tuleje, tarcze, klocki – wszystko było sukcesywnie wymieniane.
Auto jest bezpieczne i gotowe do jazdy.
Niva jest bezwypadkowa, z pełną historią serwisową prowadzoną odręcznie w książce napraw – co uważam za ogromny atut.
Dwa lata temu została oczyszczona z bitexu w celu oceny stanu podłogi – okazało się, że zachowała się w świetnym stanie.
Fabryczne progi, błotniki, pas przedni i tylny – wszystko zakonserwowane ponownie przy użyciu wosków.
Uwaga: lewe drzwi mają drobne ognisko korozji na rancie – do poprawy w najbliższym czasie.
Dodatkowo ramię wycieraczki reflektora nie wraca do pozycji wyjściowej – dokładam dwa nowe silniczki do naprawy.
Wnętrze:
Środek fabryczny – kompletne fotele w dobrym stanie, nieprzetarte. Deska rozdzielcza ma jedno niewielkie pęknięcie.
W zestawie: oryginalna instrukcja napraw w języku rosyjskim, fabryczny zestaw narzędzi, pompka, oryginalne pokrowce na fotele.
Auto nie było czyszczone ani "plakowane" – to prywatny egzemplarz z mojej małej kolekcji.
Zapraszam osoby zainteresowane tym wdzięcznym, charakterystycznym autem.