Sprzedam Range Rover L322 5.0 Supercharged
Rocznik 2010
Kolor: Buckingham Blue
Wnętrze: Navy/Parchment, drewno Cherry
Silnik: 5.0 SC, 510 KM
Przebieg: 191000 KM
Sprowadzony w 2020 r. przeze mnie z USA. Stan do sprawdzenia poprzez VIN - auto całe, nieuszkodzone, niezalane itp.
Rzeczy zrobione zaraz po zakupie:
- wymiana rozrządu na oryginalnych częściach LR. W tym roczniku występuje jeszcze wada fabryczna rozrządu. Auto jest mi potrzebne niemal codziennie, więc wykonałem tę akcję profilaktycznie.
- zregenerowany kompresor. Uszczelnienia, nowy teflon, wyważenie.
- wymieniony konwerter na nowy oryginalny ZF.
- regeneracja alternatora
- nowa pompa wody
- demontaż sanek przednich - piaskowanie i lakierowanie. Lubią korodować, dlatego lepiej wykonać to profilaktycznie
- wymiana wszystkich płynów
- nowe świece
- nowy akumulator
- nowa podsufitka (powoli się odklejała)
- oczywiście kodowanie stacji, licznika itp. na EU
W toku dalszej eksploatacji 2020 - 2024:
- nowe przednie poduszki zawieszenia
- nowy blok zaworowy zawieszenia przedniego
- komplet 8 nowych wtrysków (profilaktyka - ale na forach można znaleźć historie o "spłyniętych" tłokach poprzez lejące zawory. Okazało się, że 3 z nich już były na granicy parametrów.
- nowe przednie hamulce
- nowe tylne hamulce
- regeneracja tylnych zacisków, czyszczenie i konserwacja mechanizmu ręcznego, nowe okładziny ręcznego
- regularny serwis zawieszenia - nowe wahacze, tuleje, łączniki. Każdy luz na elementach zawieszenia na bieżąco usuwany.
- nowe tylne amortyzatory
- jakiś wężyk do układu chłodzenia
- inne drobiazgi, gdzieś mam zapisane
Poza tym kupiłem w ASO nowy komplet dywaników gumowych.
Na bieżąco serwisowany u specjalistów LR bez "ścinania zakrętów". Potrzebuję auto do niemal codziennej komunikacji i dalekich wyjazdów wakacyjnych, więc musi działać.
Obecnie na felgach 20 cali i oponach letnich. Dla zdecydowanych dokładam drugi komplet 20 cali z praktycznie nowymi oponami zimowymi (kupione w grudniu 2023).
Auto jeździ wspaniale. Niezwykły silnik, rozpędza tę katedrę na kołach w zastraszającym tempie. Bardzo wygodne urządzenie do przemierzania Europy.
Co wypadałoby zrobić, jeśli ktoś jest bardzo drobiazgowy:
- polakierować tylny zderzak - uszkodzony prawy narożnik. Ktoś przy wyjeżdżaniu z parkingu zahaczył o sam narożnik i lakier jest uszkodzony.
- przyjrzeć się zapoceniu między skrzynią a silnikiem.
Na życzenie mogę wysłać np. filmik z odpalania zimnego auta. Nie świeci się żadna kontrolka awarii.
Handlarzom dziękuję, zapraszam chętnych na oględziny, jazdę do ASO, na podnośnik, mierzenie miernikami. Jeśli nie odbiorę - proszę o SMS - na pewno oddzwonię.