Posiadam samochód od 7 lat. 108 tysięcy mil.
To wersja z końca 2010 roku, co oznacza, że jest to bardziej pożądana wersja po facelifcie z ulepszonym dyferencjałem Torsen LSD, zrewidowanym zawieszeniem i mapowaniem skrzyni biegów, systemem dźwiękowym BT (Mark Levinson) oraz kilkoma innymi kosmetycznymi zmianami. Całkowicie różni się i jest ulepszony w porównaniu z modelami z 08/09. To jedyna wersja po facelifcie z tymi unikalnymi, kutymi kołami BBS (wydane tylko między 2010 a 2011 rokiem). Posiada wszystkie bajery, z którymi te modele wychodziły. Silnik 2UR-GSE jest uważany za najlepszy i najbardziej niezawodny V8, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Toyota/Lexus.
To alternatywa dla M3/C63, z ogromna roznica, ktrora jest niezawodnością Te silniki mają kute wnętrzności, z głowicami Yamaha. Podwójne wtryskiwacze na cylinder, agresywne wałki rozrządu. Brzmi niesamowicie powyżej 3500 obrotów, gdy otwiera się drugi dolot. Poza tym, jeździ jak zwykła limuzyna po mieście, cicho i komfortowo, i nikt nawet nie zorientuje się, na co ten samochód jest zdolny!
8-biegowa skrzynia biegów zmienia biegi niesamowicie szybko w trybie Sport. W trybie manualnym trzyma bieg, aż go zmienisz, bez żadnej korekcji ze strony komputera skrzyni biegów.
Jeśli przeglądasz to ogłoszenie, prawdopodobnie wiesz o tych wszystkich rzeczach. To niesamowicie rzadki samochód i trudno go znaleźć w dobrym stanie.
W 2017 roku miał drobny incydent – aquaplaning i uderzenie w krawężnik oraz gumowy słupek. Uszkodzone zostały prawy błotnik, prog, przednie koło i zderzak. Samochód nie został strukturalnie uszkodzony, więc nie posiada takiej kategorii. Nie doszło do wystrzału poduszek powietrznych. Mam zdjęcia z uszkodzeń jako dowód. Naprawy zostały wykonane tylko przy użyciu oryginalnych i nowych części Lexus (w tamtym czasie sama przednia felga kosztowała 1600 funtów!). Wszystkie rachunki do wglądu. Oba przednie wachacze zostały również wymienione, mimo że nie było widocznych uszkodzeń. Wszystkie plastiki, klipsy, uchwyty – wszystko zostało zakupione i zamontowane przez Lexusa. Samochód został sprawdzony przez dealera Lexus po naprawie, bez żadnych zastrzeżeń. Wykonali również standardowy 80-punktowy przegląd za każdym razem, gdy samochód był serwisowany. Wszystkie fabryczne ’recalls’ były również przeprowadzone przez Lexusa.
Zawsze używalem tylko oryginalnych części Lexus, w tym wszystkie oleje i inne materiały eksploatacyjne. Nigdy nie zamontowano żadnych zamienników O.E. – wszystkie części zawsze kupowane były u oficjalnego dealera Lexusa. Olej silnikowy i filtr wymieniane są co 4000 mil. Jeśli chodzi o większe serwisy: Świece zapłonowe (wszystkie 8) zostały wymienione około 10 tysięcy mil temu. Pasek V zmieniony w czerwcu 2024. Te samochody mogą mieć problemy z awarią chłodnicy, więc prewencyjnie wymieniono ją, w tym pompę wody, wszystkie węże i klipsy, około 5 tysięcy mil temu. Płyn w skrzyni biegów, w tym nowy filtr skrzyni, wszystkie uszczelki i śruby miski, o-ringi, korki spustowe itp. zostały wymienione we wrześniu 2023 – około 2 tysiące mil temu. W tym samym czasie wymieniono również różne elementy, takie jak uchwyty wydechu i tuleje, które miały powierzchowną rdza i nie wyglądały ładnie. Olej w dyferencjale został wymieniony w tym samym czasie co olej w skrzyni (w tym nowe korki spustowe itp.). Tuleje wahaczy zostały również zamienione na wzmocnione tuleje poliuretanowe od Strongflex. Na platformie IS te tuleje powodują nierównomierne zużycie, więc zaleca się upgrade do poliuretanu.
W 2020 całe podwozie zostało zabezpieczone kosztem ponad 2000 funtów. Około 5 tysięcy mil temu przednie hamulce zostały zregenerowane, w tym nowe tarcze hamulcowe, klocki i wszystkie akcesoria zacisków. Płyn hamulcowy również został wymieniony w całym systemie. Mam także wykonany na zamówienie wydech typu Y, który zastępuje tylne tłumiki, i jest montowany za pomocą złącza vband – dosłownie zajmuje 5 minut, aby go wymienić. Będzie dołączony do samochodu. Wszystkie 4 koła zostały całkowicie odnowione, malowane proszkowo i wyposażone w nowe opony przez WheelMania na końcu 2023 roku (przejechały tylko 1200 mil od tego czasu). Srebrne obramowanie okien zostało przyciemnione (dechromowane), ponieważ wolę taki wygląd. Można to odwrócić, ponieważ przyciemnienie można zetrzeć. Przednie reflektory miały wymienione soczewki (z powodu uszkodzeń słonecznych) i wewnętrzne przyciemnienia. Samochód wygląda o wiele lepiej moim zdaniem. Reflektory są oryginalne od Lexusa – nie jakieś śmieci od Vland czy Depo.
Posiadam mnóstwo rachunków i książek serwisowych do tego samochodu, trzymam wszystkie zapisy, z odnotowaniem przebiegu dla każdego interwału serwisowego. Samochód jest przechowywany w garażu na prywatnej posesji. Zawsze tankowany jest wyłącznie na super unleaded (E5). Zrobiłem kilka europejskich wycieczek tym samochodem i nigdy nie zawiódł. Wnętrze jest w świetnym stanie, bez rozdarć czy przetarć. Nie mam dzieci, więc tylne siedzenia są praktycznie nowe, ponieważ nigdy nie przewożę pasażerów. Karoseria jest w bardzo dobrym stanie, ale ma kilka wgniotek (zdjęcia załączone) – trudne do zauważenia na zdjęciach, ale ja je widzę. Pierwsza to wgniotka wielkości ziarenka groszku tylnych drzwiach, prawdopodobnie spowodowana przez idiotę na parkingu supermarketu (mimo że zawsze parkuję samochód jak najdalej od wszystkich innych), Druga – małe zadrapanie na boku przedniego zderzaka, od uszczelki gumowej przy wejściu do garażu. Naprawdę trudne do zauważenia, ale są tam.
Samochód nie wymaga niczego – możesz wsiąść i przejechać 2000 mil bez żadnych obaw. Zawsze był zadbany mechanicznie, z prewencyjną konserwacją i regularnymi serwisami (nawet przed zalecanymi interwałami).
Mogę podac więcej szczegółów lub odpowiedzieć na jakiekolwiek pytania dotyczące samochodu, po prostu zadzwoń lub wyślij wiadomość.
Samochod do ogladniecia w okolicach Bielska-Bialej, na poludniu Polski.