Lotus Omega nr 721/950 z oryginalnym przebiegiem 91.300km. Samochód jest w stanie kolekcjonerskim, w 100% bezwypadkowy. Za wyjątkiem maski, cała karoseria jest w pierwszym lakierze. Maska była lakierowana ze względu na odpryski kamieni. Fabryczny lakier na masce został przed lakierowaniem usunięty do gołej blachy. Samochód nie posiada rdzy, spód samochodu jest czysty, bez rdzawego nalotu, niektóre elementy zawieszenia posiadają jeszcze fabryczne oznakowanie farbą. Wszystkie mastyki są oryginalne. Pierwotnie samochód pochodzi z Niemiec (1. rej w 1994r) z okolic Frankfurtu, od 2019r był zarejestrowany w Austrii, gdzie był częścią kolekcji. Lotus nie posiada żadnych przeróbek, ale został przez poprzedniego właściciela sprawdzony na hamowni, wykres pokazał 420KM (czasami jeszcze na trzecim biegu traci delikatnie trakcję). W ostatnim czasie samochód przeszedł duży przegląd, min.
-nowe tuleje wahaczy
-nowe hamulce (oryginał Lotus AP Racing)
-serwis olejowy
-uszczelnienie miski olejowej
-nowe sony Lambda
-nowa pompa wody do Inrecoolera
-nowe paski wraz z rolkami
-nowa dodatkowa elektryczna pompa wody
-nowe wtryski
-nowy akumulator
-nowe sprzęgło wentylatora (Visco)
Omega posiada bardzo ważną kolekcjonersko dokumentację, która obejmuję min.:
-oryginalny pierwszy Brief
-austryjacki Typenschein
-oryginalna fabryczna książka „Lotus Omega”
-oryginalny folder prasowy z plakatem oraz z osobnymi zdjęciami
-oryginalny prospekt
-oryginalny brelok z numerem samochodu „721”
-oryginalne skórzane etui na instrukcję obsługi
-instrukcja obsługi
-książka serwisowa
-wydruki z niemieckiego TUV
-teczki z książkami naprawczymi
Przez poprzedniego właściciela został zamówiony pokrowiec dedykowany dla Omegi (niestety omyłkowo został uszyty z napisem „Carlton”). Według niektórych źródeł, pozostało ok 400 z 950 sztuk Lotusa Omegi wraz z Lotusem Carlton (RHD). Europejskie pochodzenie, wraz z pełną historią oraz stanem zachowania tego egzemplarza, zadowoli nawet bardzo wymagającego kolekcjonera lub miłośnika motoryzacji. Samochód jest zarejestrowany na mnie (zarejestrowany prawidłowo, jako LOTUS OMEGA A). Nagranie z pracą silnika oraz inne zdjęcia dostępne na moim Instagram, 4classic.pl. Zachęcam do oględzin. Jazda próbna tylko w ładną pogodę. Przebieg auta może delikatnie wzrosnąć, ponieważ od czasu do czasu nim jeżdżę. W moim posiadaniu było kilka sportowych samochodów z lat 90tych, (500E, M5 E34, ALPINA B10, 964 Turbo, Testarossa), lecz biorąc pod uwagę osiągi oraz charakter, to właśnie Lotus zrobił na mnie największe wrażenie. Chętnie wyślę więcej zdjęć detali na Whatsapp.
Instagram: 4classic.pl