Szanowni Państwo,
przedmiotem ogłoszenia jest Mazda 3 III generacji widoczna na zdjęciach. Auto jest skonfigurowane w najwyższej wersji (SkyPassion) powiększonej o dodatki.
Auto pochodzi z Polskiego salonu, jest całkowicie bezwypadkowe, a ja jestem jego drugim właścicielem (zakupione od znajomych, którzy nabyli je w salonie we Wrocławiu).
Samochód wykorzystywany przeze mnie „na codzień” głównie na trasach szybkiego ruchu, konkretnie S11 i A2 - gdyż tymi trasami dostaje się codziennie do pracy (ok. 10 km w jedną stronę).
Auto do poprawek lakierniczych (typowe otarcia parkingowe). Nie ruszałem ich ze względu na chęć pozostawienia oryginalnego lakieru.
Auto używane prywatnie, głównie na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
Poza wymienionymi, auto prezentuje się naprawdę atrakcyjnie - pomalowane zostało przez producenta pięknym lakierem 25D white pearl, który swietnie odbija światło, tworząc super refleksy.
Auto mechanicznie jest całkowicie sprawne i daje bardzo dobre wrażenia z jazdy. Niewątpliwym atutem tego pojazdu jest nisko osadzony środek ciężkości oraz niezawodny wolnossący silnik benzynowy 2.0 Skyactive. Silnik, którym, w mojej opinii, Mazda udowodniła konkurencji, że turbina potrzebna jest mechanikom, a nie kierowcom, a „downsizing” silników jest chorobą Europy. Jako, że auto ma 2 litrowy silnik wolnossący i ok. 120 km jego kultura pracy i użytkowania jest zachwycająca.
Auto jest zadbane i wszystko w nim jest wymieniane na czas. Olej wymieniany co 10/15 tysięcy kilometrów, zawsze gdy to możliwe (jakieś 80/90% przypadków) tankowane benzyną Shell V-Pover Racing (na co mam faktury), tapicerka prana była co najmniej dwa razy w roku (ostatnie pranie odbyło się w marcu 2025 r.) etc.
W ostatnim czasie wymienione zostały (grudzień - marzec):
- akumulator (poprzedni osłabł i skutkowało to wyłączaniem funkcji i-stop, przy czym wyłączam ją ręcznie, po prostu irytował mnie błąd na desce rozdzielczej); oraz
- sworzeń lewego przedniego koła (po przeglądzie technicznym dostałem informację, że można się przymierzyć do jego wymiany); oraz
- opony zimowe (Barum Polaris 5) wraz z wyważaniem itp.; oraz
- drobne elementy eksploatacyjne związane z bezpieczeństwem (tzw. wiosenne porządki) np. wycieraczki szyby, polerowanie reflektorów.
Dla tych z Państwa, którzy dotarli do tego fragmentu - przedstawiam kilka ciekawych elementów wyposażenia niniejszego auta, które nie są oczywiste dla pojazdów serii 3:
- wyświetlanie prędkości i nawigacji na szybie (tzw. system „head up”);
- elektroniczny wyświetlacz prędkości z dużym zegarem obrotomierza;
- nagłośnienie bose (dziewięciogłośnikowy system - najlepszy możliwy w tych autach);
- kontrola martwych pól (tzw. system BSM);
- system hamowania RVM;
- podgrzewane fotele kierowcy i pasażera;
- system i-stop;
- kokpit z czerwonymi przeszyciami;
- skórzane elementy wnętrza, w tym: kierownica, mieszek gałki zmiany biegów, osłona hamulca ręcznego;
- elementy wnętrza stylizowane na włókno węglowe;
- bezdotykowe i samoczynne zamykanie drzwi;
- otwieranie zamka drzwi przez dotknięcie klamki;
- system tzw. „odprowadzania do domu”, podświetlenie przy otwieraniu i zamykaniu;
- system wybierania głosowego.
Auto uwielbiam i jeżdżę nim z przyjemnością, niemniej, ze względu na powiększenie rodziny szukam czegoś większego.
Oczywiście, zgadzam się na wszelkie badania pojazdu na koszt potencjalnie kupującego (w tym odwiedzenie stacji diagnostycznej, podłączenie komputera, mierniki lakieru etc.)