Dzień dobry,
Mazda CX-5 w wersji Sport 4WD, auto w moim posiadaniu od 3 lat, pochodzi z Belgii kupione od pierwszego właściciela.
Auto dobrze się prowadzi, większa prędkość autostradowa czy szybsze pokonywanie zakrętów nie robi na wybranej przez Kierowcę linii samochodu wrażenia, jazda jest pewna i stabilna. W zimowych warunkach napędy sprawują się (jak mnie miło zaskoczyło) bardzo dobrze, w głębokim sypkim, śniegu auto bez większych problemów jedzie i jest nad nim pełna kontrola … ale wiadomo nie na łysych oponach...
Przegląd techniczny wykonany został 03.02.2024 z wynikiem pozytywnym na cały rok.
Stan licznika: 182 000 km.
Spalanie w trybie mieszanym mieści się w granicach : 7.5 do 8.5 litra/100 km.
Euro 5.
Stan samochodu jest bardzo dobry, nie uczestniczył w wypadku ani stłuczce, posiada kilka drobnych rysek, małych odprysków lakieru np. na masce, lekko naleciałe korozją elementy podwozia jednak jest to w dalszym ciągu mimo 12 letniej historii świeże, piękne, zadbane, wygodne, zdecydowanie Rodzinne auto.
Posiada wiele systemów pomagających kierowcy w jeszcze lepszej jeździe lub też dla zachowania większej uwagi na drodze: stabilizacja toru jazdy, monitorowanie martwego pola w lusterkach, czujniki pasa ruchu, czujniki parkowania z tyłu z kamerą i z przodu, inteligentny system hamowania w ruchu miejskim, jest też fajna opcja automatycznych świateł drogowych „długich” kamera monitoruje inne obiekty świetlne i automatycznie światła włączą lub wyłącza, jak na ten model jest to wysoko doposażona wersja Mazdy.
Samochód w kolorze Sky Blue prezentuje się bardzo ładnie i stylowo nawet w szary pochmurny dzień, obecnie ma założone koła zimowe Dunlop Winter Sport 5 17 cali z 2019 roku. Na lato posiada na wyposażeniu koła letnie Hankook 17 cali z 2018 roku. Dodatkowo w bagażniku znajduje się koło zapasowe. Oferta fabryczna tego modelu nie przewidywała takiego rozwiązania.
Przebyte naprawy w trakcie użytkowania: 2021-2024
1. Wymiana filtra cząstek stałych – Andora Kraków,
2. Wymiana czujnika temp. Spalin – Andora Kraków,
3. Wymiana czujnika ciśnienia biturbo,
4. Sprawdzenie wtryskiwaczy oraz wymiana podkładek,
5. Regeneracja turbosprężarki biturbo,
6. Wymiana kpl. Sprzęgła z kołem dwumasowym,
7. Wymiana akumulatora,
8. Czyszczenie egr wraz z rurkami,
9. Czyszczenie chłodnicy powietrza, wraz z wszystkimi rurami dolotowymi,
10. Czyszczenie kanałów w głowicy od strony dolotowej,
11. Wymiana oleju w skrzyni biegów, transferze oraz dyferencjale,
12. Wymiana oleju silnikowego z filtrami co 10 000 tys. Km,
13. Kontrola dwustrefowej klimatyzacji, ilość czynnika oraz jej praca,
14. Stare części do wglądu.
Samochód doinwestowany, użytkowany na co dzień, bezawaryjny.
Zapraszam do oględzin i jazdy próbnej,
Marcin