Na sprzedaż komfortowy i stylowy Mercedes-Benz CLK 240 W209 z niezawodnym silnikiem 2.6 V6 o mocy 170 KM (jednostka bliźniacza z 3.2, 231 KM; pali tyle samo, za to osiągi mniejsze ;) ).
Samochód z 2002 roku, wyposażony w ekonomiczną instalację LPG.Przez ostatnie 4 lata wsadzone ponad 27 tysięcy złotych potwierdzone fakturami. Pojazd zadbany, w ciągłej eksploatacji.
W moim posiadaniu od sierpnia 2021, razem przejechaliśmy około 50 tys. km.
Nigdy nie zawiódł, odwdzięcza się komfortem i ponadczasowym wyglądem.
Fotele i kierownica w skórze.
W zeszłym roku przeszedł remont zawieszenia.Przy okazji został wymieniony czujnik położenia wału (typowa usterka tego silnika).
Niedługo po serwisie zawieszenia miałem kolizję, aczkolwiek wszystko zostało naprawione (prawy przód: lampa, błotnik, cały zderzak, maska), części konstrukcyjne nie zostały naruszone. Przy okazji zostały przeprowadzone poprawki blacharsko-lakiernicze w celu eliminacji głównego wroga - rdzy, obydwoje drzwi, nadkola z obydwu tylnych stron.
W ostatnim czasie wymieniany był przepływomierz, przewód odmy silnika, filtr oraz pompa paliwa.
Z uwagi na upływ lat nie jest niestety w stanie perfekcyjnym, do mankamentów można zaliczyć:
- niezamykający się schowek pasażera (jest na stałe zamknięty,typowy problem clk)
- popękane plastiki zasłaniające mechanizm obydwu foteli przednich (trzymają się, ale pasażerowie wysiadający z tyłu często nogami zahaczają, dosyć częsty temat w W209)
- lusterko od strony kierowcy nie do końca chce być sterowane elektrycznie (prawdopodobnie mechanizm się zaciął, jeśli mechanicznie je ustawimy w konkretnej pozycji nie zmienia jej podczas jazdy)
- kontrolki SRS świecą się na desce rozdzielczej (typowy problem foteli przednich-mata zajętości fotela)
- powierchowny nalot rdzy w okolicy nadkoli (były odświeżane jak powyżej natomiast ewidentnie nie zostały odpowiednio zabezpieczone.Ja już nie mam czasu się tym zajmować)
- spryskiwacze nie podają płynu za pierwszym wciśnięciem, trzeba to zrobić 3 razy.
Usterki te nie wpływają jednak na bezpieczeństwo, ani użytkowanie pojazdu.
Przednia szyba była wymieniana, ponieważ serwis podczas naprawy wycieraczek nie zachował należytej ostrożności i ją uszkodził.
Do radia dorzucony został moduł bluetooth, jest wpięty w aux, więc nie trzeba prowadzić kabla ze schowka. Samo radio w języku polskim.
Wszystkie serwisy prowadzone na bieżąco, olej wymieniany średnio co 9 tys. km (ostatnia wymiana 6 tys. temu), za każdym razem był to Liqui Moly 5W30.
Klimatyzacja sprawna na obydwie strefy.
Automat nie szarpie, płynnie zmienia biegi.
Fotele w pełnym manualu, aczkolwiek grzane.
Za mojej kadencji lany V-Power 95.
Lampy xenonowe, czujnik deszczu, felgi 17 calowe z oponami Hancook Ventus 225/45 Z 2023 roku, drugi komplet w podobnym rozmiarze (zimówki), czujniki parkowania przód i tył, 2 kluczyki, elektronicznie otwierany bagażnik (z klucza i od strony kierowcy na drzwiach). Tempomat sprawny.
Przegląd do 07.2025
OC do 04.2026
Homologacja butli LPG - 01.2027
Auto obejrzenia we Wrocławiu.