Na sprzedaż samochód, który posiadam od 4 lat. W tym czasie przejechał 50 tysięcy kilometrów – bez najmniejszych awarii. Auto wyposażone w niezawodny silnik V8 M113, znany ze swojej trwałości – mimo wysokiego przebiegu pracuje bardzo dobrze.
Przegląd: 02.2026r.
Ubezpiecznie: 03.2026r.
Spalanie 12l/100km
Skrzynia: 5G Tronic
Pojazd jest garażowany z powłoką wosku ceramicznego. Całość utrzymana w oryginalnym fabrycznym pakiecie AMG w wersji Amerykańskiej – wszystkie elementy posiadają fabryczne numery części. Samochód pochodzi z Kalifornii, a wszystkie lampy, szyby i lusterka mają nabite oryginalne amerykańskie oznaczenia.
Auto nie uczestniczyło w żadnym wypadku. Jedyne ingerencje to uszkodzenia karoserii śrubokrętem w USA w Styczniu 2008r. przy przebiegu 73 700km – po czym zostało odmalowane. Oraz przetarcie parkingowe tylnego zderzaka w Grudniu 2015r. przy przebiegu 198 500km.
W 2024 roku dla zabezpieczenia przed korozją wymieniłem tylne nadkola – (typowe ogniska korozji dla tego modelu) – oraz cały samochód został ponownie pomalowany (poza dachem, który zachował oryginalny lakier w świetnym stanie – kolor 960 Alabaster White)
Przegląd napraw i serwisu:
• Marzec 2025: wymiana wszystkich 16 świec zapłonowych, przewodów i fajek zapłonowych (OEM /świece NGK)
(mam zdjęcia stanu starych świec po 100 000km)
• Kwiecień 2025: nowe tarcze wentylowane i klocki hamulcowe (OEM) przód oraz komplet terczo-bębny tył
• Wrzesień 2024: Wymieniono przepływomierz i sondy lambda (OEM)(za katalizatorami)
• Czerwiec 2023: Wymiana oleju i filtra w skrzyni biegów przy 320 tysiącach następna wymiana na 365 tysiecy
• Kwiecień 2025: Nowe sprężyny tył
• Styczeń 2024: Nowa chłodnica silnika i klimatyzacji
• Marzec 2024: Nowy zestaw odm (OEM)
Olej silnikowy: Castrol 5W40 wymieniany co 7000km
Olej skrzyni: Mercedes-Benz ATF 236.14
Spalanie oleju wynosi około 500/800ml na 1000 km w zależności stylu jazdy co nadal mieści się w normach producenta (regularnie dokumentowane zużycie posiadam zapisy). Wynik ten można jeszcze poprawiać wymieniając uszczelniacze zaworowe.
(Mniejszych wymian eksploatacyjnych jak elementy zawieszenia czy filtry nie będę opisywał)
Uwagi:
• Check Engine – informacja o niskiej wydajności katalizatorów (P0422 i P0432)
• Warto rozważyć wymianę uszczelniaczy zaworowych
• Klimatyzacja nie chłodzi. Prawdopodobnie czujnik lub brak czynnika (osobiście wolę otwarte okna dlatego nie zaglądałem do tego)
Auto ma dołożoną elektryczną przepustnicę wydechu oraz usunięty tłumik środkowy co sprawia że na otwartych klapach brzmienie V8 robi robotę. Sterowanie z pilota pozwala nam przełączyć wydech w tryb seryjny. (dorzucam od siebie zapasowego pilota i zapasowy nowy silniczek)
W USA ktoś wymienił zegary na takie z modelu 5.5 kompresor co zmiania ich kolor na biały w kolorze lakieru i dodaje napisy V8 i AMG na licznikach
Auto gotowe do jazdy, w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym jak na wiek 21 lat.
Samochód w 90% na oryginalnych częściach co daje fajną podstawę pod przyszłego klasyka.
Na ma co bać się przebiegu. Przynajmniej jest on prawdziwy i pokazuje jak wykonane są W209 bo auto wygląda jak by miało maksymalnie 100 000km. Sam silnik M113 bez awarii osiąga przebiegi 500 000 wzwyż.