Historia dużych, czteromiejscowych kabrioletów Mercedesa jest długa i niemal nieprzerwana.
Lecz zarówno lata 70. jak i 80. oznaczały pustkę w tej materii.
O ile modele z serii SL z tamtych lat występowały w wersjach, gdzie zajęcie miejsca z tyłu było możliwe, dawało się odczuć, że konstrukcyjnie nie są dedykowane czterem pasażerom.
Do takiej koncepcji Mercedes powrócił wraz z ikoniczną serią W124, gdzie wraz z rebrandingiem na „klasę E”, skonstruował w pełni czteromiejscowy kabriolet, zorientowany na maksymalny, ówcześnie dostępny komfort podróżujących.
Zapewnił go nie tylko za sprawą użytych materiałów, lecz również charakterystyką pracy zawieszenia, zaś dwustukonna, rzędowa „szóstka” Mercedesa zapewnia dość mocy do sprawnego przemieszczania się.
Co o naszym Mercedesie mówią liczby?
Dane techniczne:
Rok produkcji: 1995
Silnik: R6, benzynowy
Pojemność silnika: 3199 cm3
Moc: 217 km (162 kW)/ 310 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 4-stopniowa
Napęd: tylna oś (RWD)
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h: 7,9 s
Waga: 1690 kg
Kolor nadwozia: Ciemnoniebieski („Midnight Blue” 904U)
Wnętrze: wykończone w beżowej skórze oraz w drewnie, zachowane w oryginale
Numer VIN: WDBEA66E7SC274790
Rynek pochodzenia: Stany Zjednoczone
Aktualny przebieg: 127 313 km (79 109 mil)
Cena: 89 000 zł
Nasz egzemplarz pochodzi z rynku amerykańskiego, gdzie
został sparowany wraz z czterobiegową, sprawnie działającą skrzynią automatyczną 4G-Tronic.
W ostatnim czasie przeszedł gruntowny przegląd, podczas
którego naprawie poddano:
- elektrycznie wysuwane zagłówki
- system regulacji fotela kierowcy
- siłownik podnoszenia dachu
Sam system podnoszenia/opuszczania dachu działa
rewelacyjnie i bez najmniejszego wahania.
Podobnie jest ze szczelnością poszycia.
Nawet podczas silnych opadów, nie ma mowy o przeciekach do wnętrza, które to zachowało pełną funkcjonalność, oraz dobry stan, adekwatny do niskiego przebiegu.
Mankamentem jest nieco spękany, drewniany panel w okolicach
dźwigni zmiany biegów, oraz brak jednego z przycisków regulacji fotela kierowcy.
Na skórzanej tapicerce próżno szukać dziur czy przetarć.
Również radio oraz klimatyzacja są w pełni sprawne.
Stan blacharski odpowiada kondycją wnętrzu.
Jedynie na lewym, przednim nadkolu (łączenie zderzaka z błotnikiem), widoczny jest ledwie ślad korozji.
Silnik pracuje równo na wszystkich cylindrach, bez wycieków.
Jeśli poszukujesz przestronnego, dobrze wykończonego
krążownika, który zabierze w podróż coś więcej niż jedną torbę, oraz pozwoli nacieszyć się ciepłymi dniami, to może być wybór dla Ciebie.
Wpadnij, zrzuć dach i sprawdź, dlaczego pokonywanie kilometrów
jest w tym Mercedesie tak przyjemne.