Mercedes-Benz SL - 1
Mercedes-Benz SL - 2
Mercedes-Benz SL - 3
Mercedes-Benz SL - 4
Mercedes-Benz SL - 5
Mercedes-Benz SL - 6
Mercedes-Benz SL - 7
Mercedes-Benz SL - 8
Mercedes-Benz SL - 9
Mercedes-Benz SL - 10
Mercedes-Benz SL - 11
Mercedes-Benz SL - 12
Mercedes-Benz SL - 13
Mercedes-Benz SL - 14
Mercedes-Benz SL - 15
Mercedes-Benz SL - 16
Mercedes-Benz SL - 17
Mercedes-Benz SL - 18
Mercedes-Benz SL - 19
Mercedes-Benz SL - 20
Mercedes-Benz SL - 21
Mercedes-Benz SL - 22

1 / 23

Mercedes-Benz SL - 1
Mercedes-Benz SL - 2
Mercedes-Benz SL - 3
Mercedes-Benz SL - 4
Mercedes-Benz SL - 5
Mercedes-Benz SL - 6
Mercedes-Benz SL - 7
Mercedes-Benz SL - 8
Mercedes-Benz SL - 9
Mercedes-Benz SL - 10
Mercedes-Benz SL - 11
Mercedes-Benz SL - 12
Mercedes-Benz SL - 13
Mercedes-Benz SL - 14
Mercedes-Benz SL - 15
Mercedes-Benz SL - 16
Mercedes-Benz SL - 17
Mercedes-Benz SL - 18
Mercedes-Benz SL - 19
Mercedes-Benz SL - 20
Mercedes-Benz SL - 21
Mercedes-Benz SL - 22

Najważniejsze

Przebieg

90 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Kabriolet

Pojemność skokowa

1 998 cm3

Moc

105 KM

Opis

MERCEDES BENZ 190 SL Cabriolet rok budowy 07/1956. 87tyseuro


Wszystkie ekspertyzy dostępne wraz z Historią samochodu

Historia pojazdu:


- Mercedes został zakupiony w 1956 roku przez żołnierza stacjonującego w Niemczech i przewieziony do Teksasu.

- Po 39 latach, w 1995 roku, samochód kupił obywatel Niemiec data ur. 1937r

- Samochód został odrestaurowany w latach 2008-2010

- Garażowany i regularnie, ale oszczędnie eksploatowany w ciągu ostatnich 30 lat

- Od 11/2025 obecnie jest dostępny w Polsce ( Szczecinie - Mierzyn )



Elegancja, która nigdy nie gaśnie: Nasz klasyczny samochód tygodnia dzisiaj to piękny Mercedes-Benz 190 SL z 1956 roku - w klasycznej szarości, stylowy, ponadczasowy i pełen historii 190 SL uznawany jest za jednego z najbardziej kultowych roadsterów swojej epoki. Łączy sportowe linie z luksusowym spokojem, był symbolem świadomości stylu i poczucia wolności. Dziś jest to rzadsze niż kiedykolwiek - a każde spojrzenie na ten przykład mówi o kulturze motoryzacyjnej.

Mercedes-Benz W121 190 SL Roadster


W lutym 1954 roku Mercedes-Benz zaprezentował prototyp modelu 190 SL (W 121) na Międzynarodowym Salonie Sportów Motorowych w Nowym Jorku, obok wersji produkcyjnej legendarnego modelu 300 SL „Gullwing”.


Dwumiejscowy roadster ze składanym miękkim dachem natychmiast wzbudził entuzjazm, ale został następnie gruntownie przeprojektowany przez projektantów Mercedesa – wówczas jeszcze nazywanych stylistami. W marcu 1955 roku, nieco ponad rok po premierze w Nowym Jorku, wersja produkcyjna modelu 190 SL świętowała swój wielki debiut na Salonie Samochodowym w Genewie.


Podobnie jak jego starszy brat, spektakularny model 300 SL „Gullwing”, 190 SL szybko stał się jednym z najbardziej pożądanych samochodów marzeń swoich czasów. Choć mniej mocny, nie był mniej urzekający i sprawił, że legenda SL stała się dostępna dla szerszego grona klientów: do 1963 roku wyprodukowano łącznie 25 881 egzemplarzy 190 SL.


190 SL charakteryzował się charakterystycznym designem, który wyraźnie odróżniał go od poprzednika, sedana W 121 Pontoon. Dwudrzwiowe nadwozie roadstera zapewniało dynamiczny, a zarazem elegancki wygląd. Wyrazisty przód z charakterystyczną osłoną chłodnicy i okrągłymi reflektorami definiował wygląd samochodu i stał się niepodważalnym znakiem rozpoznawczym Mercedes-Benz.


Oprócz ponadczasowego designu, 190 SL imponował również innowacyjną technologią. Napędzany 1,9-litrowym, czterocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 105 KM, ten sportowy samochód osiągał prędkość maksymalną do 170 km/h, co jak na tamte czasy było imponującym wynikiem. Innowacyjne podwozie z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół gwarantowało przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo, nawet na krętych, wiejskich drogach. Precyzyjny układ kierowniczy i mocne hamulce zapewniały zwinność i pewność prowadzenia, dzięki czemu 190 SL stał się popularnym wyborem dla kierowców o sportowym zacięciu.


Od 1957 roku opcjonalnie dostępny był zdejmowany, twardy dach z tworzywa sztucznego, który zwiększał odporność roadstera na warunki atmosferyczne i praktyczność. Jego popularność wykraczała poza Europę i spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem również w USA. Wśród znanych właścicieli 190 SL znaleźli się Elvis Presley, Roy Rogers i Gina Lollobrigida. Ten sportowy samochód stał się obiektem pożądania w świecie celebrytów i przyczynił się do kultowego statusu 190 SL.


Dziś Mercedes-Benz 190 SL jest uważany za jedną z najważniejszych ikon w historii motoryzacji. Wywarł trwały wpływ na świat motoryzacji i zapewnił sobie miejsce w historii. 190 SL, jak prawie żaden inny samochód swoich czasów, uosabiał idealne połączenie sportowego charakteru, elegancji i komfortu, urzekając kierowców na całym świecie.

 

26 listopada 2025 18:24

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Mercedes-Benz

Model pojazdu

SL

Kolor

Srebrny

Liczba drzwi

5

Rok produkcji

1962

Generacja

W121 (1954–1963)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

3690

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

Andrzej

  • Osoba prywatna

  • Bardzo sprawnie odpowiada

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2020

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni