Sprzedam Mercedesa 300 SL R107. Auto zakupiłem ok. 3 lata temu w Polsce już zarejestrowane na zabytek. Przeszło ono kompletną renowację co widoczne jest na zdjęciach. (Karoseria, wnętrze, silnik, skrzynia, podwozie, zawieszenie itd.) Auto jeździ i wygląda jak nowe. Wszystko jest sprawne.
Znawcy tematu wiedzą jak poszukiwaną i rzadką wersją jest 300 SL, który jako jedyny model R107 wyposażony został w kultowy silnik M103 „nowej generacji” montowany między innymi w najbardziej znanym ze swojej niezawodności W124. Wszystkie pozostałe silniki to konstrukcje z początku lat 70’,które kończyły swoją przygodę wraz z tą generacją SLa, natomiast M103 produkowany był od 1984 do 1997 i pomimo mniejszej pojemności zapewniał elastyczność i w niczym nie ustępował a nawet przebijał osiągami stare V ośemki co w połączeniu z o wiele mniejszą masą auta dawało największą frajdę z prowadzenia jakiegokolwiek R107. Co dla niektórych oczywiste 300SL występował tylko i wyłącznie od 1986 do 1989 czyli po ostatnim liftingu (1985), gdzie dopracowano już wszystkie szczegóły zarówno designerskie jak i inżynieryjne a najbardziej zawieszenie, które po 1985 dało R107 zupełnie nową jakość prowadzenia.
Praktycznie wszystko zostało albo wymienione na nowe lub poddane, naprawom/regeneracji/uszczelnieniu. Nie pamiętam już dokładnie, które części są nowe a które odnowione ale postaram się wymienić chociaż te, które na 100% pamiętam, że są całkowicie NOWE:
- Lakier na całości (również wszystkie wnęki, podwozie, komora silnika)
- Skórzane fotele (Oryginalna skóra i wytłoczenia)
- Wszystkie dywany
- Dekory drewniane
- wszystkie uszczelki karoserii
- Osłony słoneczne
- Soft Top
- Opony
- Chłodnica wody
- Chłodnica klimy
- Cały system klimatyzacji zregenerowany, uszczelniony i po konwersji na nowy czynnik R134a
- Hamulce, nowa pompa hamulcowa, gumowe przewody hamulcowe
- Przednie i tylne amortyzatory
- Wszystkie części układu kierowniczego, nowe drążki, końcówki drążków amortyzator drążków itd.
- Wszystkie części zawieszenia, nowe tuleje, sworznie itd.
- Nowe zbiorniczki płynu chłodniczego i spryskiwaczy
- wygłuszenie komory silnika (pod maską)
- Paski klinowe, oleje filtry (w silniku, skrzyni, dyfrze, układzie wspomagania
- pompy paliwa, filtry
- Układ KE-jetronic zregenerowany
- Świece
- Wszystkie uszczelnienia silnika, skrzyni, dyfra, przekładni kierowniczej, pompy wspomagania
- nowe manszety półosi
- Akumulator Bosch
Prawdopodobnie jest tego więcej, natomiast cokolwiek co nie jest nowe, zostało, naprawione / zregenerowane / uszczelnione bądź sprawdzone.
Auto nie wymaga żadnego wkładu.
Zainteresowane osoby proszę o kontakt telefoniczny w celu umówienia oględzin.