Dzień Dobry,
Mam przyjemność wystawić wyjątkowy samochód. Wyjątkowy ze względu na legendarną jakość klasycznych Mercedesów, stan zachowania oraz wyposażenie. Zapraszam do krótkiego opisu, aby dokładnie zrozumieć sytuację.
Model SL500 z roku 2001 to ostatni wypust generacji R129, a to oznacza, że znajdziemy tam najbardziej zaawansowane rozwiązania oraz najlepsze materiały, które występowały w dwunastoletniej historii produkcji tego modelu.
SL500, czyli prawdziwe, wolnossące V8 o pojemności 5 litrów. 306 KM i 460 Nm z prawdziwego litrażu. Motor M113 słynie ze swojej kultury pracy i niebywałej trwałości. Bardzo płynnie rozwija moc i zapewnia wysoki komfort podróży w każdych warunkach. Wersje SL500 z końca produkcji występują już z elektronicznym, bezobsługowym wtryskiem paliwa. Przekłada się to na większą bezawaryjność w stosunku do poprzedników - zwłaszcza, gdy samochód wykorzystywany jest tylko sezonowo oraz mniejszy apetyt na paliwo.
Skrzynia 5G - prezentowany egzemplarz ma bardzo trwały, bezobsługowy automat, który zmienia biegi bez najmniejszych szarpnięć. W wersjach z początku produkcji występują również skrzynie 4, gdzie start z miejsca następuje z biegu 2 - zatem motor realnie współpracuje na 3 przełożeniach, co drastycznie zmienia charakter wozu, komfort i spalanie.
Pakiet AMG - prezentowany SL wyróżnia się zderzakami oraz listwami bocznymi AMG. Subiektywnie - wygląda zdecydowanie lepiej niż zwykłe egzemplarze. Zwłaszcza w najbardziej klasycznej dla tej epoki Mercedesów kolorystyce - srebrne nadwozie z czarną skórą. W nadkolach mieści 18-sto calowe Monoblocki AMG, rodem z 90’s. Rzecz jasna wszystko zgodne z VIN’em.
Największym atutem tego pojazdu jest ABSOLUTNY brak jakiejkolwiek korozji. Wszystkie zakamarki pod maską, zawieszenie, cała podłoga, wnęki, śrubki czy chociażby sprężynki oraz zawiasy - każdy z elementów wygląda po prostu doskonale. Mając 15 lat doświadczenia w dziedzinie kosmetyki samochodowej mogę przyznać, że po bardzo dokładnych oględzinach ten egzemplarz zrobił na mnie spore wrażenie.
Dach elektryczny w 100% sprawny, nie posiada żadnych przetarć ani zniszczeń. Wszystko działa, podczas mycia oraz deszczu jest całkowicie sucho. Był wymieniany na nowy. Jego użyteczność oceniam zdecydowanie wyżej niż w przypadku wersji hard top, gdzie demontaż dachu musi odbywać się we dwie osoby, a jakakolwiek zmiana pogody przy dalszej przejażdżce może zakończyć się srogą kąpielą. Tutaj wystarczy przytrzymać przycisk i gotowe.
Samochód jest w Polsce od około 3 lat. Został sprowadzony jako auto bezwypadkowe od osoby prywatnej ze Stanów Zjednoczonych, nigdy nie był na żadnej aukcji. Był ściągnięty przez firmę, która specjalizuje się w klasycznych Mercedesach z całego świata. Na miejscu został zrobiony podstawowy serwis, renowacja felg, nowe opony, impregnacja skór, zakup nowych lamp i pozostałe drobne rzeczy, aby mógł cieszyć w pełni.
Mercedes został szczegółowo przedstawiony w odcinku na kanale Auto Sportivo na platformie YouTube. Zapraszam do oglądnięcia, poczujecie Państwo namiastkę emocji z przejażdżki i oględzin.
Rozbieżność cenowa tych wozów jest potężna, od kilkudziesięciu tysięcy do kwot przekraczających nawet dwieście. Natomiast dobrze zachowane egzemplarze z końca produkcji są najlepszym kąskiem zarówno dla kolekcjonerów, jak i entuzjastów jazdy bez dachu tymi prawdziwymi, mechanicznymi samochodami.
Zapraszam do kontaktu telefonicznego poważnie zainteresowanych i spotkania na żywo. Biorąc pod uwagę stan samochodu, ustalona cena jest na bardzo rozsądnym poziomie. Nadciąga najlepszy czas na zbieranie motoryzacyjnych wspomnień z jazdy cabrio, więc… do zobaczenia!