1 / 27
Najważniejsze
Przebieg
406 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
2 962 cm3
Moc
239 KM
Opis
Jako, że właśnie urodziło się mi drugie dziecko, sprzedaję auto prosto z mojej kolekcji ponieważ muszę w niej zrobić miejsce na jakieś kombi. Bardzo zależy mi na tym, aby kupić „normalne” auto, w które się będę mógł wygodnie spakować z dziećmi, a aby to uczynić muszę najpierw sprzedać to wyjątkowe C124, gdyż zakup jedenastego samochodu mógłby delikatnie nadszarpnąć cierpliwość mojej i tak bardzo wyrozumiałej żony, zatem myślę, że skoro mam motywację, aby po latach rozstać się z tym autkiem, to z konkretnym kupującym też porozumiemy się co do ceny.
Zapraszam osoby, które już oglądały przynajmniej kilka sztuk „takich samych” coupe jak ta, ale mają dosyć oglądania zmęczonych egzemplarzy "w stanie bdb" i wiedzą czego szukają, bo paradoksalnie ten egzemplarz, pomimo że ma najwyższy przebieg ze wszystkich C124 na całym OLX i Otomoto, to jest jednym z najlepiej utrzymanych i zadbanych egzemplarzy. Nie wierzysz? Zapomnij na chwilę o tym przebiegu, przyjedź i sprawdź, a zapewniam, że auto naprawdę Cię nie rozczaruje.
Myślę, że to najszybsza i najmocniejsza C124 dostępna w Polsce na sprzedaż i pierwsza osoba, która przyjedzie z pieniędzmi oraz chęcią zakupu, po prostu wsiądzie w auto, zakocha się w nim jak ja kiedyś, kupi je i wróci nim do domu.
Wpierw nieco faktów:
1. Specyfikacja pojazdu:
+ Czarny lakier metallic (199)
+ Czarna tapicerka skórzana
+ Silnik M104, poj. 3.0 24V, ~239 KM (dokładnie 238,6 KM oraz 279,6 Nm – wykres z hamowni w załączeniu)
+ Manualna skrzynia biegów „Getrag”
+ Automatyczna, hydrauliczna „szpera” (ASD)
+ Fabrycznie obniżone zawieszenie sportowe („Sportline”)
+ Zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów
2. Wyposażenie dodatkowe:
+ Klimatyzacja
+ El. sterowane fotele przednie (fotel kierowcy z pamięcią)
+ Podgrzewane fotele przednie
+ Wzmocniony fotel kierowcy (nie mam pojęcia co to znaczy, ale może dlatego przetrwał 400 tys. km w tak dobrym stanie)
+ 4x el. szyby
+ el. roleta tylna
+ el. szyberdach
Wszystko ww. sprawne.
3. Informacje dodatkowe, aby nieco przybliżyć rzeczywistą kondycję auta:
+ Silnik się nie przegrzewa, nawet podczas jazdy w korkach w upalne dni z włączoną klimatyzacją
+ Oryginalna tylna szyba nie ma „mleka”
+ Drzwi zamykają się lekko,
+ Szczeliny są równe
+ Szyberdach się nie zacina
Ponadto, nawet przy wysokich prędkościach autostradowych:
+ uszczelki w drzwiach nie gwiżdżą
+ nie włączają się żadne kontrolki
+ most nie wyje
+ auto prowadzi się pewnie, stabilnie i nie pływa.
Są to popularne bolączki C124, a ich wyeliminowanie może być naprawdę czasochłonne i kosztowne.
Teraz nieco od siebie:
Pomimo, że samochód ma gigantyczny, potwierdzony do chwili obecnej przebieg, to wciąż jest pełen życia. Silnik odkąd go kupiłem miał werwę, ale z uwagi na przebieg i naturalne zużycie, parę lat temu został zregenerowany. Z informacji, które posiadam, lakier został odnowiony na samochodzie ok. 17 lat temu przez poprzedniego właściciela w Danii (auto pochodziło z Hiszpanii) a przy okazji wykonano dokładną konserwację pojazdu, również z uwzględnieniem profili zamkniętych. Auto do dzisiaj wygląda świetnie pomimo paru naprawdę nieznacznych pęcherzyków korozji. Nigdy nie było remontowane blacharsko, a pęcherzyki mógłbym z łatwością zatuszować przed sprzedażą, ale wolę pokazać auto kupującemu takim jakie jest i to jemu pozostawić decyzję, czy w ogóle się tym przejmować.
Samochód posiadam od 8 lat i zawsze wydawało mi się, że ten egzemplarz ma większego „kopa” niż inne z uwagi na skrzynię Getrag i mechanizm ASD, ale pojeździłem tym C124 na zmianę z niedawno kupionym A124 z silnikiem 3.2 i miałem okazję je ze sobą porównać. Jako, że coupe, które widzą Państwo na zdjęciach dosłownie zmiażdżyło osiągami cabrio, postanowiłem po latach zabrać C124 na hamownię. Samochód po 34 latach i ponad 400 tys. km przebiegu z fabrycznych 220 KM ma … niecałe 240. Z 265 Nm „zostało” prawie 280, a na dodatek dostępnych przy o wiele niższych obrotach niż podaje producent, dzięki czemu samochód naprawdę ładnie zbiera się od samego dołu. Nie potrafię tego wytłumaczyć, bo zawsze się mi wydawało, że auto jest w pełni oryginalne, ale liczby i odczucia z jazdy temu wprost zaprzeczają.
Na to, że auto ma dużą moc wskazuje również kolejna ciekawostka – masa własna pojazdu. Samochód teoretycznie powinien ważyć ok. 1480 kg, natomiast gdy go zważyliśmy ze stanem paliwa 1/5 zbiornika auto ważyło …1931 kg, czyli z pełnym bakiem (mało spotykana wersja z 90 litrów) auto waży dwie tony bez kierowcy. Nie przeszkadzało to rozpędzić się do 100 km/h (profesjonalny pomiar) w 7.74 sekundy, choć z uwagi na brak trakcji, po zastosowaniu szerszych opon z tyłu, myślę że będzie można zejść w okolice 7,5 sekundy, a to już wynik na poziomie C124 w wersji E34 AMG.
Wnętrze zachowane w pełnym oryginale, nie obszywane. Jedynie profesjonalnie wyczyszczone detailngowo kilka lat temu.
Samochód garażowany, poddawany regularnej diagnostyce ASO Mercedes-Benz, serwisowany i utrzymany przy użyciu oryginalnych części.
Jeżeli mój wyczerpujący opis wciąż pozostawia pytania, chętnie odpowiem na nie telefonicznie. Proszę nie pisać SMS.
Ponadto proszę uprzejmie nie kontaktować się w innej sprawie niż zakupu pojazdu.
9 sierpnia 2025 13:41
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Mercedes-Benz
Model pojazdu
W124 (1984-1993)
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
2
Liczba miejsc
4
Rok produkcji
1991
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Ziemowit
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie