1 / 22
24 maja 2024 22:03
ID: 6123774194
Szczegóły
Oferta od
Prywatne
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
MitsubishiModel pojazdu
ColtWersja
1.5 RalliartGeneracja
Z30 (2004-2012)Rok produkcji
2006
Przebieg
141 500 km
Pojemność skokowa
1 468 cm3
Rodzaj paliwa
BenzynaMoc
150 KM
Skrzynia biegów
ManualnaNapęd
Na przednie kołaSpalanie Poza Miastem
5.7 l/100km
Spalanie W Mieście
8,60 l/100km
Typ nadwozia
KompaktEmisja CO2
161 g/km
Liczba drzwi
3
Liczba miejsc
5
Kolor
CzarnyData pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Numer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Tuning
TakStan
UżywaneVIN
Wyświetl VIN
13 pól zweryfikowanych
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Wyposażenie
Radio
Opis
Na sprzedaż mam moje ukochane dziecko - poważnie stuningowanego 240-konnego Mitsubishi Colta. Samochód mam od 2018 roku, jeżdżony mało (wydruk z historiapojazdu.gov.pl w galerii), w tym czasie przeprowadziłem kilka udoskonaleń...
Przeprowadzone modyfikacje:
Układ zasilania powietrzem:
- filtr stożek Simota
- kompletny dolot aluminium + intercooler 550x140x65 (https://www.quality-tuning.eu/mitsubishi-colt-czt-intercooler-kit-550x140x65)
Doładowanie:
- turbina Kinugawa TF035HM-15G (obecnie oferowane jako Arashi https://www.ebay.com/itm/276095529260)
- doładowanie 1,3bar, aktuator i blow-off Forge (https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/mitsubishi-colt-ralliart-forge-turbo-actuator/ , https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/mitsubishi-colt-czt-ralliart-forge-dump-valve-rs-recirc-fmdvrsr/)
- boost controler Grimmspeed 3-portowy (https://www.ebay.com/itm/375184785227)
- węże i złączki silikonowe FMIC
Układ wydechowy:
- kolektor równoodległościowy (https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/mitsubishi-colt-czt-ralliart-4g15t-stage-1-japspeed-tubular-exhaust-manifold/)
- kompletny wydech 64mm, włącznie z katalizatorem (z oferty https://www.quality-tuning.eu/mitsubishi-colt-mk1-z30)
Przeniesienie napędu:
- sprzęgło półspiekane (https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/mitsubishi-colt-czt-ralliart-colt-smart-brabus-dynodaze-stage-1-clutch-kit/)
- koło zamachowe odelżone -1,4kg (https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/mitsubishi-colt-czt-ralliart-lightened-flywheel-1-4kilos-lighter/)
- półosie dorabiane w całości w https://www.motomax.pl/
Układ zasilania paliwem:
- pompa paliwa Walbro 255
- wtryskiwacze paliwa Denso 550ccm
Poza tym w kwestii prowadzenia są jeszcze zmodyfikowane hamulce - tył seria tarcze, przód z Outlandera (tarcze 295mm, zacisk 2-tłoczkowy), przewody HEL w oplocie. Zawieszenie seria, ze sprężynami Eibach (- ~30mm), w wahaczach poliuretan. Dodatkowo niezamontowana rozpórka dolna (https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/summit-4-point-lower-brace-mitsubishi-colt-czt-ralliart-and-d-id/)
Strojenie w firmie MapTek w Poznaniu dało końcowy efekt w postaci 240KM i 328NM, potwierdzone wydrukiem z hamowni.
Jeśli chodzi o stronę wizualną:
Samochód stoi obecnie na 16" felgach OZ przemalowanych proszkowo na czarny mat, opony Michelin Primacy 4 205/45R16 z 0519 (2019r.)
Na zimę dołączam felgi 16" Excel również w czarnym macie (w stanie mocno przeciętnym), opony Pirelli Winter Cinturato 195/45R16 z 2617 (2017r.) W obu przypadkach bieżnik bardzo gruby, nie mierzyłem.
Maska, dach i dokładki progów oklejone folią imitującą "kute włókno węglowe", dokładam jeszcze trochę folii gdyby ktoś chciał okleić lusterka czy listwy w drzwiach do kompletu.
Zderzak przedni custom, inspirowany po części Coltem poliftowym a po części Toyotą Yaris GR. Zderzak wyspawany w całości z plastiku, wszystko na fabrycznych mocowaniach. Jest pomalowany na czarno, wymaga dalszych prac.
Blacharsko wszystko jest w bardzo dobrym jak na 18 lat stanie, bez poważnej korozji - nalot na podwoziu, małe ognisko na łączeniu zderzaka tylnego z prawą ćwiartką. Lakierniczo natomiast jest źle, nie ma elementu na którym nie byłoby rys, rysek i defektów. Cały samochód był malowany przy sprowadzaniu do Polski (rok 2014), w galerii zdjęć załączam raport z 2018 roku z pomiarami grubości lakieru i szczelin. Od tego czasu wymieniona była tylna klapa i naprawiane było ognisko korozji nad przednią szybą.
Historia napraw
Wszystkie naprawy i modyfikacje, których nie dałem rady zrobić sam, przeprowadzał jeden warsztat - na większość poważnych spraw mam zachowane faktury. Pół roku temu była regenerowana głowica, wraz z nią zrobiony rozrząd i kilka bzdur, więc o uszczelkę na najbliższe lata można być spokojnym. Sprawy drobne - hamulce, amortyzatory, stabilizatory i inne wymieniane na bieżąco, drobne naprawy również - tu z fakturami będzie gorzej, ale na żywo widać co jest świeże.
Co w samochodzie nie działa?
Po 1 - samochód całkowicie nie ma klimatyzacji. Nie ma kompresora, nie ma chłodnicy, nie ma przewodów. Po 2 uszkodzona jest górna poduszka skrzyni biegów - MR977597. Można spróbować ją usztywnić wkładką z poliuretanu (mam, dołączam), ale wymiana byłaby mądrzejszym pomysłem - przy agresywnej jeździe czuć szarpnięcia. Nie działa również przycisk od szyby pasażera w drzwiach kierowcy. Nie działa poprawnie składanie tylnej kanapy - da się złożyć, ale jedną z zapadek trzeba podważać śrubokrętem.
Do czego trzeba się przyzwyczaić?
Ze względu na duże wtryski paliwa był problem z wystrojeniem wolnych obrotów - stanęło na tym, że są ustawione na około 1100obr/min, a silnik i tak lekko faluje. Również ze względu na wtryski samochód potrafi (zupełnie bez objawów) rzucić błędem (od P0300 do P0304, losowo). Silnik pracuje oczywiście bez zarzutu - błąd wynika z błędnego odczytu mocnej korekty zapłonu jako jego wypadnięcie, ale może taki check irytować. Zwykle kontrolka znika sama po którymś z kolejnych uruchomień, żeby się pozbyć na stałe trzeba by było w ECU podnieść limit wypadających zapłonów przed wystąpieniem ostrzeżenia.
Colt nie lubi manewrowania tuż po odpaleniu. Jeśli zacznie się kręcić przód/tył/przód/tył tuż po uruchomieniu silnika, obroty będą samoczynnie mocno podskakiwały na kilka sekund. Po lekkim rozgrzaniu problem znika.
Samochód dostępny do oglądania w okolicach Gdańska, kontakt najlepiej przez SMS - oddzwonię jak tylko będę w stanie.
Informacje o sprzedającym
Robert
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2019
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie