Na sprzedaż posiadam samochód marki Opel Astra H z silnikiem 2.0t o oznaczeniu Z20LEL w nadwoziu GTC.
Jestem jego pierwszym właścicielem w kraju, a trzecim ogólnie. Opel został sprowadzony do Polski we wrześniu 2022 roku.
W ciągu 2,5 roku posiadania została zrobiona masa rzeczy. Z najważniejszych :
- Wymiana rozrządu z pompą wody przy 192tkm
- Wymiana złącza elastycznego wydechu
- większość podstawowych elementów przedniego zawieszenia
- regeneracja turbospreżarki
- spawanie mocowań tylnej belki
- wymiana przewodów od chłodnicy
- wymiana większości przewodów podciśnienia
- wymiana elektrozaworu ciśnienia doładowania
- regeneracja głowicy oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych
- wymiana uszczelnień silnika
- wszystkie świece wymienione na irydowe NGK
- komplet hamulców tył TRW + lewy zacisk hamulcowy
- wymiana kompletu sprzęgla
- wymiana oleju w skrzyni biegów ( zalane 2.9L)
- lewy wahacz
- drążki kierownicze
Na większość posiadam dokumenty.
Olej zmieniany regularnie co 8000km, lany był Motul 5w40.
Astra przeszła kilka drobnych modyfikacji :
- na oryginalne zawieszenie IDS + założone zostały sprężyny obniżające eibach sportline, dzięki czemu samochód prowadzi się o niebo lepiej oraz świetnie się prezentuje
- Wydech - downpipe 2,5” fmic oraz usunięcie końcowego tłumika
- usunięcie „naleśnika’’ - krótki dolot 70mm z filtrem stożkowym turbo works.
Opel jest w dobrym stanie mechanicznym, silnik pracuje równo, bardzo dobrze wkręca się na obroty. Jest bardzo żwawy i po modyfikacjach mocno odetchnął co w połączeniu z dolotem i wydechem daje sporo frajdy. Skrzynia pracuje bez zarzutów, biegi wchodzą bardzo płynnie.
Oczywiście jak na 20 letni samochód są rzeczy do zrobienia :
- peknieta dokladka zderzaka przód
- nie działająca klimatyzacja ( nie używam klimy i nigdy nie podejmowałem się tematu. Może byc tylko do nabicia ale uznaje jako uszkodzona)
- lakier do korekty, nazbierało się rysek, ale nie głębokich więc jest do spolerowania.
- jak na opla zaczela się pojawiać rdza - prawe drzwi i łączenie nadkola z drzwiami, odprysk na masce
- w lewym tylnym kole coś bije, najprawdopodobniej łożysko (posiadam na wymianie ale nie miałem czasu na podmiankę)
- zbieżność do zrobienia po wymianie wahacza i drążków kierowniczych.
Po remoncie dolu silnika przejechałem
Ok 10000km
Nie bierze oleju oraz nie kopci jak to większość astr z tym silnikiem.
PT - 07.11.2025
OC - Wrzesień 2025
Samochod stoi na 2 letnich zimowych oponach.
Do samochodu posiadam jeszcze kilka gratów : większy intercooler z OPC, adapter do czujnika doładowania, większa okrągła końcówka wydechu z kwasiaka, tylny dyfuzor.
Dla zainteresowanego posiadam kompletny seryjny dolot.
Dla zainteresowanego mogę podesłać więcej zdjęć.