Na sprzedaż Opel Astra 1.4 Turbo, w wersji Dynamic, pierwsza rejestracja w Niemczech 04. 2024, z przebiegiem 92tyś km.
Do Polski sprowadzony w 2022 roku, przez importera Autohero, gdzie został przygotowany do jazdy(wstępne oględziny i drobne korekty).
Auto w stanie bardzo dobry, bez wypadków/stłuczek, drobne odrapania lakieru(widoczne na zdjęciach) pozostawione przez przypadkowe auta na parkingach bądź odpryski od kamieni w trasie, czy rysy na felgach - nic ponadnormatywnego dla używanego auta.
Technicznie w 99% w pełni sprawny egzemplarz, poza elektrycznym ustawieniem szerokościowym lusterka bocznego lewego.
Jestem jedynym kierowcą, więc nie wiem kiedy doszło do usterki, zauważyłem awarię ok miesiąca temu.
Poza tym elektronika w pełni sprawna(ogrzewania foteli, kierowcy, nawiewy, multimedia, ustawienia fotela itp...)
Na początku roku wymieniłem wyświetlacz multimedialny(środkowy, dotykowy), który zaprzestał żywota - znana usterka Astry, nowy nabywca ma spokój :)
Historia serwisowa:
-przy zakupie do kompletu dokumentów otrzymałem książeczkę serwisową z niemieckiego ASO
Przy 72tyś km serwis w Niemczech w ASO:
-oleje, filtry, paski, ogumienie, silnik i skrzynia biegów pod komputerem, płyn hamulcowe, i inne drobniejsze(dokument mogę okazać przy oględzinach)
Odkąd go mam serwisowałem u zaufanego, sprawdzonego mechanika(nie ASO):
serwis 104tyś km:
-filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabin, wymiana oleju, przegląd skrzyni biegów, silnika(pod komputerem)
brak usterek/akcji
serwis 112tyś:
-filtr oleju, filtr kabin, filtr powietrza, świeca zapłonowa, wymiana oleju, uzupełnienie płynu hamulcowego, przegląd olej, silnik, skrzynia biegów(pod komp), diagnostyka układu elektronicznego pojazdu, napełnienie klimatyzacji, olej do klimatyzacji, czynnik chłodniczy
brak usterek/akcji
zakup i montaż kompletu opon wielosezonowych:
https://intercars.pl/produkty/g0um6d-opona-wielosezonowa-quadraxer-3-225-45r17-94w-xl-fr-225-45r17-cokl-94w-quad3
serwis 124tyś:
-filtr olej, filtr powietrza, filtr kabiny, olej silnikowy, tarcza i klocki hamulcowe(wymiana) tył
brak usterek/akcji
serwis naprawa 132tyś km(kwiecień 2025, więc świeżo wykonany:
-zawór zmiennych faz rozrządu - znana dla Astry 5gen usterka, powodująca chlapanie olej pod auto i przez korek wlewu. wymieniona na oryginalny zamiennik, brak dalszych problemów
-osłuchanie rozrządu - astra ma łańcuch rozrządu i co jakiś czas mechanik powinien na niego spojrzeć, w kwietniu został osłuchany, na dzisiaj nie ma powodu do wymiany/serwisowania, należy powtórzyć czynność przy następnym serwisie olejowym( przynajmniej ja bym tak robił gdybym nie sprzedawał :P)
Zgodnie z raportem CEPIK i firmy CARFAX auto miało zdarzenie drogowe/ kolizję i były wymieniane reflektory i lakierowany przedni błotnik - w Niemczech w 11.2021 roku, zanim stałem się jego właścicielem. Koszt naprawy ok 2tys euro więc byla to jedynie wizualna naprawa. przez 3 lata i 40tys km nie zauważyłem aby było coś nie tak z prowadzeniem i zachowaniem pojazdu.
Usterki znane:
-Elektryczne ustawienie lusterka kierowcy(ustawienie szerokościowe, wysokościowe działa)
-czujnik parkowania miewa humorki, czasami włącza się bez powodu i wymaga ręcznego wyłączenia. Pojawiłem się z tym u elektryka, powiedział, że od strony mechanicznej wszystko wygląda ok i może być po prostu bardzo czuły i wymaga częstego przecierania.
Ponieważ pojawia się sporadycznie, raz na jakiś czas, to nie szukałem dalszego rozwiązania