1 / 41
Najważniejsze
Przebieg
259 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
2 792 cm3
Moc
325 KM
Opis
Dzień dobry!
Sprzedam Opla! Opel Insignia OPC – prywatny samochód, u mnie od 6 lat, drugi właściciel w Polsce. Sprowadzony ze Szwajcarii, możliwe, że służył jako radiowóz, na co wskazuje przebieg (196 000 km przy zakupie jako siedmiolatek), świetny stan mechaniczny i wizualny oraz "pojazd specjalny" w VIN.
Po pół roku użytkowania, przy przebiegu 202 000 km, z powodu pękniętej uszczelki pod głowicą (wada ukryta), zdecydowałem się na wymianę fabrycznego silnika A28NET na identyczną jednostkę A28NET z Saaba (przełożony komputer ze starego silnika, dzięki czemu zostało 325KM mocy). Przy okazji wymieniono również sprzęgło i dwumas (LUK). Nowy silnik ma 5 lat i ok. 60 000 km przebiegu, działa bezproblemowo.
Od zakupu auta zauważyłem sporadyczne szarpnięcia przy zmianie biegów oraz delikatne wibracje w okolicach 1000-1200 obrotów. W społeczności Insigni OPC jest to często opisywane jako normalna cecha sportowej charakterystyki układu napędowego (czyli tzw. "Ten typ tak ma"). Mimo prób wyeliminowania tego poprzez wymianę wszystkich poduszek skrzyni i silnika, flanszy wału napędowego i wyważenia wału, oraz przeglądu Haldexa przy okazji naprawy hydrauliki, nie przyniosło to zmian. Biorąc pod uwagę duży moment obrotowy i krótkie pierwsze trzy biegi, uznałem, że tak pewnie ma być i jest to prawdopodobnie specyfika tego modelu.
Mechanika:
Auto prowadzi się sztywno i pewnie, wyboje wybiera głośno (jak to Opel), ale bez luzów w zawieszeniu. Przyspiesza do 100 km/h w 6,7s. Układ wydechowy jest lekko zmodyfikowany, co skutkuje agresywniejszym brzmieniem i sporadycznymi strzałami przy zmianie biegów (3,5-4,5 tys. RPM). W tym roku wymienione wszystkie tarcze i klocki (4000 zł z głowy). Mechanicznie brak zastrzeżeń.
Wnętrze:
Fotele, tapicerka, deska, skóry w bardzo dobrym stanie, bez przetarć czy pęknięć. Drobne rysy na elementach piano black. Całe wyposażenie sprawne.
Karoseria:
Wizualne mankamenty, celowo nieusuwane dla zachowania historii auta, poza tym najnormalniej się to nie opłaca. Ja na tym stracę, nowy nabywca zapłaci więcej za auto, więc nie widzę w tym sensu.
- Przedni zderzak: Pęknięcia lakieru wokół wlotów, czujników po kontakcie z sarną, wymienione wloty na zamienniki.
- Tylny zderzak i klapa: Lekka przycierka.
- Maska: Liczne odpryski od kamieni, do lakierowania.
- Tylne drzwi: Mala rysa do podkładu (od fotelika).
- Mała, ledwo widoczna wgniotka na drzwiach.
- Felgi: Proste, ale wymagają regeneracji wizualnej.
Poza tym lakier w przyzwoitym stanie, brak korozji, podwozie zdrowe.
Elektronika:
Typowa dla Opla kapryśność, sporadyczne, samoustępujące błędy. Obecnie wszystko sprawne, bez wymagających uwagi usterek.
Wyposażenie:
- Elektryczno-hydrauliczne wspomaganie kierownicy
- ABS, TCS, ESP (możliwość całkowitego wyłączenia)
- czujniki parkowania przód i tył
- Sportowe zawieszenie z regulacją sztywności (tryb Sport/OPC)
- Sportowe osiągi silnika (zwiększenie reakcji na gaz w trybie OPC)
- Elektroniczny hamulec ręczny z asystentem ruszania pod górę
- Tempomat
- Napęd 4WD na Haldexie z E-LSD
- Manualna 6-biegowa skrzynia
- Bi-xenon z AFL, automatyczne światła drogowe, doświetlanie zakrętów
- Czujnik deszczu i światła (automatyczne DRL)
- Radio Navi 900
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- 4x elektryczne szyby (z funkcją auto i domykaniem z pilota)
- Elektryczne, grzane, składane lusterka (prawe opuszcza się przy cofaniu)
- Przednie fotele z pełną regulacją i podgrzewaniem (2x pamięć kierowcy, fotel kierowcy odsuwa się przy wsiadaniu)
- Tylne fotele z 2x ISOFIX, asymetrycznie składane
- Elektryczna klapa bagażnika z regulacją wysokości otwarcia
- Listwy smart-coś-tam w bagażniku
Dodatkowo:
Bagażnik dachowy InterPack Quiet.
Zapasowe opony letnie (auto stoi na zimowych).
Kluczowe wymiany/naprawy (ostatnie 6 lat):
- Połowa 2020: Wymiana silnika, dwumasy, sprzęgła, poduszek silnika/skrzyni, flanszy wału, wyważenie wału.
- 2022: Regeneracja hydrauliki Haldexa.
- Koniec 2023: regeneracja przednich zacisków hamulcowych
- Początek 2024: Modyfikacja wydechu.
- Lato 2024: Wymiana kompresora klimatyzacji.
- Czerwiec 2025: Wymiana oleju, tarcz i klocków hamulcowych.
Poza tym olej z filtrami wymieniany co max 10 000 km i tyle z serwisowania. Auto nigdy nie było naprawiane używanymi częściami oraz nie ma żadnej prowizorycznej instalacji. Zawsze używane były oryginalne części dedykowane do tego auta, a nie sztukowane z tego co na magazynie.
To dopracowany egzemplarz z końcówki produkcji. Największym atutem jest silnik, który ma zaledwie 5 lat i ok. 60 tys. km przebiegu (rzadko na trasach, głównie miasto), co minimalizuje częsty problem pękającej uszczelki. Jak w każdym aucie. były jakieś małe problemy, błędy, kiedyś mi pękł kompresor klimy nawet, ale nigdy nie zdarzyło się, że auto zawiodło. Jak na Insignię, i to, co czytam na grupach, to naprawdę dobry egzemplarz się trafił.
Na miejscu mam skaner diagnostyczny (opl monitor w wersji Premium), więc możemy przeskanować. Poza przypadkowymi błędami komunikacji (standard w Oplu) nic nie będzie. W aucie wszystko działa, nie bierze oleju (a sprawdzam regularnie), nie ma wycieków (poza delikatnym zapoceniem na maglownicy), wszystko działa lekko i płynnie i bardzo przyjemnie się nim jeździ. Wszystkie mankamenty starałem się albo sfotografować, albo opisać, więc jak przyjedziesz obejrzeć, to raczej się nie rozczarujesz. Auta nie sprzedaję, bo chcę się pozbyć problemu, jedyny powód jest taki, że zachciało mi się V8 i potrzebuję budżetu. Gdyby nie to, to na pewno bym nie sprzedawał, bo worek kasy w niego poszedł i świetnie się sprawdza. Jest bardzo szybki, ma spory bagażnik, sporo miejsca i nigdy nie zawiódł.
Nie chcę sprzedawać, tylko sprzedać, bo, jak to jest z marzeniami, ma się ochotę je szybko realizować, więc podana cena jest do rozsądnej negocjacji na miejscu.
Z uwagi na moc, pierwszy kurs ja prowadzę. Jeśli po kursie i obejrzeniu auta jesteś dalej na tak, to możemy się zamienić. Zgadzam się na sprawdzenie auta na dowolnej stacji diagnostycznej, sprawdzenie miernikiem, własnym skanerem. Nie mam nic do ukrycia.
Odpisuję na wiadomości na OTOMOTO i SMS. Mogę wysłać więcej zdjęć.
29 lipca 2025 21:17
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Opel
Model pojazdu
Insignia
Wersja
2.8 V6 Turbo Sports Tourer 4x4 OPC
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2013
Generacja
A (2008-2017)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu
Informacje o sprzedającym
Mateusz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie