Witam,
Moi rodzice zdecydowali się sprzedać swojego Opla Merivę z uwagi na zakup mniejszego i nowszego auta.
Opel w ich rękach od 1,5 roku, oni jeździli – ja pilnowałem wszelkich spraw serwisowych. Rodzice po 70-tce zatem auto było dbane i szanowane pod każdym względem.
Zakupione było sprowadzone z Niemiec (książka serwisowa tam prowadzona do końcówki 2017 i ok 131 tys przebiegu + plik faktur serwisowych z lat 2011-2017) i od razu, tak jak powinno, przeszło pełny kompleksowy serwis:
28.02.2024 – 212 484km:
- pasek PK + napinacz,
- wymiana oleju (5W30), filtrów – kabina, powietrze
- wymiana sworznia wahacza,
- wymiana tulei wahacza,
- wymiana oleju w skrzyni manualnej
- wymiana czujnika położenia wału,
- diagnostyka komputerowa,
- wymiana świec zapłonowych,
- uszczelka pokrywy zaworów,
- sprawdzenie rozrządu – łańcuch, wałki bez uwag i zastrzeżeń.
Koszt: 2500zł.
02.03.2024 – 212 500km
- nowe opony całosezonowe Uniroyal AllSeasonExpert 2 - koszt 1230zł + wymiana 150zł.
- dorobienie zapasowego kluczyka (bez pilota) – auto zakupione było z jednym. Koszt 430zł.
- dokupienie zapasowego koła dojazdowego - 240zł
- dywaniki gumowe Rigum – 120zł.
Lato 2024
– wymiana tylnego lewego zamka który jest słynny w tym modelu (z powodu awaryjności po 10-15 latach) i jednocześnie nienaprawialny a zamienniki nie mają sensu. Zamek wymieniony na nowy fabrycznie oryginalny GM – koszt zakupu 700zł, wymieniałem samodzielnie.
- na tylnych lewych drzwiach pojawiały się od wewnętrznej strony na rancie ślady korozji, zostało to porządnie oczyszczone, zabezpieczone epoksydowym podkładem i lakierem dorobionym zgodnie z kolorem auta. Zaznaczam, było to od wewnętrznej strony drzwi – nic na samym zewnętrznym rancie ani zewnętrznej powłoce lakieru.
Jesień 2024 – nowy akumulator – 350zł.
21.03.2025 – 216 900
- wymiana oleju Mobil 5W30 z filtrem,
- wymiana filtra kabinowego,
- zmiana świec zapłonowych na OEM,
- wymiana cewki zapłonowej na nową BERU + nowa wtyczka na wiązce cewki.
Koszt ok. 700zł
Na większość czynności serwisowych, materiałów, części posiadam faktury z warsztatu lub sklepów gdzie kupowałem.
Na dziś auto ma 218 000km na liczniku i nie wymaga żadnych inwestycji, napraw ani przeglądów. Na oleju przejechane ledwo 1000km. Auto używane do lokalnej miejskiej jazdy, jak widać w symbolicznych ilościach.
Dofinansowane, z dbałością serwisowane bez żadnych oszczędności. Silnik to znana, trwała i prosta jednostka 1.4 100km ecotec, bez turbo czy dwumasy. Silnik, sprzęgło skrzynia – pracują bez zastrzeżeń. Zawieszenie w bdb stanie – wszystko co było w nim do wymiany zostało wymienione od razu po zakupie. Tarcze hamulcowe w bdb stanie.
Co istotne – skrzynia manualna 5 biegów która była / jest bezproblemowa, w przeciwieństwie do 6-biegowych stosowanych w mocniejszych wersjach (miały problemy z trwałością łożysk). Niemniej, dla spokojnej głowy i tak był wymieniony w niej olej.
Opony całosezonowe Uniroyal – jak nowe, wszystkie z końca 2023 i początku 2024 (oczywiście mam fakturę zakupu) – przejechały ledwie kilka tys km.
Lakier bardzo ładnie zachowany, bez większych obić czy otarć, choć oczywiście jest to auto używane i jakieś ryski zawsze się znajdą.
OC i przegląd techniczny do lutego 2026, sprzedaż na umowę kupna sprzedaży z właścicielami którymi są moi rodzice.
Cena do negocjacji w rozsądnym zakresie :)
Dla oglądających ogłoszenie na OLX - zapraszam do przejscia do OtoMoto gdzie jest 40 zdjęć. Na życzenie po rozmowie mogę wysłać dodatkowe zdjęcia podwozia i innych detali + film z pracy silnika itp.