1 / 18
Najważniejsze
Przebieg
239 334 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
1 560 cm3
Moc
115 KM
Opis
Witam,
mam do sprzedania Peugeot 508 SW (kombi). Rocznik 2012, ale pierwsza rejestracja 2013. Krajowy. W moich rękach od listopada 2021 kupiony z przebiegiem 189 tyś km. Pierwszy właściciel był szefem salonu peugeota / citroen na Mazurach, później oddał auto pracownikowi i finalnie trafił on w moje ręce jako, że pracownik dostał auto służbowe. Auto serwisowane na czas w ASO u poprzednich właścicielów, u mnie u swojego mechanika. Auto używane przeze mnie w cyklu mieszanym aczkolwiek dużo bardziej w trasie - pracuje zdalnie, żona nie pracuje (brak dojazdów codziennych do pracy).
Auto ma dwa komplety opon - letnie, nowe, założone w tym roku, przejechane mniej niż 2 tyś km oraz zimowe - objechane 3 sezony (stan bardzo dobry - / dobry+). Komplet dwóch kluczyków.
Auto na bieżąco serwisowane - co roku lub 10 tyś km (u mnie) - w zależności co wystąpiło szybciej - filtry paliwa, oleju, kabinowe, olej (wg zaleceń producenta), serwis klimatyzacji + bieżąco naprawy i eksploatacja.
Auto bardzo ekonomiczne i na jednym baku w mieście przejeżdża ok 1150 km a w trasie do 1600 km (mój rekord 1520 km).
Ze szkód - auto miało robione drzwi tylne (chyba lewe) - wgniotka od bramy przesuwnej wjazdowej (poprzedni właściciel). U mnie uszkodzenie tylnego zderzaka z listwą w październiku 2023 - auto manewrujące pod blokiem wjechało w zaparkowanego Pauegota - zdjęcie do wglądu. Dodatkowo poprzedni właściciel reperował progi (typowa bolączką wszystkich Peugetów 508).
Ze zrobionych rzeczy (u mnie):
- 190 - 2021 - usunięcie filterka przy rurce olejowej turbiny (zalecenie ASO - nie wymiana, ale usunięcie - ma tendencje do rozsypania się i zapycha smarowanie turbiny)
- 200 - 2022 - wymiana oleju w skrzyni biegów
- 210 - 2023 - klocki tył Quaro (ceramiczne) (i tarcze???? - nie pamiętam, ale najpewniej - tarcze węglikowane), nagrzewnica + płyn chłodniczy
- 210 - 2023 - pranie FAP
- 220 - 2023 - rozrząd Hepu (wyższa klasa), tarcze węglikowane + klocki ceramiczne Quaro przód
- 223 - grudzień 2023 - sprzęgło z dwumasą Valeo, konserwacja podwozia, z usunięciem fabrycznej konserwacji
- 223 - 2023 - grudzień akumulator nowy
- 226 - 2024 - końcówki drążka kierowniczego oba
- 228 - 2024 - naprawa wentylatora wsikozy (nie pamiętam co tam dokładnie było robione niestety)
- 238 - 2025 - wymiana silniczka w "zegarach" od poziomu paliwa
- 239 - 2025 - wymiana sworznia wahacza (chyba prawego)
- 210 - 230 - wszystkie lata eksploatacji - naprawione przez ze mnie za pomocą zestawów naprawczych z Allegro trzy szyby - typowa bolączka w Peuegotach 508
- 239 - 2025 - wymiana silnika na jednostkę z przebiegiem 110 tyś km z 2017 / 2018 (nie pamiętam dokładnie), wymiana sprzęgła na nowe (gwarancja - tarcza była ok, ale dwumasa już nie, przez co wymienione na gwarancji), przełożenie rozrządu, uszczelnienie klimatyzacji, nowy olej skrzyni biegów, wymiana płynu chłodniczego, czujnik poziomu oleju, czujnik ciśnienia paliwa
Co do wymiany silnika - niestety pod koniec wakacji 2024 w odległości ok. 250km do domu na autostradzie wentylator chłodnicy (wiskoza) zaczęła mi nie domagać w drodze i temperatura silnika zaczęła skakać, starałem się dojechać jak najdelikatniej, z włączonym ogrzewaniem na pełną moc (masakra) i oczywiście wyłączoną klimatyzacją, ale najwidoczniej niestety silnik się przegrzał i z czasem się zapiekł - oficjalna przyczyna mechanika - urwany korbowód przez zapieczenie. Jak widać silnik pochodził jeszcze ok. 10 tyś km ale finalnie uległ awarii. Z mojej wiedzy wynika, że te silniki są żywotne i spokojnie raz tyle mogą przejechać. Niestety moja wina :(
Co do zrobienia? Stan blacharski wymaga poprawy (dodatkowe zdjęcia dla zainteresowanych), która miałem zrobić przed tą zimą, ale ze względu na sprzedaż auta, nie będę jej jednak robił w swoim zakresie. Generalnie - ze względu na parkowanie pod marketami itd. - warto zrobić polerkę całego auta. Dodatkowo, łączenie przedniego zderzaka z nadkolami rdzewieje i znowu pojawił się problem z progami z przodu z powodu braku chlapaczy, które nie zostały przewidziane przez producenta. Te dwie rzeczy to standard we wszystkich Peuegotach 508 :(
Dlaczego warto wybrać moją ofertę, a nie inne Peugeoty 508? Jest naprawdę zadbany jakkolwiek by się nie wydawał. Autentyczny przebieg. Krajowy. Żaden topielec itd. Ten peugeot 508 nie ma: keyless / bezdotykowego systemu kluczyka - niestety szybko pada w tych modelach przez wodę, a nowa klamka kosztuje ok. 1000 zł. Nie ma Dodatku AdBlue - tutaj system się psuje średnio co ok. 50 tyś km. Pompa jest zespolona z zbiorniczkiem - koszt nowej ok. 4000zł. W opcjach z podgrzewanymi siedzeniami, kostki pod nimi się topią. Te wady tutaj nie występują więc nie spowodują niepotrzebnych kosztów czy wizyt w warsztacie.
Dlaczego sprzedaje? Okresowo muszę mocno pojeździć po kraju i podczas ostatniej usterki silnika musiałem finalnie kupić inne auto (brak możliwości szybkiej naprawy, a musiałem zrobić sporo kilometrów w ciągu miesiąca po kraju) więc już go nie potrzebuje. Trzymanie dwóch aut jest bez sensu jak użytkuje się tylko jedno.
5 września 2025 17:00
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Peugeot
Model pojazdu
508
Wersja
1.6 HDi Active
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2012
Generacja
I (2010-2018)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Karol
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2014
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie