Peugeot 508 SW – czyli Francuz, którego wcale nie chciałem, a jednak polubiłem!
Historia zakupu:
Kupiony pod koniec lipca 2024 roku – świeżo po sprowadzeniu z Niemiec przez kolegę mechanika. Historia zakupu? Krótka, ale treściwa, po sprzedaży poprzedniego auta i obejrzeniu niezliczonej ilości aut z w/w kolegą:
Dzwoni kolega:
– Mam dla Ciebie auto!
– Jakie?
– Takie, jakiego nie chcesz: kombi, diesel i… Francuz.
Na co ja oczywiście – „Super, tylko tego mi brakowało!”. Po chwili śmiechu kumpel, który jest mechanikiem, mówi: „Stul dziób i bierz to „niezniszczalna jednostka”. No i miał rację. Przejechałem nim 10 000 km, a z większych awarii… spaliły się trzy żarówki (jedna z przodu i dwie od tablicy), a 6 maja padł akumulator. Wszystko naprawione i działa.
Francuski Lew w październiku 2024 dostał nowe opony: "Continental All Season Contact 2" - z 2024 roku.
Olej i filtry wymienione w lutym 2025.
Badanie techniczne: 01.07.2025
Ubezpieczenie: 02.07.2025
✅ Co warto wiedzieć o aucie?
Model: Peugeot 508 SW
Rok produkcji: 2013
Silnik: 1.6 HDI (diesel) – uszczelniony, nie poci się, działa jak marzenie.
Przebieg: około 10 000 km od zakupu, całkowity przebieg na liczniku to około 240 000km.
Skrzynia: Manualna – działa płynnie, biegi wchodzą gładko.
Napęd: Przedni (FWD).
Kolor nadwozia: Czarny, metalik.
Stan karoserii: Dobry z plusem – wiadomo, auto stoi pod blokiem, więc jakieś drobne zarysowania i delikatne wgniotki są, ale bez dramatu.
✅ Wyposażenie:
Tapicerka: Materiałowa, wygodna bez przetarć.
Klimatyzacja: Automatyczna dwustrefowa – działa bez zarzutu.
System audio: Radio z USB, AUX i Bluetooth.
Elektrycznie regulowane lusterka boczne.
Reflektory halogenowe z funkcją doświetlania zakrętów.
System ESP i ABS – pełne bezpieczeństwo.
Wielofunkcyjna kierownica – skórzana, z przyciskami sterującymi.
Alufelgi 17” z oponami Continental AllSeasonContact 2 215/55R17 98 W XL z 2024 roku.
Pełna elektryka szyb.
Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu.
✅ Stan techniczny:
Mechanicznie w stanie bardzo dobrym.
Nowy akumulator z 8 maja 2025 roku.
Silnik uszczelniony – zero wycieków.
Opony Continental AllSeasonContact 2 z 2024 roku.
✅ Cena:
Cena bez negocjacji: 35 000 zł.
Cena do negocjacji: 37 000 zł – jeśli masz ochotę się trochę potargować, możemy spróbować.
Auto godne uwagi – jedyny powód sprzedaży to fakt, że brakuje mi w nim dwóch rzeczy: silnika benzynowego i większej mocy.