Witam
Volvo - Polestar 2
Na sprzedaż wyjątkowy Polestar 2 z 2022 roku – elektryczny fastback klasy premium, który łączy skandynawski minimalizm z niesamowitymi osiągami i nowoczesną technologią.
Podwójny silnik elektryczny 4x4 (wersja dual motor - dwa silniki naped 4x4) z pakietem Performace 435KM i duza bateria (wer Long Range - długi zasieg). zarejestrowany JUŻ NA ZIELONE TABLICE - czyli prawie najmocniejsza wersja bo wer Performace ma tylko15KM wiecej twardsze zawieszenie i kontrastowe pasy bezpieczenstwa.
Blizniacze modele to VOLVO C40, EC40, XC40 wiele czesci identycznych.
Polestar to firma należąca do koncernu VOLVO.
Od lat robi dla Volvo wersje sportowe modeli Volvo jak AMG dla Mercedesa.
Dostep do czesci czy serwisowanie normalnie we wszystkich salonach Volvo.
Auto nowe bez sladów uzytkowania - folia na przyciskach
Bardzo bogata wersja
Tempomat aktywny z systemem jazdy w korku.-auto samo rusza hamuje.
Pilot assist system do jazdy autonomicznej. Auto jedzie samo nawet po łukach zakretach.
Systemy ostrzegania przed zajetym pasem ruchu czy informujace ze nas ktos wyprzedza.
Kamera cofania i kamery 360.
Czujnik parkowania przód tył i boczne.
Auto samo parkuje informuje o przeszkodzie nawet z boku.
Jak wyjezdzamy tyłem np z bramy to pika i podswietla nam nadjezdzajace auto na kamerze.
Ostrzeganie przed nadjezdzajacym pojazdem z prostopadłej drogi np przy cofaniu tyłem.
Jak przegapimy zielone swiato to pyta czy jestesmy gotowi abyz wznowic jazde itd.
Bardzo sprawnie działajacy jak to na Volvo przystało systemy zapobiegania kolizji. Nawet jak parkujemy czy cofamy a system wykryje przeszkode auto nam sie zatrzyma nie pozwalajac uszkodzic zderzaka.
Nawigacja PL z google map
Mozliwosc dogrania aplikacji jak na telefonie z androidem.
Android Auto i Carplay czyli bardzo łatwa współpraca z kazdym telefonem.
Duzo róznych systemów ostrzegawczych ułatwiajacych jazde czy pomagajacych w oszczedzaniu energii ale i ustawien odzysku energii, siły wspomagania czy szybkosci reakcji na gaz trybów jazdy sportowej (pakiet Performace), monitorowanie przeciążeń w G z wyświetlaniem na ekranie, analiza stylu jazdy, procedury startu, czy jazdy sportowej.
Osiągi to ok 4,2s do 100km/h.
Zasieg producent okresla na 500km ale realnie robi sie 350-450km na 1ładowaniu w zaleznosci od stylu jazdy i temperatury zewnetrznej.
Koszt przejechnia 100km ładujac z gniazdka przy normalnej taryfie np G12 to ok 15-17zł.
Jezeli mamy fotowoltaike w domu to 0 .
Auto jest w stanie przyjąć do 300kw na stacji szybkiego ładowania co pozwoli nam naładować baterie do 80% w około 30 minut.
Normalnie ładowarką w domu ładuje sie od 0 ok 10-25h w zależności od ładowarki i wielkosci bezpieczników.
Robiac po miescie te 100km czy nawet 200km ładuje raz na 2 dni na luzie przez kilka godzin niskim pradem i rano mamy znów pełny zasieg.
Kilka testów
https://motopodprad.pl/test-polestar-2-long-range-dual-motor-zloty-srodek/
https://e.autokult.pl/polestar-2-vs-tesla-model-3-czyli-przepraszam-ale-ktoredy-nad-morze,6807654744008833a
https://otoev.pl/modele-ev/polestar/polestar_2