Porsche 944 - 1
Porsche 944 - 2
Porsche 944 - 3
Porsche 944 - 4
Porsche 944 - 5
Porsche 944 - 6
Porsche 944 - 7
Porsche 944 - 8
Porsche 944 - 9
Porsche 944 - 10
Porsche 944 - 11
Porsche 944 - 12
Porsche 944 - 13
Porsche 944 - 14

1 / 15

Porsche 944 - 1
Porsche 944 - 2
Porsche 944 - 3
Porsche 944 - 4
Porsche 944 - 5
Porsche 944 - 6
Porsche 944 - 7
Porsche 944 - 8
Porsche 944 - 9
Porsche 944 - 10
Porsche 944 - 11
Porsche 944 - 12
Porsche 944 - 13
Porsche 944 - 14

Najważniejsze

Przebieg

210 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

2 449 cm3

Moc

250 KM

Opis

Porsche 944 turbo oldtimer do dokończenia posiadam większość części blotniki i maska zderzak zdemontowane ugrzęzły u lakiernika , silnik odpalony , częsta usterka tego modelu czyli spękana deska rozdzielcza jest cała samochod bez korozji z południa Francji nie widział zimy i soli pełna dokumentacja więcej informacji na tel niedokończony projekt okazja dla kolekcjonera wartość gotowego to ponad 34000tys euro ,



Porsche 944 Turbo (w kodzie fabrycznym 944 Turbo lub 951) to ikona lat 80., która łączyła w sobie sportowe dziedzictwo z nowoczesną (na swoje czasy) technologią. Oto jej najważniejsze zalety:


1. Doskonałe prowadzenie i balans


· Idealny rozkład masy (50/50): Dzięki przedniemu silnikowi i skrzyni biegów umieszczonej z tyłu (układ transaxle), auto osiągało niemal perfekcyjny rozkład masy. To przekładało się na znakomitą przyczepność, neutralną charakterystykę w zakrętach i przewidywalne zachowanie na granicy przyczepności.

· Precyzyjne i bezpośrednie prowadzenie: Hydrauliczne wspomaganie kierownicy (w odróżnieniu od elektrycznego w późniejszych modelach) zapewniało doskonały kontakt z nawierzchnią i bogaty feedback.

· Wyjątkowo sztywna karoseria: Coupe z dużym lukiem bagażowym z przodu i tyłu było bardzo sztywne, co pozytywnie wpływało na pracę zawieszenia.


2. Silnik i osiągi


· Nowoczesny, turbodoładowany silnik 2.5L (M44/51): Czterocylindrowa jednostka z turbosprężarką KKK zapewniała płynny napęd na niskich obrotach i potężny "kopnięcie" (boost) około 3000 rpm. Moc 220 KM (wersja US: 217 KM) była imponująca jak na lata 80.

· Bardzo dobre przyśpieszenie: 0-100 km/h w ok. 5.9-6.1 sekundy i prędkość maksymalna ok. 250 km/h. W swoim czasie było to jedno z najszybszych samochodów seryjnych.

· Trwałość i potencjał tunerski: Solidnie zbudowany silnik, po odpowiednich modyfikacjach (chłodzenie, ciśnienie doładowania), jest w stanie bezpiecznie osiągnąć ponad 300 KM.


3. Praktyczność i codzienne użytkowanie


· Niespotykana w sportowym aucie przestrzeń: Duży bagażnik przedni (podłużnicowy) i półka bagażowa za fotelami. Można było wygodnie używać go jako GT w dłuższe trasy.

· Stosunkowo wygodne zawieszenie: Mimo sportowego charakteru, zawieszenie było dostrojone pod kątem komfortu jazdy, co czyniło z 944 Turbo świetny samochód do codziennej jazdy i długich podróży.

· Dobrze wyposażone wnętrze: Standardem była dobrej jakości skóra, klimatyzacja, elektryczne szyby. Wnętrze było ergonomiczne i funkcjonalne, z charakterystycznym dla Porsche wysokim poziomem wykonania.


4. Design i jakość wykonania


· Timeless design: Linia autorstwa Anatole'a Lapine'a starzeje się nadzwyczaj łagodnie. Proporcje z długą maską, wysuniętymi nadkolami i podciętym tyłem są uznawane za jedne z najpiękniejszych w historii marki.

· Najwyższa jakość materiałów: W porównaniu do "młodszych braci" (924/944), wersja Turbo miała jeszcze lepsze wykończenie, dodatkowe elementy bodykitu i specyficzne detale (np. koło tarczowe, zegary).

· Kultowy status: To auto z charakterem, które nie jest tak powszechne jak 911, przez co ma wierne grono entuzjastów i rosnącą wartość kolekcjonerską.


5. Technologiczne innowacje na swoje czasy


· System overboost (964): W wersji 944 Turbo S (1988-89) zastosowano układ, który tymczasowo zwiększał ciśnienie doładowania, dając dodatkowe 10 KM i większy moment obrotowy na ok. 10 minut. W późniejszych wersjach była to stała funkcja.

· Zaawansowane hamulce i zawieszenie: Wyposażono je w potężne, wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach oraz sportowo dostrojone, adaptowane zawieszenie.


Podsumowanie


Porsche 944 Turbo to nie tylko szybkie auto, to przede wszystkim doskonały driver's car. Łączyło w sobie rzadko spotykane połączenie:


· Precyzji i zaangażowania w prowadzenie (jak w prawdziwym sportowym Porsche),

· Praktyczności (jak w komfortowym grand tourerze),

· Estetyki i jakości (niemiecka solidność i design).


Jego główne wady to dziś: rosnące ceny części, skomplikowana elektronika (w szczególności system sterowania turbosprężarką) oraz konieczność znalezienia egzemplarza w dobrym stanie, który nie był zaniedbywany.


Jeśli szukasz sportowego samochodu z duszą, którym można jeszcze regularnie jeździć i który oferuje czystą, mechanicznie przekazywaną przyjemność z jazdy – 944 Turbo to jedna z najlepszych propozycji.

 

21 grudnia 2025 22:24

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Porsche

Model pojazdu

944

Kolor

Czerwony

Liczba drzwi

3

Liczba miejsc

4

Rok produkcji

1986

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

69700

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

Krzysztof

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2014

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni