1 / 15
Najważniejsze
Przebieg
210 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
2 449 cm3
Moc
250 KM
Opis
Porsche 944 turbo oldtimer do dokończenia posiadam większość części blotniki i maska zderzak zdemontowane ugrzęzły u lakiernika , silnik odpalony , częsta usterka tego modelu czyli spękana deska rozdzielcza jest cała samochod bez korozji z południa Francji nie widział zimy i soli pełna dokumentacja więcej informacji na tel niedokończony projekt okazja dla kolekcjonera wartość gotowego to ponad 34000tys euro ,
Porsche 944 Turbo (w kodzie fabrycznym 944 Turbo lub 951) to ikona lat 80., która łączyła w sobie sportowe dziedzictwo z nowoczesną (na swoje czasy) technologią. Oto jej najważniejsze zalety:
1. Doskonałe prowadzenie i balans
· Idealny rozkład masy (50/50): Dzięki przedniemu silnikowi i skrzyni biegów umieszczonej z tyłu (układ transaxle), auto osiągało niemal perfekcyjny rozkład masy. To przekładało się na znakomitą przyczepność, neutralną charakterystykę w zakrętach i przewidywalne zachowanie na granicy przyczepności.
· Precyzyjne i bezpośrednie prowadzenie: Hydrauliczne wspomaganie kierownicy (w odróżnieniu od elektrycznego w późniejszych modelach) zapewniało doskonały kontakt z nawierzchnią i bogaty feedback.
· Wyjątkowo sztywna karoseria: Coupe z dużym lukiem bagażowym z przodu i tyłu było bardzo sztywne, co pozytywnie wpływało na pracę zawieszenia.
2. Silnik i osiągi
· Nowoczesny, turbodoładowany silnik 2.5L (M44/51): Czterocylindrowa jednostka z turbosprężarką KKK zapewniała płynny napęd na niskich obrotach i potężny "kopnięcie" (boost) około 3000 rpm. Moc 220 KM (wersja US: 217 KM) była imponująca jak na lata 80.
· Bardzo dobre przyśpieszenie: 0-100 km/h w ok. 5.9-6.1 sekundy i prędkość maksymalna ok. 250 km/h. W swoim czasie było to jedno z najszybszych samochodów seryjnych.
· Trwałość i potencjał tunerski: Solidnie zbudowany silnik, po odpowiednich modyfikacjach (chłodzenie, ciśnienie doładowania), jest w stanie bezpiecznie osiągnąć ponad 300 KM.
3. Praktyczność i codzienne użytkowanie
· Niespotykana w sportowym aucie przestrzeń: Duży bagażnik przedni (podłużnicowy) i półka bagażowa za fotelami. Można było wygodnie używać go jako GT w dłuższe trasy.
· Stosunkowo wygodne zawieszenie: Mimo sportowego charakteru, zawieszenie było dostrojone pod kątem komfortu jazdy, co czyniło z 944 Turbo świetny samochód do codziennej jazdy i długich podróży.
· Dobrze wyposażone wnętrze: Standardem była dobrej jakości skóra, klimatyzacja, elektryczne szyby. Wnętrze było ergonomiczne i funkcjonalne, z charakterystycznym dla Porsche wysokim poziomem wykonania.
4. Design i jakość wykonania
· Timeless design: Linia autorstwa Anatole'a Lapine'a starzeje się nadzwyczaj łagodnie. Proporcje z długą maską, wysuniętymi nadkolami i podciętym tyłem są uznawane za jedne z najpiękniejszych w historii marki.
· Najwyższa jakość materiałów: W porównaniu do "młodszych braci" (924/944), wersja Turbo miała jeszcze lepsze wykończenie, dodatkowe elementy bodykitu i specyficzne detale (np. koło tarczowe, zegary).
· Kultowy status: To auto z charakterem, które nie jest tak powszechne jak 911, przez co ma wierne grono entuzjastów i rosnącą wartość kolekcjonerską.
5. Technologiczne innowacje na swoje czasy
· System overboost (964): W wersji 944 Turbo S (1988-89) zastosowano układ, który tymczasowo zwiększał ciśnienie doładowania, dając dodatkowe 10 KM i większy moment obrotowy na ok. 10 minut. W późniejszych wersjach była to stała funkcja.
· Zaawansowane hamulce i zawieszenie: Wyposażono je w potężne, wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach oraz sportowo dostrojone, adaptowane zawieszenie.
Podsumowanie
Porsche 944 Turbo to nie tylko szybkie auto, to przede wszystkim doskonały driver's car. Łączyło w sobie rzadko spotykane połączenie:
· Precyzji i zaangażowania w prowadzenie (jak w prawdziwym sportowym Porsche),
· Praktyczności (jak w komfortowym grand tourerze),
· Estetyki i jakości (niemiecka solidność i design).
Jego główne wady to dziś: rosnące ceny części, skomplikowana elektronika (w szczególności system sterowania turbosprężarką) oraz konieczność znalezienia egzemplarza w dobrym stanie, który nie był zaniedbywany.
Jeśli szukasz sportowego samochodu z duszą, którym można jeszcze regularnie jeździć i który oferuje czystą, mechanicznie przekazywaną przyjemność z jazdy – 944 Turbo to jedna z najlepszych propozycji.
21 grudnia 2025 22:24
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Porsche
Model pojazdu
944
Kolor
Czerwony
Liczba drzwi
3
Liczba miejsc
4
Rok produkcji
1986
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Informacje o sprzedającym
Krzysztof
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2014
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie