Renault Alpine A110 - 1
Renault Alpine A110 - 2
Renault Alpine A110 - 3
Renault Alpine A110 - 4
Renault Alpine A110 - 5
Renault Alpine A110 - 6
Renault Alpine A110 - 7
Renault Alpine A110 - 8
Renault Alpine A110 - 9
Renault Alpine A110 - 10
Renault Alpine A110 - 11
Renault Alpine A110 - 12
Renault Alpine A110 - 13
Renault Alpine A110 - 14
Renault Alpine A110 - 15
Renault Alpine A110 - 16
Renault Alpine A110 - 17
Renault Alpine A110 - 18
Renault Alpine A110 - 19
Renault Alpine A110 - 20
Renault Alpine A110 - 21
Renault Alpine A110 - 22
Renault Alpine A110 - 23
Renault Alpine A110 - 24
Renault Alpine A110 - 25
Renault Alpine A110 - 26
Renault Alpine A110 - 27
Renault Alpine A110 - 28
Renault Alpine A110 - 29
Renault Alpine A110 - 30
Renault Alpine A110 - 31
Renault Alpine A110 - 32
Renault Alpine A110 - 33
Renault Alpine A110 - 34
Renault Alpine A110 - 35
Renault Alpine A110 - 36
Renault Alpine A110 - 37
Renault Alpine A110 - 38
Renault Alpine A110 - 39
Renault Alpine A110 - 40

1 / 41

Renault Alpine A110 - 1
Renault Alpine A110 - 2
Renault Alpine A110 - 3
Renault Alpine A110 - 4
Renault Alpine A110 - 5
Renault Alpine A110 - 6
Renault Alpine A110 - 7
Renault Alpine A110 - 8
Renault Alpine A110 - 9
Renault Alpine A110 - 10
Renault Alpine A110 - 11
Renault Alpine A110 - 12
Renault Alpine A110 - 13
Renault Alpine A110 - 14
Renault Alpine A110 - 15
Renault Alpine A110 - 16
Renault Alpine A110 - 17
Renault Alpine A110 - 18
Renault Alpine A110 - 19
Renault Alpine A110 - 20
Renault Alpine A110 - 21
Renault Alpine A110 - 22
Renault Alpine A110 - 23
Renault Alpine A110 - 24
Renault Alpine A110 - 25
Renault Alpine A110 - 26
Renault Alpine A110 - 27
Renault Alpine A110 - 28
Renault Alpine A110 - 29
Renault Alpine A110 - 30
Renault Alpine A110 - 31
Renault Alpine A110 - 32
Renault Alpine A110 - 33
Renault Alpine A110 - 34
Renault Alpine A110 - 35
Renault Alpine A110 - 36
Renault Alpine A110 - 37
Renault Alpine A110 - 38
Renault Alpine A110 - 39
Renault Alpine A110 - 40

Najważniejsze

Przebieg

102 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

1 204 cm3

Moc

85 KM

Opis

Czy słyszałeś o tym konkurencie Renault Alpine A110?


Simca Coupe 1200S z 1970 roku to wóz totalnie nieoczywisty o genach włosko-francuskich. Pracowało nad nim trzech wybitnych, włoskich projektantów. Gandini, Giugiaro oraz Martin w ramach studia Bertone opracowali następcę modelu Coupe 1000, czyli 1200S. Co ciekawe nadwozia były składane w Bertone w Turynie i przewożone specjalnymi wagonami do Rotterdamu, gdzie następował finalny montaż. Jest to absolutny szczyt możliwości Simki – nigdy wcześniej i nigdy później nie pojawił się wóz takiej jakości pod tą marką. Dla przypomnienia – była to francuska spółka Fiata powstała w 1935 roku, a od 1963 coraz więcej udziałów posiadał w niej Chrysler, który ją finalnie dobił i pod koniec lat 70. sprzedał grupie PSA.


Auto ma wiele ciekawych rozwiązań, ale wróćmy jeszcze na chwilę do stylistyki. Przód auta z wieloma wlotami i wylotami był mocno inspirowany Lamborghini Miurą. Po bokach ma brwi, a wyloty na masce są 1:1.


Wóz ma 4 cylindrowy silnik umieszczony z tyłu o pojemności 1204 ccm i mocy 85 KM. Jest zasilany dwoma podwójnymi gaźnikami, które dostarczają niesamowitej rozrywki powyżej 5000 obr./min. 4 biegi wystarczają, aby pojechać 180 km/h. W aucie ważącym 890 kg daje to masę frajdy.


I do tego ta jakość, zapach i piękno każdego detalu. Większość z Was nigdy nie widziała tego auta, bo jest według CEPIK jedyny taki w Polsce (zapewne jest jeszcze jedna, ale ma inny model w dowodzie niż 1200S), ale naprawdę polecam otworzyć się na nowe. Części są dostępne – może nie tak łatwo jak do Porsche czy BMW, ale są.


To jedno z nielicznych aut, w którym reflektory Marshall (Francja) spotykają z halogenami Carello (Włochy).


Simkę kupiłem podczas targów w Parmie w marcu 2025 od drugiego właściciela. Pierwszy zmarł w covidzie. Zrobiłem jej spory serwis i trochę pojeździłem:

– zregenerowałem gaźniki u Wiesława Pietrzyka,

– wymieniłem pompę hamulcowa i zamontowałem przewody w oplocie,

– kupiłem nowe opony,

– zainstalowałem nowe poduszki pod silnikiem,

– kupiłem nowe gumy stabilizatorów i amortyzatory przednie,

– układ wydechowy został odbudowany,

– kupiłem dużo części na zapas – miałem jej nie sprzedawać.


Auto ma 102.000 km od nowości.

Nigdy nie było restaurowane, lecz regularnie serwisowane. Ma drugi lakier wysokiej klasy oraz na pewno zrobioną głowicę, bo to po prostu widać. Wnętrze pachnie, chromy się błyszczą, nie brakuje żadnego detalu.


Simka jest w idealnym stanie i zarejestrowana w Polsce na białe tablice.


————————————————————

Sprzedawcą tego auta jest:


House of Classics - Dom klasyków - unique automobiles for sale


http://www.houseofclassics.pl/


https://www.facebook.com/houseofclassicspl/


Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennych roadsterów, przez świetnie zachowane klasyki rodem z PRL, gran turismo z koniem lub widelcem na masce, po rajdowe legendy z przełomu wieków. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i przez wiele lat będący jego aktywnym wspólnikiem i prowadzącym dział Inwestuj w klasyki.

 

24 lipca 2025 15:44

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Renault

Model pojazdu

Alpine A110

Kolor

Srebrny

Liczba drzwi

2

Rok produkcji

1970

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

149999

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

Piotr

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2015

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni