Witam serdecznie,
do sprzedania wyjątkowe Renault Megane 3 w nadwoziu coupé i wersji GT.
Meg 3 GT jest ze mną od 2013 roku, kiedy to zakupiłem ją od 1 właściciela na terenie salonu Renault Pietrzak w Katowicach. Od tego czasu służy mi jako auto weekendowe, wypadowe i do czerpania frajdy z jazdy.
Wyspecyfikowana w bardzo bogatej wersji wyposażenia, oczywiście w rozumieniu standardów tej marki ;)
Z najważniejszych udogodnień możemy wymienić: reflektory skrętne bi-xenon’owe, tempomat z ogranicznikiem, rozbudowany system multimediów + fabryczny Carminat TomTom, system bezkluczykowy, elektryczny hamulec ręczny, brak asystentów kierowcy, wygodne półskórzane fotele. Owe fotele mają bardzo dobre trzymanie boczne i jednocześnie nie męczą na dłuższych trasach jak pełne kubełki w 3 RS.
Niemniej w tego typu aucie rzeczy te schodzą na drugi plan…
Samochód jest pieczołowicie utrzymywany, a sposób w jaki o niego dbam określiłbym raczej jako pedantyczny. Toteż kieruję to ogłoszenie do potencjalnego pasjonata/fana marki, który będzie w stanie korzystać z pełnego potencjału auta i doceni jego charakter. Potencjału, z którego ja, z racji braku czasu, nie jestem w stanie zbytnio czerpać.
Do eksploatacji wykorzystuję głównie paliwa wysokooktanowe z serii V-Power Racing. Olej Motul 5W-40 zmieniany średnio co 8-9k km, aczkolwiek w ostatnich sezonach coraz częściej wychodzi on czasowo - raz do roku, niż po ww. przebiegu. Aktualnie silnik F4R ma przejechane 76k km od nowości i zapewniam, że jest w topowej kondycji. Nie jeździłem po torach, choć kusiło, nie używałem też zimą.
Na przestrzeni lat wprowadzono subtelne zmiany wizualne i mechaniczne, co korzystnie wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych bez utraty walorów estetycznych.
Modyfikacje kosmetyczne objęły:
- wymiana gałki od lewarka zmiany biegów na aluminiową z logiem R.S. (podobna była zastosowana w modelu 3 RS RB7 i RB8),
- wymiana zestawu dywaników na zestaw welurowy Renault Sport z logiem R.S. (ori mam w zestawie),
- naklejenie dedykowanych pasów Renault Sport wzdłuż osi podłużnej nadwozia (poprzedni właściciel),
- aplikacja powłoki kwarcowej CarPro na całej karoserii + szyby i koła *2018,
- założenie ozdobnych nakrętek z logo Renault na wentylach *2024
Co do samych modyfikacji mechanicznych jakie wykonano:
- zwiększenie mocy i momentu obrotowego metodą chiptuning’u w firmie GCS Tuning pod Krakowem. Parametry jakimi auto dysponuje na dzień dzisiejszy to 220 KM i 350 Nm na benzynie LO=98 (wykres do wglądu),
- wymiana fabrycznego zawieszenia na zawieszenie regulowane gwintowane KW Suspensions, model KW V3 35290031.
W ostatnim czasie natomiast:
- wymiana tarcz hamulcowych na nacinane i nawiercane marki Rotinger model RT4505-GLT5 *2024,
- wymiana klocków hamulcowych na przedniej osi OE *2024,
- wymiana sprzęgła OE na OE z kompletem podzespołów (docisk + łożysko) *2024,
- nowe 4 opony letnie Dunlop Sport Maxx *2024,
- uzupełnienie czynnika R134a w układzie klimatyzacji *2025.
Megane 3 GT nawet w podstawowym setupie usatysfakcjonuje niejednego kierowcę. W wydaniu z ww. modami auto zaspokoi bardzo wymagających kierowców. Twardość amortyzatorów i sprężyn jest dobrana tak, że auto zyskało na sztywności i stabilności w zakrętach. Zmieniono także fabryczne nastawy kątów - camber w stronę delikatnego negatywu. Prowadzi się twardo, jazda w mieście (kostki, spowalniacze, wyboje, etc.) potrafi uprzykrzać życie. Coś za coś. Właściwości sportowe uwidaczniają się poza terenem zabudowanym. Auto błyszczy natomiast w środowisku, gdzie są kręte drogi i dobra nawierzchnia. Jeśli ktoś planuje uczęszczać na zawody typu: track day, time attack, etc. To ma godną polecenia maszynerię.
Ostatni rok więcej przestała w garażu i pod domem aniżeli jeździła po drogach i dostarczała emocji. Do zrobienia w „pakiecie startowym” rekomenduję (wg. moich standardów, kupujący sam oceni czy to konieczne):
- wymiana pasków osprzętu i rozrządu (profilaktyka z uwagi na wiek, a nie km),
- mimo wymiany wygłuszenia maski - filc zdążył się już delikatnie postrzępić i jeden koniec odstaje,
- wymiana nadkola od strony kierowcy (lekko pęknięte od czoła - polskie drogi :)),
- kontrola i sprawdzenie po sezonie parownika pod kątem szczelności (podejrzenie mikrowycieku, auto długo stało),
- do sprawdzenia kostka pod siedzeniem - sporadycznie pojawiający się komunikat o poduszce pasażera (standard w Renault),
- odświeżenie felg i zabezpieczenie lakieru + drobna korekta, czyli kosmetyka (powłoka była nakładana w 2018).
Generalnie więc mamy kwestie eksploatacyjne. Informacyjnie - auto nie brało udziału w wypadkach, kolizjach i nie jest po dzwonie, poskładanym z 2 dawców. Powyższa lista czynności temu dowodzi.
Od siebie dorzucam pakiet elementów, które mi zostały (fabryczna gałka lewarka zmiany biegów + dywaniki + 2 karty pamięci).
Posiadam 2 karty oraz pełną dokumentację pojazdu z FV do wglądu. Przegląd ważny do czerwca 2026. Ubezpieczenie do września br. Mapy Carminat TomTom bez LIVE - zaktualizowane w 2024. LIVE do wykupienia na życzenie. Serwis olejowo-filtrowy wykonany w październiku 2024.
Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i przedstawię auto na żywo. Zapraszam realnie zainteresowanych kupujących do kontaktu telefonicznego.
Krótki side note na sam koniec.
Doprowadzenie i utrzymanie tego stanu auta kosztowało mnie bliżej niezliczoną liczbę godzin, funduszy i ciężkiej pracy, która w dzisiejszych czasach jest bezcenna. W związku z powyższym - przypominam, że nie jest to ogłoszenie warte uwagi ofertowiczów, handlarzy oraz innych „łowców okazji”, a raczej osób umiejących doceniać wartość tego typu sprzętu.
Pozdrawiam.
W.