Renault Megane - 1
Renault Megane - 2
Renault Megane - 3
Renault Megane - 4
Renault Megane - 5
Renault Megane - 6
Renault Megane - 7
Renault Megane - 8
Renault Megane - 9
Renault Megane - 10
Renault Megane - 11
Renault Megane - 12
Renault Megane - 13
Renault Megane - 14
Renault Megane - 15
Renault Megane - 16
Renault Megane - 17
Renault Megane - 18
Renault Megane - 19

1 / 20

Renault Megane - 1
Renault Megane - 2
Renault Megane - 3
Renault Megane - 4
Renault Megane - 5
Renault Megane - 6
Renault Megane - 7
Renault Megane - 8
Renault Megane - 9
Renault Megane - 10
Renault Megane - 11
Renault Megane - 12
Renault Megane - 13
Renault Megane - 14
Renault Megane - 15
Renault Megane - 16
Renault Megane - 17
Renault Megane - 18
Renault Megane - 19

Najważniejsze

Przebieg

76 120 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

1 998 cm3

Moc

220 KM

Opis

Witam serdecznie,

do sprzedania wyjątkowe Renault Megane 3 w nadwoziu coupé i wersji GT.


Meg 3 GT jest ze mną od 2013 roku, kiedy to zakupiłem ją od 1 właściciela na terenie salonu Renault Pietrzak w Katowicach. Od tego czasu służy mi jako auto weekendowe, wypadowe i do czerpania frajdy z jazdy.


Wyspecyfikowana w bardzo bogatej wersji wyposażenia, oczywiście w rozumieniu standardów tej marki ;)

Z najważniejszych udogodnień możemy wymienić: reflektory skrętne bi-xenon’owe, tempomat z ogranicznikiem, rozbudowany system multimediów + fabryczny Carminat TomTom, system bezkluczykowy, elektryczny hamulec ręczny, brak asystentów kierowcy, wygodne półskórzane fotele. Owe fotele mają bardzo dobre trzymanie boczne i jednocześnie nie męczą na dłuższych trasach jak pełne kubełki w 3 RS.

Niemniej w tego typu aucie rzeczy te schodzą na drugi plan…


Samochód jest pieczołowicie utrzymywany, a sposób w jaki o niego dbam określiłbym raczej jako pedantyczny. Toteż kieruję to ogłoszenie do potencjalnego pasjonata/fana marki, który będzie w stanie korzystać z pełnego potencjału auta i doceni jego charakter. Potencjału, z którego ja, z racji braku czasu, nie jestem w stanie zbytnio czerpać.


Do eksploatacji wykorzystuję głównie paliwa wysokooktanowe z serii V-Power Racing. Olej Motul 5W-40 zmieniany średnio co 8-9k km, aczkolwiek w ostatnich sezonach coraz częściej wychodzi on czasowo - raz do roku, niż po ww. przebiegu. Aktualnie silnik F4R ma przejechane 76k km od nowości i zapewniam, że jest w topowej kondycji. Nie jeździłem po torach, choć kusiło, nie używałem też zimą.


Na przestrzeni lat wprowadzono subtelne zmiany wizualne i mechaniczne, co korzystnie wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych bez utraty walorów estetycznych.


Modyfikacje kosmetyczne objęły:


- wymiana gałki od lewarka zmiany biegów na aluminiową z logiem R.S. (podobna była zastosowana w modelu 3 RS RB7 i RB8),

- wymiana zestawu dywaników na zestaw welurowy Renault Sport z logiem R.S. (ori mam w zestawie),

- naklejenie dedykowanych pasów Renault Sport wzdłuż osi podłużnej nadwozia (poprzedni właściciel),

- aplikacja powłoki kwarcowej CarPro na całej karoserii + szyby i koła *2018,

- założenie ozdobnych nakrętek z logo Renault na wentylach *2024


Co do samych modyfikacji mechanicznych jakie wykonano:


- zwiększenie mocy i momentu obrotowego metodą chiptuning’u w firmie GCS Tuning pod Krakowem. Parametry jakimi auto dysponuje na dzień dzisiejszy to 220 KM i 350 Nm na benzynie LO=98 (wykres do wglądu),

- wymiana fabrycznego zawieszenia na zawieszenie regulowane gwintowane KW Suspensions, model KW V3 35290031.


W ostatnim czasie natomiast:


- wymiana tarcz hamulcowych na nacinane i nawiercane marki Rotinger model RT4505-GLT5 *2024,

- wymiana klocków hamulcowych na przedniej osi OE *2024,

- wymiana sprzęgła OE na OE z kompletem podzespołów (docisk + łożysko) *2024,

- nowe 4 opony letnie Dunlop Sport Maxx *2024,

- uzupełnienie czynnika R134a w układzie klimatyzacji *2025.


Megane 3 GT nawet w podstawowym setupie usatysfakcjonuje niejednego kierowcę. W wydaniu z ww. modami auto zaspokoi bardzo wymagających kierowców. Twardość amortyzatorów i sprężyn jest dobrana tak, że auto zyskało na sztywności i stabilności w zakrętach. Zmieniono także fabryczne nastawy kątów - camber w stronę delikatnego negatywu. Prowadzi się twardo, jazda w mieście (kostki, spowalniacze, wyboje, etc.) potrafi uprzykrzać życie. Coś za coś. Właściwości sportowe uwidaczniają się poza terenem zabudowanym. Auto błyszczy natomiast w środowisku, gdzie są kręte drogi i dobra nawierzchnia. Jeśli ktoś planuje uczęszczać na zawody typu: track day, time attack, etc. To ma godną polecenia maszynerię.


Ostatni rok więcej przestała w garażu i pod domem aniżeli jeździła po drogach i dostarczała emocji. Do zrobienia w „pakiecie startowym” rekomenduję (wg. moich standardów, kupujący sam oceni czy to konieczne):

- wymiana pasków osprzętu i rozrządu (profilaktyka z uwagi na wiek, a nie km),

- mimo wymiany wygłuszenia maski - filc zdążył się już delikatnie postrzępić i jeden koniec odstaje,

- wymiana nadkola od strony kierowcy (lekko pęknięte od czoła - polskie drogi :)),

- kontrola i sprawdzenie po sezonie parownika pod kątem szczelności (podejrzenie mikrowycieku, auto długo stało),

- do sprawdzenia kostka pod siedzeniem - sporadycznie pojawiający się komunikat o poduszce pasażera (standard w Renault),

- odświeżenie felg i zabezpieczenie lakieru + drobna korekta, czyli kosmetyka (powłoka była nakładana w 2018).


Generalnie więc mamy kwestie eksploatacyjne. Informacyjnie - auto nie brało udziału w wypadkach, kolizjach i nie jest po dzwonie, poskładanym z 2 dawców. Powyższa lista czynności temu dowodzi.


Od siebie dorzucam pakiet elementów, które mi zostały (fabryczna gałka lewarka zmiany biegów + dywaniki + 2 karty pamięci).


Posiadam 2 karty oraz pełną dokumentację pojazdu z FV do wglądu. Przegląd ważny do czerwca 2026. Ubezpieczenie do września br. Mapy Carminat TomTom bez LIVE - zaktualizowane w 2024. LIVE do wykupienia na życzenie. Serwis olejowo-filtrowy wykonany w październiku 2024.


Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i przedstawię auto na żywo. Zapraszam realnie zainteresowanych kupujących do kontaktu telefonicznego.


Krótki side note na sam koniec.

Doprowadzenie i utrzymanie tego stanu auta kosztowało mnie bliżej niezliczoną liczbę godzin, funduszy i ciężkiej pracy, która w dzisiejszych czasach jest bezcenna. W związku z powyższym - przypominam, że nie jest to ogłoszenie warte uwagi ofertowiczów, handlarzy oraz innych „łowców okazji”, a raczej osób umiejących doceniać wartość tego typu sprzętu.


Pozdrawiam.

W.

 

14 lipca 2025 23:38

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Renault

Model pojazdu

Megane

Kolor

Biały

Liczba drzwi

3

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2012

Generacja

III (2008-2016)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

44890

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Interfejs Bluetooth

Radio

System nawigacji satelitarnej

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Wojciech

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2020

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store