Saab 93 2.0T, silnik B207R
Hamulce: 314/292mm
moc: 260KM (bardzo ładna krzywa momentu obrotowego, dostępnego w bardzo dużym zakresie)
kolor 294 (Chilli Red). Kolor na tyle specyficzny że w pełnym słońcu mieni się przepiękną czerwienią a w pochmurne dni wygląda jak wiśniowy. Widać to nawet w umieszczonych zdjęciach . Pierwsze robione ze słońcem, pozostałe bez.
Koła: 18” aluminiowe skręcane z oponami całorocznymi Nokian
VIN: YS3FF75F456012065
Poniżej krótka historia modyfikacji zrobionych w samochodzie przez poprzedniego właściciela
Po sprowadzeniu do Polski został w nim wymieniony silnik na jednostkę B207R + zmieniona skrzynia biegów na automatyczną 5-biegową + założone duże hamulce 314/292 + Filtr powietrza MAPTUNE (wielorazowy, wymagający okresowego czyszczenia). Wszystkie modyfikacje wizualne takie jak tylny zderzak, lotka, podwójny układ wydechowy również wykonany przez poprzedniego właściciela. Z tego co się orientuję właścicielem i osobą dokonująca te modyfikacje był jeden z mechaników pracujących w SAAB Obuchowicz -Michałowice.
Ja Sabinę kupiłem w styczniu 2021r, z przebiegiem 80000km.
Samochód strojony w SaabTuning, a serwisowany w KlinikaSaaba. Przejechałem nim 43000km po Polsce i Europie i za każdym razem dowiózł mnie bezproblemowo do celu i z powrotem
Aktualnie Saab posiada ubezpieczenie OC ważne do 02.2026 i jest po dużym serwisie, przygotowany na sezon (opisany w ostatnim punkcie historii serwisowej) i wyjazd do jakiego się szykuje, ale jak to w życiu bywa nastąpiła zmiana planów.
Z ważniejszych serwisów/modyfikacji jakie robiłem to
=> 2021.01załozona instalacja gazowa (jednostka sterująca STAG, wielozawór Tomasetto, Zbiornik 40L Bormtech)
=> 2021.05 wymiana oleju w skrzyni biegów + założenie rozpórki przednich kielichów wykonane w KlinkaSaaba
=> 2021.10/11 (85tys km)wizyta w SaabTuning i wymiana Turbo na hybrydę TD04L-16 połączone z podniesieniem mocy/momentu do 260KM (na stronie FB SaabTuning z dnia 04.10.2021 opisany jest bardziej szczegółowo mój samochód)
=> 2022-2023 coroczne serwisy i naprawa drobnostek w KlinikaSaaba
=> 2024.08 serwis olejowy + między innymi wymiana prawego wahacza w KlinikaSaaba. Samochód przeszedł ogólny serwis po czym ruszył bezproblemowo w trasę po alpejskich trasach Szwajcarii. :)
=> 2025.05 z racji przejechanych 10000km przeszedł serwis olejowy podczas którego wymieniony został prawy wahacz, założone nowe tarcze i klocki hamulcowe przód, wymienione przewody hamulcowe przód i jeszcze parę pomniejszych rzeczy. Wszystko wymienione pod siebie kiedy nie wiedziałem jeszcze że samochód zostanie wystawiony na sprzedaż.
Oczywiście wszystkie wymiany udokumentowane są fakturami, oraz możliwe jest sprawdzenie historii samochodu (tej z moich czasów) w wyżej wymienionych serwisach. Oleje wymieniane co roku lub 10000km. Pomiędzy wymianami oleju nie było konieczności dolewania – nie bierze oleju, albo jak bierze to na tyle mało że nie jest to zauważalne. ….aaa i rozrząd balansu wymieniony był przy przebiegu 77tyś km
Dodatkowo do samochodu dodaję oryginalny windshot składany na 4 kawałki wraz z oryginalnym pokrowcem.
W Saabie są dwie rzeczy o których trzeba wspomnieć
1. Ostatnio zapaliła się kontrolka poduszki powietrza kierowcy. Powodem jest luźna kostka podłączeniowa do CIM. Optymistyczny wariant naprawy to naprawa złączki. Jeżeli jednak to nie pomoże to wymiana CIM (600-800pln)
2. dość powszechnie wystepujący problem ze wskaźnikiem paliwo/temperatura/doładowanie, polegający na tym że wskazówki te potrafią się zawiesić. Dzieje się to nieregularnie....czasami objaw ten nie wystąpi przez miesiąc a czasami codziennie. Jest to rzecz nienaprawialna, i jedynym sposobem na radzenie sobie z taką sytuacja jest wyjecie bezpiecznika odpowiedzialnego za zegary. Następuje wtedy ich zresetowanie i zegary zaczynają działać poprawnie. Saaba kupiłem już z ta przypadłością, bezpiecznik odpowiedzialny za zegary znajduje się obok kierownicy więc nie było to wielka uciążliwością.