Do auta dodaje dwa komplety koł :
- 17cali, letnie opony około 6mm ,
- zimowe Dot2016, może na jeszcze jeden sezon.
Komplet oryginalnych dywaników letnich Saab i dedykowanych gumowych.
Auto posiada fabryczny Hak , Klimatyzacje dwustrefowa, tempomat, podgrzewane siedzenia, Radio Kenwood DVD z nawigacją
Auto ma wszystkie elementy oryginalne i na wszystkich jest oryginalny fabryczny lakier (poza prawymi przednimi drzwiami były przez poprzedniego właściciela malowane - Auto ogólnie ma na różnych elementach uszkodzenia i ryski (patrz zdjęcia).
Bardzo niskie spalanie dzięki 6biegowej skrzyni ( np w trasie KRK Chorwacja, Dubrownik, Bośnia, Mostar, Kraków średnie spalanie z trasy 6,68l benzyny), posiadam historię tankowań z większości okresu posiadania auta.
Co było robione:
Oryginalne wzmocnione sprzęgło, docisk, wysprzeglik, koło dwumasowe - zamawiany był oryginał SAAB ściągany z Szwecji - wymiana była około 30tys km temu.
Podwozie 4lata temu poddane pełnej konserwacji (rozebrane zawieszenie, zbiornik paliwa, wydech osłony, czyszczenie, 3 warstwy farby + fluidol antykorozyjny po wierzchu i w wnęki i progi + Valvoline BodySafe po całości + Valvoline Black 190 punktowo przed kamieniami) razem z pełnym remontem zawieszenia koszt 4500zl (wahacze szły nowe lub były regenerowane na tulejach Lemforder
Tarcze hamulcowe, łączniki stabilizatora przód były niedawno zmieniane.
- gratis daje drugi komplet sprezyn)
- z przodu nowe amortyzatory (gratis daje sprawne oryginały - błędna diagnoza mechanika).
4lata temu naprawiana wada fabryczna zaworów wydechowych(typowy problem poliftow SAAB i Opel Vectra po 2007roku) - podczas remontu głowicy zostały zastosowane wzmocnione (utwardzane azotowaniem) zawory dedykowane do gazu z wersji bioPower.
Serwis klimatyzacji co rok robiony, sprawna, dobrze chodzi - potrafi rzezić, hałasować, robi tak od 7 lat taką kupiłem nic sie nie zmieniło, stale działa tak samo dobrze.
Olej (0w40) zmieniany co roku, co około 5~10tys km (zależnie jaki był przebieg - użytkowałem kilka pojazdów równolegle), Silnik suchy, nie bierze oleju.
Płyn hamulcowy co 2lata - DOT4LV ATE SL6.
Płyn chłodniczy zmieniałem dwa razy(po zakupie i pół roku temu przy wymianie zbiorniczka wyrównawczego).
Olej w układzie wspomagania raz po zakupie.
auto ma wady stąd bardzo okazyjna cena (jak na SS z 2.0Turbo z takim przebiegiem):
- skrzynia 6 biegowa - typowy problem F40, terkoczace łozysko na postoju(czasem.stukajace przy zmianie biegow) skrzynia ma tak od początku, mam kupiona druga skrzynie F40 która czeka na inspekcje i podmiane za obecną, mogę gratis dodać do auta
- korozją przy tylnych nadkolach (wymaga naprawy przed następną zimą, żeby to mocno nie postępowało)
- z przodu miałem lekka kolizję, pęknięty klosz lewej lampy, wgnieciony błotnik, zderzak popękany
- lekki luz w prawym kole - wygląda na drążek kierowniczy
gratis dorzucam komplet lamp Xenon oryginałów które kupiłem na podmianę (lewa całą stan idealny. prawa rozbita - można kupić np Anglika i przełożyć soczewkę z przesłoną - tak wyjdzie najtaniej naprawa).
po ostatnim długim postoju auto czasem poszarpuje podczas delikatnego przyspieszania - wygląda na nieszczelność lub któraś z cewek (jedną kiedyś już zmieniałem)
cena mimo iż niska, to nadal jest jeszcze do lekkiej negocjacji - mam zbyt mało czasu, aby korzystać z wszystkich pojazdów na raz - ale za darmo nie oddam, ze względu na dużą ilość pracy i pieniedzy włożone w to auto przez ostatnie 7 lat.
Tel 724 trzypiecsiedem IV V VI