1 / 41
18 maja 2024 22:48
ID: 6123665014
Szczegóły
Oferta od
Prywatne
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
SaabModel pojazdu
9-3Wersja
SE 2.0 HOTGeneracja
I (1998-2002)Rok produkcji
1999
Przebieg
274 300 km
Pojemność skokowa
1 985 cm3
Rodzaj paliwa
BenzynaMoc
200 KM
Skrzynia biegów
ManualnaNapęd
Na przednie kołaSpalanie Poza Miastem
7.0 l/100km
Spalanie W Mieście
13 l/100km
Typ nadwozia
Auta miejskieLiczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Kolor
SrebrnyRodzaj koloru
Metalik
Kraj pochodzenia
SzwecjaData pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Numer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
TakStan
UżywaneVIN
Wyświetl VIN
14 pól zweryfikowanych
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Wyposażenie
Radio
Gniazdo USB
System nagłośnienia
Opis
Sprzedam samochód SAAB 9-3 OG w wersji SE HOT 2.0T. Zakupiony przeze mnie trzy lata temu jako uzupełnienie większej kolekcji samochodów. Wybrany starannie po długich poszukiwaniach, gdyż miał spełniać kilka podstawowych warunków:
- silnik B204R (fabrycznie dysponujący mocą 200KM, czyli zaledwie o 5KM mniej od wersji AERO, ale znacznie trwalszy i solidniejszy od B205R)
- manualna skrzynia biegów
- bezwypadkowy
- bardzo dobry stan
Samochód został mocno doinwestowany i zbudowany wg założenia "seria +". Wprowadzono szereg usprawnień mających na celu poprawę dynamiki, prowadzenia oraz komfortu.
Dokonane modyfikacje:
Silnik + skrzynia:
- duży, wydajny intercooler (FMIC) - wpasowany w zderzak w sposób absolutnie nie rzucający się w oczy
- układ wydechowy ze stali nierdzewnej wykonany na zamówienie w WO SEBA MOTORSPORT: downpipe 3 cale + taśma termiczna, dalsza część o średnicy 2.75 cala (trzy maksymalnie wygłuszone tłumiki dające rasowy dźwięk, jednak poziom głośności jest zbliżony do seryjnego układu wydechowego)
- CAI (stożkowy filtr powietrza z osłoną i doprowadzeniem zimnego powietrza)
- blow off
- zawór podciśnienia wymieniony na trwalszy T8
- program by Igor Mężyk (ECU SAAB TUNING)
- krótsza skrzynia biegów 4.45 (fabryczne przełożenie to 4.05)
Auto dysponuje mocą ok. 270KM i 350Nm+. Setkę zamyka w 6 sekund. Jest bardzo dynamiczne.
Hamulce:
- przednie zaciski i nawiercane tarcze z SAABa 9-5 2.3T AERO
Zawieszenie:
- przednie amortyzatory gazowe Sachs
- tylne sprężyny Eibach + grubsze podkładki gumowe (auto jest twardsze, tył nie przysiada przy mocniejszym przyspieszaniu, a jednocześnie udało się uzyskać wysokość zbliżoną do fabrycznej)
- gruby stabilizator tył (25mm) - samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach
Wnętrze:
- wymienione całe wnętrze (fotele półskóra, praktycznie nie do dostania/boczki - czarna skóra) na wersję z napisem "turbo" w stanie IDEALNYM (jak nowe, żadnych przetarć, dziur, etc) - fotele przednie oczywiście podgrzewane
- dołożony oryginalny cupholder w stanie idealnym - jak nowy (prawdziwy rarytas w wersji 9-3 OG)
- zamontowana trójramienna kierownica z SAABa 900 (z AIRBAGiem)
- zamontowane gniazdo AUX-IN w fabrycznym radiu
- wyprowadzone przewody audio do bagażnika (grube kable zasilające + przewody sygnałowe) umożliwiające montaż zaawansowanego nagłośnienia
- gniazda do ładowania z USB w miejscu zapalniczki
- zmodyfikowana stacyjka tak, by można było wyjmować kluczyk w dowolnej pozycji lewarka zmiany biegów
Z zewnątrz:
- felgi ALU 36 (z modelu AERO) po kompletnej renowacji (kolor grafitowy) z oponami letnimi semi slick Federal
- dołożone czujniki cofania
Historia:
Samochód sprowadzony ze Szwecji w 2020 roku - absolutnie bezwypadkowy. Ja kupiłem go w kwietniu 2021 i przez trzy lata zadbałem o odpowiednie dopieszczenie auta. SAAB na bieżąco serwisowany. Mechanicznie nie ma nic do zarzucenia. Przy przebiegu 267 tys. km profilaktycznie wymienione panewki, przy 271 tys. km uszczelka pod głowicą (silnik delikatnie się pocił). Aktualnie zero wycieków, idealnie suchy. Wymiana oleju/filtrów co rok (4-6 tys. km). Oprócz tego wyeliminowane/poprawione defekty tego modelu - zregenerowany SID, panel klimatronika (ekrany nie są wylane, zero martwych pikseli - wszystko działa), sprawny moduł ABS, prędkościomierz, zamek centralny (łącznie z prawidłowo działającym otwieraniem klapy bagażnika), oryginalna, wysuwana antena.
Samochód w bardzo dobrym stanie. Użytkowany był odpowiedzialnie, przez co jest zwarty, plastiki nie trzeszczą, zawieszenie nie jest wybite. Ciężko o drugiego tak zadbanego i doinwestowanego SAABa 9-3 OG.
Auto ma też wady: poprzedni właściciel zlecił wspawanie reperaturek tylnych błotników. Po stronie kierowcy jest bdb, po stronie pasażera delikatnie wyszła rdza na łączeniu, podwozie w dobrym stanie, ale kilka rzeczy da się poprawić. Jest też zrobionych kilka zaprawek. Można znaleźć trochę drobnych defektów (m.in. niesprawna klima) - o wszystkim poinformuję przyszłego właściciela.
Ważne OC i PT.
Tylko sprzedaż. Nie zamieniam się za inne auta.
Cena dotyczy auta na felgach AERO z oponami letnimi. Dorzucam też:
- fabryczną skrzynię biegów z przełożeniem 4.05 w idealnym stanie
- oryginalny układ dolotowy (puszka)
- oryginalną kierownicę
- drugie oryginalne radio (kaseciak) z zakodowanym VIN i dołożonym AUX-in
Dla konkretnego kupującego możliwość nabycia w dobrej cenie:
- kompletu felg SAAB 17' świeżo po kompletnej renowacji (malowane proszkowo w kolorze srebrnym delikatnie "przechodzącym" w lustro - w pełnym słońcu robią piorunujące wrażenie) wraz założonymi oponami zimowymi w bdb stanie (ok. 6mm bieżnika) - widoczne na zdjęciach w ogłoszeniu
- zapasowych SIDów, paneli klimatyzacji - po przeglądzie i regeneracji
oraz innych części do tego modelu.
Zapraszam do kontaktu. Nie mam nic do ukrycia. Zgadzam się na wizytę na stacji diagnostycznej, podłączenie Techem, pomiary miernikiem grubości lakieru, jazdę próbną (na fotelu pasażera). W ogłoszeniu podany VIN i wszystkie dane pozwalające ustalić historię auta.
Jazda próbna na fotelu kierowcy wyłącznie po wpłacie depozytu w wysokości wartości auta.
Auto do obejrzenia w miejscowości Stanisławów Pierwszy (05-126).
Informacje o sprzedającym
Bartłomiej
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2017
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie