Bezpieczeństwo Saab-ów to chyba najważniejszy argument za tym modelem - na końcu wymieniłem systemy zabezpieczeń wg danych fabrycznych tej wersji wyposażenia.
Mam 8 letnią córeczkę i argument bezpieczeństwa jest nie do przecenienia. Z tego względu polecam to auto szczególnie mamom tym bardziej że jest pewność co do pochodzenia i stanu auta.
jeśli chcesz wiecej fotek przejdź na OTOMOTO
Sprowadzony z Niemiec. Od Jedynego właściciela od nowości w wieku 88 lat, który robił rocznie średnio ok 7400 km. Kupił to auto w 2004 na okres emerytury w wieku 69 lat. Właściciel serwisował Saaba od samego początku do samego końca w serwisie SAAB-a do listopada 2021 do przebiegu 140544 km (są tuv y i checklisty z dużych serwisów). Ostatni DUŻY serwis w NIEMCZECH był robiony przy 126404 km. Przy 140544 km podczas serwisu olejowego wymieniany był również płyn chłodniczy. Następne serwisy zrobiłem już Ja w PL zaczynając od przebiegu 145978 km(faktura, paragony...) zakłądając swoją książkę serwisową z dokładnie zaplanowanymi trzema rodzajami serwisów na kolejne lata użytkowania.
*nowe uszczelnienia pompy olejowej Vacum (typowa przypadłość z czasem wycieki)
*klocki hamulcowe nowe
*zbieżność kół zrobiona
na wszystko są faktury paragony !
Następny serwis, za 6000 km tzn przy 170 000 km i powinien obejmować zgodnie z książką:
*wymiane oleju i filtra oleju (opcjonalnie profilaktycznie płukanka przy okazji-polecam zwłaszcza jeśli jeździsz po mieście)
*wymiana paska wielorowkowego osprzętu plus wymiana łożyska sprężarki klimatyzacji.
*lewe tylne drzwi punkcik rdzy dać do lakiernika- prawdopodobnie jakiś odprysk, który po latach niezabezpieczony zardzewiał.
*można dać przednie lampy do regeneracji żeby były jak nowe.
Ponad To:
*Auto jest profesjonalnie wyprane wyczyszczone łącznie z czyszczeniem skór !!!
*nowe uszyte pod model dywaniki klasy premium !!!
*malowana prawa osłona lusterka w kolorze nadwozia
*komplet zapasowych żarówek do tego modelu
*nowa gaśnica
*nowa apteczka
*nowa kamizelka
*do tego wszystkiego jest oryginalne nieużywane koło zapasowe wraz z fabrycznym zestawem do jego wymiany z fabrycznym trójkątem saaba i oryginalną matą SAABA (nie wiem do czego ma służyć).
Części są dostępne bez problemu allegro i hurtownie pełne są części zamiennych. Części są tanie !
Płynny i szybki japoński AUTOMAT, solidne żeliwne silniki 2.0 Turbo (tzn. trwałość silnika).Najsłabszy silnik saaba 150 koni, ale jeździ się przyjemnie, dynamicznie. Zawieszenie zwłaszcza tylne, samochód zaskakująco dobrze trzyma się w zakrętach !!! Przyjemne eleganckie wnętrze z nietypowymi szwedzkimi akcentami. Solidność mechaniczna i taniość w exploatacji.
Spalanie, jeśli jeździsz spokojnie niczym się nie różni od tego samego auta bez turbo. będzie wyższe od auta bez turbo jeśli będziesz deptać. Trasa przy 120 km/h spali bardzo mało 8,5 l może mniej. JEśli dużo jeździsz można założyć instalację LPG. Koszt założenia LPG dziś to 2800-3100 - LOVATO lub AGC Zenith. Jeśli nie masz zaufanego Gazownika chętnie pomogę i odbierzesz auto już z założoną profesjonalnie instalacją lub po prostu po zakupie pomogę dogadać szczegóły. Dziś nowoczesne instalacje gazowe założone przez dobrego zaufanego fachowca w najmniejszym stopniu nie wpływają na trwałość silnika ani na jego moc !!!
Saaby to czołówka jeśli chodzi o BEZPIECZEŃSTWO !!!
w środku jest:
*10 poduszek Air BAG (w tym kurtyny i poduszki adaptacyjne,
Dodatkowo
*systemy bezpieczeństwa SAAB-a: TCS, ESP, EBD, MBA, CBC -systemy wspomagające hamowanie, mechaniczny asystent awaryjnego hamowania, kontrola hamulców w zakrętach itd.
*zaawansowane pasy trzypunktowe z pirotechnicznymi napinaczami we wszystkich siedzeniach !
*aktywne zagłówki !!!
*ISOFIX y dla dzieci
*w ogóle konstrukcja całego pojazdu wzmocniona m.in. zabezpieczająca przed bocznymi uderzeniami. (widać po drzwiach i słupkach i ogólnie całej konstrukcji, blachy są grube i solidne