Sprowadzony z Niemiec. Od Jedynego właściciela od nowości w wieku 88 lat. Właściciel serwisował Saaba od samego początku do samego końca w serwisie SAAB-a do listopada 2021 do przebiegu 140544 km (są tuv y i checklisty z dużych serwisów).
Ostatni serwis przy 160 000 km (teraz ma 166 000 km) obejmował:
* wymieniony olej w silniku wraz z filtrem oleju oraz nową uszczelką śruby spustowej oleju.
*filtr kabinowy od klimatyzacji wymieniony na węglowy
*filtr powietrza
*nowe tuleje stabilizatora
*łączniki stabilizatora przód lewy i prawy
*nowy Akumulator
*nowe uszczelnienia pompy olejowej Vacum (typowa przypadłość z czasem wycieki)
*malowana prawa osłona lusterka w kolorze nadwozia
*komplet zapasowych żarówek do tego modelu
*nowa gaśnica
*nowa apteczka
*nowa kamizelka
na wszystko są faktury paragony !
Wymienione też sprężyny zawieszenia z przodu i łożyska amortyzatorów.
Następny serwis, który wykonasz Ty za 4000 km tzn przy 170 000 km i powinien obejmować zgodnie z zaleceniami:
*wymiane oleju i filtra oleju
*wymiana paska wielorowkowego osprzętu plus wymiana łożyska sprężarki klimatyzacji.
*lewe tylne drzwi punkcik rdzy
*obtarcie przedni zderzak lewa strona
*można dać przednie lampy do regeneracji lekko zmatowiały.
*sprawdzić siatkę, łącznik elastyczny tłumika- czy jest nieszczelny jeśli tak, wymienić.
Spalanie, jeśli jeździsz spokojnie niczym się nie różni od tego samego auta bez turbo. będzie wyższe od auta bez turbo jeśli będziesz deptać. Trasa przy 120 km/h spali bardzo mało 8,5 l może mniej. JEśli dużo jeździsz można założyć instalację LPG. Koszt założenia LPG dziś to 2800-3100 - LOVATO lub AGC Zenith.
Warto zwrócić uwagę że jeżdżąc Saabem pasażerowie są bezpieczniejsi niż w innych autach podobnej klasy i za podobne pieniądze. Saaby słyną z bardzo wysokiego poziomu zabezpieczeń podobnie jak Volvo. W tej wersji wyposażenia w aucie są takie systemy jak:
*10 poduszek Air BAG (w tym kurtyny i poduszki adaptacyjne,
*systemy bezpieczeństwa SAAB-a: TCS, ESP, EBD, MBA, CBC -systemy wspomagające hamowanie, mechaniczny asystent awaryjnego hamowania, kontrola hamulców w zakrętach,
*ISOFIX-y,
*zaawansowane pasy trzypunktowe z pirotechnicznymi napinaczami we wszystkich siedzeniach
*aktywne zagłówki,
*w ogóle konstrukcja całego pojazdu wzmocniona m.in. zabezpieczająca przed bocznymi uderzeniami.
Do tego wszystkiego jest oryginalne nieużywane koło zapasowe wraz z fabrycznym zestawem do jego wymiany z fabrycznym trójkątem saaba i oryginalną matą SAABA (nie wiem do czego ma służyć). Auto jest Profesjonalnie wyprane wyczyszczone łącznie z czyszczeniem i konserwacją skór !!!