1 / 41
21 kwietnia 2024 14:18
ID: 6114867614
Szczegóły
Oferta od
Prywatne
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
SaabModel pojazdu
90Rok produkcji
1984
Przebieg
251 000 km
Pojemność skokowa
1 985 cm3
Rodzaj paliwa
BenzynaMoc
100 KM
Skrzynia biegów
ManualnaTyp nadwozia
CoupeLiczba drzwi
2
Liczba miejsc
5
Kolor
CzerwonyKraj pochodzenia
SzwecjaData pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Numer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
TakStan
UżywaneVIN
Wyświetl VIN
14 pól zweryfikowanych
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Wyposażenie
Tapicerka materiałowa
Podgrzewany fotel kierowcy
Podgrzewany fotel pasażera
Opis
Saab 90 początek produkcji 1984 r. numer 3261 z 6215 wyprodukowanych w tymże roku i z 25 378 z całej produkcji.
Ostatni gaźnikowy Saab z pierwszego roku produkcji 1984 roku a tak naprawdę motor pochodzi konstrukcyjnie z lat 60 od modelu 99. Saabochód wyposażony w silnik z rodziny H B201 przeprojektowany z rodziny silników Saab B które były rozwinięciem silników Triupmh rownież z lat 60.
Użytkowany na północy Szwecji - Norsjö i Skellefteå stąd tak dobry stan karoserii.
Zgodnie z danymi urządu transportu Szwecji na dzień dzisiejszy wszystkich zarejestrowanych Saabów 90 pozostaje 1 253 sztuki. Ze względu na zły stan pojazdu złomuje się średnio 50 sztuk rocznie. Przez ostatnie 5 lat skasowano 240 tych aut.
Szacuje się, że z 25 000 egzemplarzy pozostało na świecie poniżej 3 000 sztuk z czego jezdnych kilkaset sztuk.
Saab w moim posiadaniu 3 lata. Przez ten czas wymienione na nowe:
-tarcza, docisk, łożysko sprzęgła Sschs
-akumulator Bosch 60Ah
-świece, przewody i cewka NGK
-kopułka i palec Beru
-pompa paliwa
-klocki hamulcowe przód i tył Remsa/Delphi
-przewody hamulcowe elastyczne przód i tył TRW/Brembo
-zakup nowych regenerowanych zacisków hamulcowych przód lewy i prawy prosto z Brembo (hamulec ręczny sprawny jak fabryka)
-kompletna regeneracja tylnych zacisków hamulcowych
-olej 10w40 Liqui moly wymieniany co około 3 000 km czyli co rok
-filtry powietrza, paliwa, oleju
-termostat Wahler
-czyszczenie układu chłodzenia + płyn Prestone
-czujnik temperatury na zegary
-czyjnik temperatury włącznika wentylatora
-korek zbiorniczka wyrównawczego
-opony 4x Radar Classic bieżnik lat 80
-wygłuszenie pokrywy silnika i bagażnika
Auto ze sporą dokumentacją i opinią techniczną rzeczoznawcy stwierdzającą kolekcjonerski, zabytkowy i historyczny charakter auta. Ciagłość OC nie jest więc wymagana.
Przeglądy przechodzi bez zastrzeżeń, jak na 40 letniego Saaba oceniam stan jako bardzo dobry. Dopiero po tym czasie fabryczna konserwacja zaczyna odpadać na tylnej części podwozia. W długie zimowe wieczory można dla zabawy rozebrać tylne zawieszenie i oddać bęlkę i inne elementy do piaskowania i lakierowania. Wyczyścić tylną część podwozia, zabezpieczyć i polakierować. Jak na 40 letni pojazd przystało są też wycieki oleju oczywiście nie na tyle groźne by ubywało go na bagnecie i odpryski na przedniej szybie od latających kolców. Na ten moment nie przychodzi mi pomysł na inne prace.
Możliwość transportu samochodu na kołach lub kołach lawety w dowolne miejsce w Polsce.
Informacje o sprzedającym
Patryk
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2014
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie