Sprzedam moje spełnienie marzeń o prawdziwym hot hatch’u jakim jest Seat Leon Cupra 280 w kolorze Nevada White (LS9R). Silnik 2.0 TSI (CJXA) połączony z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG 6HP (DQ250 - tzw. mokra). Egzemplarz pochodzi z polskiego salonu i jestem jego drugim właścicielem. Auto zostało zakupione w salonie Seata w Szczecinie i tam również było serwisowane w ASO przez okres trwania fabrycznej gwarancji producenta. Auto jest bezwypadkowe, bezkolizyjne itp. Nigdy nie było żadnych nieporządanych przygód. Samochód zakupiłem jako seryjny mechanicznie jak i wizualnie w 2020 roku przy przebiegu 76 000 km. Chciałem aby auto delikatnie wyróżniało się z tłumu więc poczyniłem kilka zmian.
Modyfikacje wizualne:
- pełen pakiet aero firmy Maxton Design (splitter, progi, dyfuzor, spoiler - lotka) czarny połysk
- felgi TEC Ultralight GT6, specyfikacja ABT, 20” cali, czarny połysk, rant cnc
- końcówki wydechu Baq Exhaust
Auto seryjnie miało 280 KM i 350 NM, jednak pomiar serii na hamowni wskazał wyższe wartości tj. 293 KM i 366 NM. Następnie po zamontowaniu niżej wymienionych części mechanicznych samochód pokazał 313 KM i 390 NM aby finalnie po profesjonalnym strojeniu wykazać wartości w postaci 404 KM i 517 NM. Oczywiście posiadam wszystkie wykresy z hamowni. Tzw. Stage 2 ECU & TCU, indywidualny program silnika oraz skrzyni biegów został przeprowadzony w R-Motors Szczecin (2022). Program posiada bezpieczny zapas i szereg zabezpieczeń dla bezproblemowej eksploatacji pojazdu. Auto jest wystrojone pod paliwo pb 98.
Modyfikacje mechaniczne:
- Intercooler firmy FMIC Stage 2 wraz z silikonami,
- kompletny układ wydechowy wykonany ze stali kwasoodpornej przez firmę Baq Exhaust o średnicy 2’75” cala (downpipe + cat-back),
- modyfikacja dolotu dla MQB (wyjęcie tacki śniegowej z obudowy filtra powietrza, zaślepienie otworu kierującego powietrze na silnik, wycięcie drugiego otworu w obudowie łapacza powietrza, filtr panelowy K&N) + turbo inlet pipe firmy CTS (kolanko dolotu) oraz silikonowa rura dolotowa firmy do88,
- przednia rozpórka kielichów firmy Górny-Sport
Auto eksploatowane świadomie, odpowiednio dogrzewane jak i chłodzone po każdej jeździe. Serwisowane w R-Motors Szczecin oraz Pro Auto. Tankowane wyłącznie paliwem Orlen Verva 98, od święta Shell v power racing 100. Silnik pracuje na oleju Liqui Moly 5W-40 Molygen (zielony), wymieniany średnio oczywiście raz do roku nie przekraczając 10 000 km przebiegu. Ostatnia wymiana oleju miała miejsce 01.08.2024 przy przebiegu 113 300 km. Samochód używany jako weekendowy, garażowany, za mojej kadencji nie jeżdżony zimą. Do samochodu posiadam dwa kluczyki, pełną fabryczną dokumentację oraz stos faktur dotyczących serwisowania pojazdu jak i zakupionych części. Fizyczna książka serwisowa jest prowadzona skrupulatnie od nowości po dzień dzisiejszy. Posiadam również wszystkie fabryczne części od pojazdu, które zostały wymienione np. układ wydechowy, jak również oryginalne felgi w rozmiarze 19 cali z pakietu black line z oponami zimowymi jak i letnimi, dywaniki welurowe oraz gumowe itp.
Najbardziej istotne elementy eksploatacji:
- wymiana fabrycznej wadliwej pompy wody na wersję poprawioną OEM INA przy 97 000 km (2022)
- wymiana oleju w skrzyni biegów DSG (Ravenol) I wymiana przy 56 000 km (2018), II wymiana przy 111 000 km (2024)
- wymiana oleju w mechanizmie różnicowym, szpera (Ravenol) I wymiana przy 56 000 km (2018), II wymiana przy 111 000 km (2024)
- wymiana świec zapłonowych na zimniejsze (Beru) I wymiana przy 56 000 km (2018), II wymiana przy 111 000 km (2024)
- wymiana płynu hamulcowego (Motul Racing) I wymiana przy 56 000 km (2018), II wymiana przy 111 000 km (2024)
- wymiana nastawników faz rozrządu OEM przy 113 300 km (2024)
Istotne elementy wyposażenia:
- pakiet Black Line (elementy wykończenia wnętrza w czarnym połysku zamiast chromu, czarny napis Cupra na klapie bagażnika, felgi, lusterka boczne, obramowanie osłony chłodnicy, boczne spoilery z tyłu itp.)
- pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów, system podgrzewania płynu w spryskiwaczach)
- Seat Full Link (odblokowany Apple CarPlay i Android Auto)
- dach panoramiczny, reflektory full led, zawieszenie adaptacyjne DCC - cztery tryby jazdy (comfort, sport, Cupra, individual) itp.
Auto ostatnio więcej stoi niż jeździ oraz pojawiły się nowe plany na horyzoncie stąd trudna decyzja o sprzedaży. Polecam i zapraszam do kontaktu.