Na sprzedaż Seat Leon ST FR 1.8 TSI
Silnik legendarny i bardzo poszukiwany, skrzynia manualna czyli jedyny słuszny wybór dla tego silnika. Olej Liqui Moly 5W40 + filtry Mann, zmieniane co 10-15 tys km. Ostatni serwis przy przebiegu 199 000 km.
Auto w ciągłym użytkowaniu, przebieg rośnie.
Samochód pochodzi z Polskiego salonu - Plichta Gdynia gdzie był serwisowany do przebiegu 106 286 km następnie w niezależnych serwisach specjalizujących się w grupie VW w Krakowie i Myślenicach.
Jestem drugim właścicielem, auto w moim posiadaniu od 2019 roku i przebiegu 116 000 km. Obecny przebieg to 202 000 km, głównie autostradowy - auto przejechało większość europejskich krajów i nigdy nie zawiodło.
Cały czas garażowane, stąd też taki stan lakieru i wnętrza - wyjątkowo zadbane jak na swój wiek i przebieg. Oczywiście znajdzie się kilka odprysków na masce od kamieni ale pomimo tego auto prezentuje się wyjątkowo świeżo. Lakier został również zabezpieczony powłoką ceramiczną.
Opony letnie na felgach Borbet Y z oponami Michelin Pilot Sport 5 (225/40 R18, po jednym sezonie, przebieg 4 961 km). Opcjonalnie drugi komplet kół na oryginalnej feldze z oponami zimowymi Michelin Pilot Alpin 5 (225/40 R18, trzeci sezon, przebieg 8 577 km, przekładane przód/tył co sezon), pomalowane na czarno.
Dwa komplety dywaników - letnie, oryginalne welurowe oraz gumowe na zimę.
W tylnych drzwiach oraz przestrzeni bagażowej zamontowane dedykowane zasłonki szyb, które można łatwo zdjąć a efekt z zewnątrz podobny do przyciemnienia folią.
Książka serwisowa prowadzona od początku do końca, dodatkowo plik excel z istotnymi wymianami, serwisami czy przebiegiem podczas wymiany kół. Poniżej wybrane pozycje z wspomnianego pliku:
122 300 - regulator turbo
134 000 - termostat + pompa wody
141 500 - akumulator
147 000 - chłodnica klimatyzacji
161 300 - amortyzatory, sprężyny, łożyska, poduszki, łączniki, tuleje
168 200 - pompka sprzęgła
170 000 - szyba przednia
182 000 - miska olejowa
182 000 - odma
187 000 - czujnik ciśnienia oleju
191 000 - hamulce przód + płyn hamulcowy
194 300 - hamulce tył
Ubezpieczenie OC/AC do 06.2025
Badania techniczne do 10.2025
Wybrane elementy wyposażenia FR:
- automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja
- przednie i tylne lampy LED
- 7 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy)
- XDS - Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- elektryczne szyby z przodu i z tyłu
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
- centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, dwa składane kluczyki, otwieranie klapy bagażnika z pilota
- czujnik deszczu, zmierzchu, automatycznie ściemniające lusterko wsteczne
- automatyczna funkcja opóźnionego wyłączania świateł „Coming and Leaving Home”
- fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego
- sportowa kierownica wielofunkcyjna z logo FR obszyta skórą z czerwonym przeszyciem
- podłokietnik w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń
- podwójna podłoga bagażnika
- 18” dojazdowe koło zapasowe
Wyposażenie ponad standardowe FR obejmuje:
- panoramiczne, otwierane i uchylane okno dachowe
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie
- Seat Sound System - 9 głośników + subwoofer w kole zapasowym, lepsze wygłuszenie drzwi, dodatkowe wygłuszenie bagażnika
- Navi System Plus - większy, dotykowy wyświetlacz centralny, kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami, czytnik CD i kart SD oraz aux-in w schowku, rozbudowana funkcja rozpoznawania mowy i sterowania głosem, nawigacja GPS
- pakiet oświetlenia wnętrza LED
- pakiet schowków
Samochód przeszedł kilka modyfikacji w celu poprawy prowadzenia, bezpieczeństwa oraz wyglądu.
Kompletne zawieszenie wymienione na bilstein b6 + sprężyny eibach sportline wraz z łożyskami, poduszkami, łącznikami i tulejami (z przodu wzmocnione + poliuretanowe, z tyłu oryginalne), oryginalne sprężyny oddam kupującemu w zestawie.
Hamulce wymienione na większe z modelu cupra - 340mm przód, 310mm tył. Klocki brembo Xtra oraz gładka tarcza brembo z przodu oraz oryginalna, wentylowana z tyłu. Dodatkowo przewody w stalowym oplocie Pizza Brakes oraz kierownice powietrza z RS3. Dzięki takim modyfikacjom hamulce nie męczą się przy prędkościach autostradowych i znacząco poprawiło się hamowanie.
Indywidualny program silnika aby delikatnie podnieść moc - obecnie 230KM - oraz przestawić sterowanie termostatu dzięki czemu olej nie przegrzewa się w cieplejsze dni przy prędkościach autostradowych. Wyłączony również system Start & Stop.
Wydech wyprowadzony na dwie strony z podwójnymi, ściętymi końcówkami Ulter. Przepustnica wydechu sterowana z pilota (sterownik w bagażniku wpięty do gniazda 12V), dwa ustawienia przepustnicy: seryjnie, cicho lub delikatnie głośniej - po otwarciu spaliny wychodzą przez seryjny tłumik i przelotowo na drugą stronę. Całość spasowana z dyfuzorem Maxton Design. Przedni splitter również z tej samej firmy.
Lampy przednie zostały zabezpieczone lekko przyciemnioną folią, halogeny w zderzaku zamaskowane mocno przyciemniającą folią matową.
Progi i błotniki zakonserwowane a dodatkowo z przodu zabezpieczone bezbarwną folią PPF.
Aby całość nabrała charakteru, wszystkie elementy chromowane czy srebrne zostały oklejone lub pomalowane na czarno - znaczki z przodu i z tyłu, ramka grilla, relingi dachowe, niektóre chromowane ramki wnętrza - natomiast lusterka wymienione na czarne z dynamicznymi kierunkowskazami.
Samochód do obejrzenia w Krakowie, możliwość negocjacji ceny w przypadku sprzedaży na kołach letnich.
VIN udostępniam w wiadomości prywatnej, posiadam również wykupiony raport CARFAX - prześlę zainteresowanej osobie.