Na sprzedaż Skoda Octavia 1.9TDI Elegance II generacji z 2008roku, zakupiona w polskim salonie.
Auto od zakupu 7lat użytkował wujek, później 5lat szwagier, a ostatnie 5lat Skoda przejeździła pod moją stopą.
Auto z fabryki wyjechało z silnikiem o oznaczeniu BXE. Znawcy tematu wiedzą o co chodzi, marchewkowe panewki niestety potrafią wystawić korbę bokiem i tak też się stało przy przebiegu +/- 160,000km. Wuja na szczęście ogarnął temat z serwisem i wstawili nowy goły słupek 1.9TDI dzieląc się kosztami słupek- serwis, roboczogodziny- wujek. Od początku eksploatacji ma teczkę faktur z ASO do roku 2015 (do wglądu).
Od tamtej wpadki auto śmiga bez problemu. Wujek z racji pokonywania sporych ilości kilometrów miał jakieś małe przygody z autem, ale były to drobne kolizje, a nie wypadki. Po przejęciu auta przez szwagra i później przeze mnie, auto jeździ bezkolizyjnie.
Naprawy, które przeprowadziłem podczas eksploatacji samochodu:
- lipiec 2020- łożyska tylnej osi
- listopad 2021- komplet hamulców tylnej osi: zaciski, tarcze, klocki
Hamulce przód: tarcze ATE i klocki oraz sprężyny i amortyzatory gazowe przedniej osi marki Kayaba z poduszkami amortyzatorów LEMFORDER + podnośnik szyby tylnej prawej
-wrzesień 2022- mechanizm przednich wycieraczek i poduszka silnika Febi
- marzec 2023- zestaw rozrządu SKF z pompą wody, pasek, napinacz, uszczelki pompy vakum, kolektora ssącego, pokrywy zaworów i kolektora wydechowego oraz uszczelki zaworu EGR oraz regeneracja turbiny
-październik 2023- akumulator Exide 74Ah
-czerwiec 2024- kompletne sprzęgło LUK z kołem dwumasowym , śruba łapy sprzęgła, olej w skrzyni biegów
-lipiec 2024- kompresor klimatyzacji , chłodnica klimatyzacji i zawór
-wrzesień 2024- wahacze tylne z tulejami, śruby regulacji zbieżności oraz komplet sprężyn tylnej osi
-luty 2025- termostat
Oczywiście markowy olej 5W30 regularnie co 10000-12000km z płukanką . Więcej grzechów ni e pamiętam, na powyższe tematy mam kwity. Oczywiście coś mogłem jeszcze pominąć, jak letnie opony Goodyear Efficientgrip Performance 2: tył z 2020, a przód 2024.
Auto fabrycznie bez DPFów i innych zbędnych ekologii, także jest szansa, że jeszcze przejedzie troszkę kilometrów! Zwłaszcza, że słupek ma dopiero 200,000km dla diesla to śmiech!
A co do jeżdżenia zapomniałem napisać, że chwilę po zakupie w 2020roku, byłem w firmie Tune Up w Gdańsku w celu dołożenia kilku koni i niutonów… efekty dołączam na fotce (128KM i 319Nm).
Octavia stała się bardziej dynamiczna, zachowując bardzo ekonomiczne spalanie 5l/100km
Dużo plusów to teraz z minusów:
-jak widać na zdjęciach korozja-wirus zainfekował przednie błotniki i progi- najgorzej sprawa się ma od strony kierowcy (jedna z przygód wujka). Mi to w eksploatacji nie przeszkadzało, ale chyba czas to ogarnąć zanim będzie za późno.
-od jakiegoś czasu nie załącza się tempomat- działał bez zarzutu, aż tu nagle przestał (może coś z samym włącznikiem).
-czujniki parkowania nie działają- auto posiada komplet przód i tył, ale to akurat od przejęcia samochodu od szwagra już nie było sprawne (chciałem się za to zabrać, ale zamówiłem złe czujniki i odpuściłem temat).
Podsumowując…
Samochód fajny, miły i przyjemny…. przestronny i pojemny :D
Sprawny techniczne, gorzej od strony wizualnej, ale co kto lubi.
W mojej rodzinie użytkowany na wyjazdy rodzinne nad morze, czy to w góry.
Wsiadamy i jedziemy!
Teraz i Ty możesz! Zadzwoń, dopytaj, przyjedź i ciesz się ekonomiczną jazdą!
(Jeśli dotarłeś do końca tego długiego opisu to szacunek)
PT - 25.03.2026
OC- 24.062025
Cena jest jaka jest, ale za bezcen nie oddam pewnego auta.