1 / 35
Najważniejsze
Przebieg
256 500 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
1 968 cm3
Moc
184 KM
Opis
Informacje podstawowe:
Skoda Octavia 3 Scout
2 kluczyki
Silnik: 2.0 TDI 184KM
Napęd: 4x4
Przebieg według stanu na dzień ogłoszenia: ~ 256 500 km
Przebieg nowego silnika: ~ 30 000 km
Numer VIN: TMBLK9NE9G0131731
Data pierwszej rejestracji: 19.01.2016
Przegląd do: 26.05.2026
OC do: 11.10.2025
Rok produkcji: 2015
Bogate wyposażenie: CarPlay Android Auto, podgrzewane szyby przednia i tylna, podgrzewane fotele, elektryczna klapa bagażnika, dwustrefowa klimatyzacja, aktywny tempomat itd.
Jestem drugim właścicielem. Zakup: 09.2020 roku z przebiegiem ok. 160 tys km
Olej silnikowy (Liqui Moly 5w30) - co 10 max 15 tys km zmiana
Haldex oraz DSG również olej zmieniany z zaleceniami producentami.
Historia serwisowa dostępna na życzenie mailem (PDF+zdjęcia)
Stan widoczny na zdjęciach.
Rzeczy, które zrobiłbym w najbliższym czasie: ognisko rdzy na progu (starałem się uchwycić na zdjęciach) + naprawa światłowodów led świateł do jazdy dziennej (są przypalone i świecą bardzo słabo, znany problem niewielki koszt naprawy - kilkaset zł od lampy). Obecnie jeżdżę po prostu cały czas na włączonych światłach mijania. Przy okazji rozklejenia lampy w warsztacie odnowiłbym klosze, ponieważ zmatowiały od xenona.
Silnik nie bierze oleju.
Turbina wymieniona na nową, oryginalną przy przebiegu ok. 197 tys km. Wtryski sprawdzone - ok.
Poniżej zamieszczam pełną, obszerną historię sprzedawanego pojazdu. Szczegółowy opis przygotowałem z uwagi na poszanowanie Państwa jak i swojego czasu, jednocześnie starałem się opisać historię taką jaką sam chciałbym znać kupując samochód.
W 2020 w związku z powiększeniem się rodziny zacząłem szukać samochodu, który bez problemu pomieści dwa wózki dziecięce oraz bagaże - i tak właśnie znalazłem przedstawiany Państwa egzemplarz Skody Octavi 3 w wersji Scout. Samochód zakupiłem we wrześniu 2020 w Warszawie w firmie Cityrent - pełna historia serwisowa itd (też mam gdzieś na mailu). Chwilę przed sprzedażą samochodu było robione kilka rzeczy w tym regeneracja turbo itd. więc wydawał się wyborem idealnym - bardzo dobre wyposażenie, mocny i oszczędny silnik, DSG, miejsca idealnie wręcz z zapasem. Nie oszczędzałem na dalszym serwisie, jednak szybko się okazało, że silnik bierze olej - po szeregu konsultacji, płukankach przy wymianie itd. dowiedziałem się, że te silniki tak mają. Wtedy żużycie oleju to około 1L na 2000 KM. W związku z zapewnieniami licznych osób, że to normalne jeździłem dalej (poza samym olejem nic się nie działo). Tak przy przebiegu właśnie 197 tys km zauważyłem, że jest to już 1 L na 1000 KM - pojechałem na diagnostukę - dwa serwisy niezależnie stwierdziły, że musi to być turbina - ok wymieniłem, kilka rzeczy doszło przy okazji rachunek - 8 tys zł - ok ale będzie już dobrze. Niestety niewiele to zmieniło. Wada olejowa po kilkunastu tysiącach km powiększyła się do około 2L oleju na 1000 km - co był dość denerwujące w dalszych trasach. Ok. 20 tys dalej ok. 226 tys km przebiegu stanąłem przed decyzją - sprzedaję samochód lub naprawiam. Nie chciałem sprzedawać moim zdaniem wadliwego auta a nie był to dla mnie dobry czas na zakup nowego. Zdecydowałem się więc na wymianę silnika + sprawdzenie turbo + wtrysków i wymianę chłodnicy spalin. Silnik wymieniałem w serwie Turbo Żółw w Legionowie. Mój blok silnika nie nadawał się do regeneracji więc zakupiony został w firmie zajmującej się regeneracją silników regenerowany blok + nowe tłoki uszczelki itd.
Od tego czasu przez kolejny 30 tys km nie dolałem grama oleju - tym samym nie jest prawdą, że te silniku muszą brać olej - są albo źle eksploatowane od nowości albo tak źle spasowane przez producenta.
Miesiąc temu zakupiłem nową skodę i przyszedł czas na sprzedaż scouta. Auto mechanicznie jak napisałem jest sprawne, nie jest nowe więc ślady użytkowania są oczywiste. Samochód na bieżąco serwisowałem, dbałem w codziennym użytku.
Oczywiście możliwa jazda próbna - na zimnym jak i na ciepłym silniku ;) możemy wyjechać kawałek za miasto, jeżeli ktoś będzie bardzo zdecydowany.
16 sierpnia 2025 15:03
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Skoda
Model pojazdu
Octavia
Wersja
Scout 2.0 TDI 4x4 DSG
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2015
Generacja
III (2013-)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Apple CarPlay
Android Auto
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
Ekran dotykowy
Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu
Informacje o sprzedającym
Michał
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie