Dzień dobry, nie wiem od czego zacząć, sporo mam do opowiedzenia o tym autku.
Octavia to bardzo rodzinne, cholernie pragmatyczne, dynamiczne i tanie w utrzymaniu auto.
Jazda sprawia wiele frajdy, prowadzi się pewnie, fotele dobrze trzymają w zakrętach. Oraz w lędźwiach ;)
Jest to bardzo dobrze wyposażony egzemplarz, nie będę pisać o wszystkim, ale warto wspomnieć:
- webasto - jest oryginalny pilot, można też programować konkretne dni i godziny załączenia. Genialna sprawa, bardzo pomaga przy skrobaniu szyb, a przy okazji wsiadamy do ciepłego auta. Dla mnie osobiście największym atutem jest to, że silnik b. szybko łapie odpowiednią temperaturę, co jest korzystne m.in. dla DPF i turbiny
- demontowalny hak na zatrzask Steinhof + wiązka modułu komfortu (na wstecznym biegu przypomina, że mamy podpięty ogon, pomocne szczególnie przy platformie rowerowej na hak)
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- zestaw głośnomówiący bluetooth, sterowany z kierownicy multifunkcyjnej
- mnóstwo schowków, w tym dwa chłodzone, miejsce na napój w drzwiach kierowcy i pasażera mieści wino a nawet 1,5l butelkę wody
- fabryczny wskaźnik temperatury oleju (istotne dla odpowiedniej eksploatacji)
- tempomat
- czujnik deszczu
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota. Jeśli okna są otwarte i czujnik deszczu wykryje opad, to szyby są zamykane, genialny bajer
- podgrzewane i elektrycznie składane lusterka (można również pilotem)
- podgrzewane przednie fotele
- oryginalne alufelgi. Opony letnie Dębica Presto HP2 205/55/R16 91V. Koła zimowe na takich samych alufelgach - Dębica Frigo HP2 91H
- podniesienie mocy do ok. 160KM. Zrobił to poprzedni właściciel, ja tylko upewniłem się u renomowanego fachowca, że zostało to zrobione poprawnie i jest bezpieczne dla podzespołów napędu.
Wszystko robione na czas, nie oszczędzałem, gdyż samochód miał być niezawodny i bezpieczny w częstych podróżach rodzinnych na Lubelszczyznę. Za mojej 4-letniej kadencji:
- Serwis olejowy robiony co ok. 9 tys. km. Filtry tylko Mann, olej Motul (uważać na podróbki na rynku, jest ich sporo - kupować tylko w renomowanych sklepach, niestety)
- zaraz po zakupie auta wymiana zaworu EGR (w tych jednostkach wymiana tylko na oryginalny, koszt 1700zł) oraz wyczyszczenie DPF (nie wycinałem). Sprawdziłem też, czy pompa nie opiłkuje - wszystko ok.
- udrożnienie odpływów, usunięcie szlamu, który się zbierał w nadkolach i zabezpieczenie kanalików specjalnym filtrem. Wbrew pozorom to bardzo ważny punkt. Ci którzy nie czyszczą tego regularnie po okresie jesiennym, wożą w progach błoto, które nie ma jak uciec i z czasem powoduje korozję progów. Dlatego warto w podszybiu założyć filtr i wtedy nie trzeba tego wydłubywać z nadkoli.
- wymiana pompki w webasto
- wymiana czujnika poziomowania ksenonów (kupiłem dwa, drugi dorzucam)
- wymiana siłowników klapy bagażnika
- wymiana sprzęgła, koła dwumasowego, silentblocków wahaczy przy przebiegu 240 000
- sprężyny przednich amortyzatorów wraz z łożyskami, rozrząd z pompą wody i paskiem alternatora, klocki i tarcze przód, płyn hamulcowy - to wszystko z początkiem tego roku
- nowy akumulator
- wymiana sprzęgła kompresora klimatyzacji, napełnienie, dezynfekcja - koniec maja tego roku
- jakieś przeguby, łożyska, oczywiste sprawy
Do ew. poprawy:
- prawy przedni mechanizm podnoszenia szyby zaczął skrzypieć, koszt wymiany ok. 300zł
- tylna wycieraczka ostatnio miała chwilę słabości, teraz działa. Być może szykuje się wymiana silniczka
- na przednim fotelu pasażera widoczny zaciek, koszt wyprania siedziska ok. 50zł
Auto zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz prezentuje się świeżo. Są nieliczne ryski jak na zdjęciach. Odpryski na masce obserwuję, korozja tylko z wierzchu, nie ma potrzeby tego ruszać, bo zaraz będzie widać "podejrzane" malowanie. Pojawiła się korozja tylnej klapy w okolicy lampek przy tablicy rejestracyjnej - zostało to zabezpieczone, dokumentacja prac do wglądu.
Wideorejestrator przód/tył nie jest przedmiotem ogłoszenia.
Do samochodu dorzucam bagażnik dachowy na narty, koła zimowe i magnetyczne osłony przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych. W zestawie również trzecia tablica rejestracyjna.
Przebieg na ten moment: 254 700 km
Jestem świadomym użytkownikiem diesla z dwumasą i DPF. Polecam minimalizować ilość rozruchów i tras typowo miejskich, nie jeździć na krótkich dystansach, nie jeździć na niskich obrotach (najlepiej powyżej 1800). Nie przyspieszać gwałtownie, dopóki temperatura oleju jest niższa jak 80st., bo turbina dostaje baty.
Kod silnika CFHC. Common rail. Te motory robią po pół miliona przebiegu i wierzę, że ten egzemplarz spokojnie to osiągnie. Nigdy mnie to auto nie zawiodło. Skodillac zawsze dowozi.
W zamiarze samochód miał mieć u mnie dożywocie, jednak sytuacja życiowa mnie zmusza do sprzedaży, na ten moment to trzecie auto w domu.
Naprawdę żal pisać to ogłoszenie. Żona się na mnie obraziła :')
Proszę o kontakt telefoniczny w tygodniu po 15:30, w weekend dowolnie