Witam
Do zaoferowania mam praktycznie nowego i jedynego takiego Superba.
Egzemplarz nietuzinkowy, na żywo robi spore wrażenie na tle „zwykłych” Superbów.
Auto w idealnej pod względem ekonomii i bezawaryjności konfiguracji – masa własna tylko 1385kg! (wizualnie wygląda na 2t), skrzynia manualna 6-biegowa, motor 1.4 TSI z najlepszej serii EA211 całkowicie pozbawionej wad, z prostym rozrządem na zwykłym pasku, oraz o najlepszym kodzie silnika CZEA - najmocniejszy i najbardziej pancerny wariant 1.4TSI EA211 – fabrycznie 150KM, od słabszych wersji różni się praktycznie wszystkim (od mocniejszego bloku i głowicy po cały osprzęt) + system wyłączania dwóch cylindrów (niskie spalanie). Wariant bez GPF-a! Norma spalin Euro6.
Dodatkowo w tym konkretnym egzemplarzu została zainstalowana turbosprężarka hybrydowa + downpipe, który jest absolutnie nie do rozpoznania – 100% wygląd fabrycznego układu. Dzięki niemu zyskujemy dodatkowo na mocy oraz w znacznym stopniu na żywotności turbo i samego silnika.
Po profesjonalnym strojeniu samochód generuje ~ 215KM i 350Nm bezpiecznej mocy przy normalnych warunkach pomiarowych - potwierdzone na hamowni.
Ze względu na niewiarygodnie niską masę przy tych rozmiarach dzięki w/w zestawieniu (mały lekki motor z trybem 2-cylindrowym + lekka manualna skrzynia + kilka innych aspektów) auto jest mega dynamiczne i zwrotne przy czym uzyskanie śmiesznego jak na ten gabaryt i moc spalania 4.5-5l w cyklu mieszanym nie jest większym problemem jeżdżąc spokojnie.
W temacie ekonomii zaznaczę jeszcze, że oprócz jazdy, również obsługa tego czeskiego arystokraty jest bardzo tania – skrzynia manual jak wiadomo w zasadzie bezobsługowa i bezawaryjna, serwis tego silnika to sprawy groszowe na tle większości alternatyw, zawieszenie w najprostszym wariancie to także brak problemów i niski koszt w przypadku serwisu. Hamulce i cała reszta w tym konkretnie flagowcu Skody też analogicznie jak wyżej – tanio w utrzymaniu.
Jak widać Superb stoi na pokaźnych kołach o słusznym rozmiarze 20” i wbrew aktualnej modzie o równie słusznej szerokości. Koła właściwie nowe, o przebiegu około 1000km. Idealnie skonfigurowane, na równo z obrysem, bez żadnych dystansów. Opony najwyższa półka Pirelli P Zero, ponadto z homologacją Porsche 245 przód, 285 tył. Koszt takich kół to 5-cio cyfrowa kwota.
Drugi komplet kół zimowych dodaję do samochodu.
Jeśli chodzi o wyposażenie to zacznę od najciekawszych elementów:
-rozbudowany system ambiente migający w rytm muzyki, możliwość dowolnej konfiguracji, cała paleta kolorów (również w kombinacji jednocześnie inny kolor pulpitu, a inny przestrzeni nóg), różne tryby - migający w rytm muzyki, stały, pulsujący, pełzający, kilkukolorowy itd, regulacja jasności, czułości na muzykę, stylu migania bądź świecenia itd, b.dużo opcji, możliwość wyłączenia np sekcji przestrzeni nóg itd - bardzo efektowny bajer
-iluminacja klamek
-logo wyświetlane na podłożu przy otwartych drzwiach
-niestandardowe oświetlenie wnętrza (podsufitka, bagażnik, schowki) – np po otwarciu z pilota wnętrze rozświetla się na czerwono i przechodzi w kolor biały + oczywiście dowolnie ustawiony ambiente
-mocne oświetlenie boczne z lusterek
-odprowadzanie do domu itp
-oświetlenie full led (reflektory przód i tył)
-fajny system nagłośnienia + bolero 8” duży ekran, pełny dotyk + sensor ruchu dłoni, sterowanie gestami, wzmacniacz głosu (głos osoby mówiącej z przodu słyszalny w głośnikach z tyłu)
-smartlink plus, czyli ekran telefonu i całe jego sterowanie przeniesione do ekranu radia - yanosik, googlemaps, youtube itd. wszystko widoczne i sterowane w ekranie samochodu
-usb, sd, aux, bluetooth
-dab+
-sterowanie głosowe
-radar/front assist
-tempomat
-kamera cofania
-parktronic
-doświetlanie zakrętów
-halogeny led
-climatronic dwustrefowy
-podgrzewane fotele przednie
-isofix
-automatyczny hamulec ręczny
-asystent ruszania pod górę
-czujnik zmierzchu/deszczu, automatyczne wycieraczki
-światła dzienne
-system hamowania rekuperacyjnego
-system monitorowania ciśnienia w oponach
-najwyższy pakiet lusterek - automatycznie składane i rozkładane (przy zamykaniu i otwieraniu auta), ściemniające się, podgrzewane i wypukłe
-max opcja multifunkcji kierownicy
-kierownica vrs skóra perforowana
-podłokietnik skóra
-podświetlenie led i lusterka w obydwu osłonach przeciwsłonecznych
-fotochromatyczne lusterko wsteczne
-autonomiczne hamowanie awaryjne
-pakiet wszystkie szyby termoizolacyjne
-pakiet dodatkowe tłumienie hałasu z zewnątrz
-system xds - w zakręcie przyhamowywane jest koło po jego wewnętrznej stronie, efekt „wciągania” do wewnątrz zakrętu
-pakiet progresywnego układu kierowniczego servotronic
-shadow line
-spoiler
-i inne, o których zapomniałem lub będące w standardzie
Jeśli ktoś nie miał do czynienia z Superbem III - auto jest bardzo ciekawe również ze względu na fakt, że jest rekordowo duże i w tym przypadku rekordowo lekkie. Z tyłu przestrzeni jest chyba więcej niż w BMW 7 long. Ilość miejsca w środku kosmos. Bez porównania z Audi A6, Passatem itp. Ogólnie model znany jako król segmentu, przestrzeń kabiny rozmiarów Audi A8. Są dostępne artykuły na ten temat - mogę podesłać.
Samochód jak w/w – duży, wygodny, a przy tym mega dynamiczny i ekonomiczny. Co więcej - wyciszony do tego stopnia, że na postoju przy zamkniętych szybach silnik jest w ogóle niesłyszalny. W kwestii prezencji też niczego mu nie brakuje.
Auto świeżo po serwisie na komponentach z najwyższej półki – olej 5w50 molygen + ceratec, filtry ori VW/mahle/hengst.
Filtry/oleje od nowości wymieniane max co 10tys. km.
Lakier zabezpieczony najlepszym twardym woskiem.
Samochód z PL salonu. Rok modelowy – 2018, data produkcji 24.10.2017r, data wydania 18.12.2017r. Posiadam całą historię i dane samochodu z ASO.
Do samochodu drugi komplet kół zimowych, cała dokumentacja, kpl kluczyków.
Sprzedaż na Fakturę VAT 23%.
Cena jak za ten konkretny egzemplarz bardzo okazyjna.
Opis jest myślę w miarę wyczerpujący, zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam