1 / 40
16 kwietnia 2024 23:00
ID: 6122772221
Szczegóły
Oferta od
Prywatne
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
SmartModel pojazdu
FortwoWersja
& pure cdiGeneracja
II (2007-2013)Rok produkcji
2008
Przebieg
206 000 km
Pojemność skokowa
799 cm3
Rodzaj paliwa
DieselMoc
45 KM
Skrzynia biegów
AutomatycznaNapęd
Na tylne kołaSpalanie Poza Miastem
3.0 l/100km
Spalanie W Mieście
4 l/100km
Typ nadwozia
Auta miejskieEmisja CO2
101 g/km
Liczba drzwi
2
Kolor
BiałyKraj pochodzenia
NiemcyData pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Numer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
TakTuning
TakStan
UżywaneVIN
Wyświetl VIN
Wyposażenie
Radio
Opis
Sprzedamy Smarcika CDI, jako że 3 smarty ForTwo w domu do trochę za dużo ;)
Od miłośników marki i modelu, można już śmiało powiedzieć.
Smarcik w naszych rękach od 1/2020. i 118kkm przebiegu.
Samochodem jeździła moja małżonka, po Krakowie a bardziej po okolicach, cały czas utrzymywany w dobrym stanie technicznym tak żeby każdego dnia bezproblemowo służył.
Mniej uwagi zwracano na walory estetyczne, więc drobne mankamenty estetyczne które były albo się pojawiły, nie poprawiano, o czym świadczą zdjęcia.
Smart jest raczej w podstawowej wersji wyposażenia, ale nie wersji ABCz, jako że szyby są w prądzie i półautomatyczna* klimatyzacja jest ;)
*- automatycznie utrzymuję zadaną temperaturę, oraz zamyka obieg na wewnętrzny gdy chłodzi i się temperatura ustawi na minimum, oraz włącza klimę żeby odparować szyby zimą gdy nawiew skieruje się tylko na szybę
Skrzynia ma tryb manualny, jak i w pełni automatyczny.
Hill-holder jest, ESP jest. 2 kluczyki.
Radio seryjne, z wejściem AUX na 3.5mm jack, Baseus uchwyt magnetyczny do telefonu(blaszka do telefonu gratis)
Fotele mają regulowane oparcia, a fotel pasażera można złożyć na płasko i wozić przedmioty 1.4m długie. Niestety uchwytów ISOFIX do fotelika dziecięcego brak(ale można taki fotel kupić na portalach aukcyjnych i sobie podmienić ;) )
Bagażnik całkiem spory, po zrównaniu foteli(gdy się wyjmie styropian spod nóg pasażera to nawet wtedy ma na nogi dużo miejsca gdy fotele są zrównane) podstawa bagażnika mierzy 100cm szerokości i 65cm głębokości(przy kierowcy 170cm wzrostu) a wysokość do linii okna jest 40cm, a pod dach 70cm. Czyli od 260 do 455 litrów
Z dodatków są fajne i szersze felgi Alutec 15"(na nich jak nowe opony zimowe z 9/2020. Kleber Krisalp HP3 165/195) oraz drogocenne poszerzenia błotników tylnych Brabus - czyli przygotowany pod felgi od 450 lub Roadstera, opona nie będzie wystawała.
Na dzień dziś wszystko sprawne, wszystko działa, lecz wiadomo że w bliższej lub dalszej przyszłości trzeba będzie ogarnąć kilka punktów z faktu wieku i przebiegu.
PT/OC do marca 2025.
Auto 3/2017 sprowadzono z Niemiec, i już tam było po chip tuningu u znanego Niemieckiego speca od Smartów(tak przekazał poprzedni właściciel, nie wiem co to za tuner) i podobno wystrojono go na ok 70KM i 140Nm (nie hamowałem, ale jedzie rzeczywiście jak rakieta i duuużo lepiej niż każdy w benzynie, z wyjątkiem turbo 84KM oraz Brabusa) oraz ograniczenie prędkości podwyższono na 157km/h, realne 15 sekund do setki (vs. 19.8s dla seryjnego 45KM CDI)
Silnik to jeszcze ten stary dobry CDI sprzed liftu/ekologii/DPF, Euro 4 norma.
Spalanie przy spokojnej jeździe poza miastem ok 3.5, w Krakowie ok 4-4.3, a jak się cały czas ciśnie to raczej ok 5, a przy 140 autostradą do 5.5 trzeba liczyć. Włączenie klimy to jakieś +0.5
Za naszej kadencji mechanicznie ogarniano:
- wymiana wahaczy przód, końcówek drążków kierowniczych
- emulator EGR(czyli wyłączony z funkcji, jako że sprawiał drobne problemy - wyskakiwał błąd i towarzyszący mu safe mode ograniczania mocy silnika)
- wymiana intercoolera na nowy(standardowy problem w Smartach CDI, wentylator dynda i przedziurawia go)
- wymiana miski olejowej na tą ze korkiem spustowym(ori nie ma, trzeba pompą od góry wyssać)
- wymiana świec żarowych
- wymiana plecionki wydechu
- poduszka silnika boczna
- wymiana wysprzęglika (Sachs, nowy)
- paski osprzętu, jakieś czujniki, uszczelki i inne duperele
- wymiana hamulców (tarcze/klocki, bębny/okładziny, płyn)
- wymiana termostatu
- serwis klimatyzacji
Oprócz hamulców wszystko robione w serwisie Smart Kraków(kwitki są) a można się u nich także umawiać na sprawdzenie przed zakupem(zazwyczaj robią to od ręki), na pewno nie umknie im żaden detal który jest do poprawy.
Mankamenty estetyczne:
- z panelu dachowego schodzi klar, po mału ciągle odpada pod mijką na bezdotykowej) a jak cały zejdzie to po prostu będzie matowy, co dziś modne jest ;)
- prawy tylny błotnik ktoś z poprzednich właścicieli musiał naprawiać, i zamiast polakierować założył(także na lewy) przezroczystą folię ochronną. Niestety na prawym błotniku coś w przygotowaniu powierzchni do folii poszło nie tak, i rok po zakupie zaczęła się łuszczyć pod myjką i odsłaniać zmatowiony pod nią plastyk błotnika. Kolesie od folii odradzali nową, bo PPF droga i mówili że lepiej i taniej będzie po prostu polakierować
- przetarcie w folii na lewym dolnym rogu
- przetarcie na rancie prawego przedniego błotnika(ślady czyjegoś zderzaka...)
- pęknięta prawa tylna lampa(tak kupiliśmy, zasylikowano żeby nie wyciekał płyn światła wstecznego ;) )
- maleńka dziurka na siedzisku fotela kierowcy
- rysy w plastyku bagażnika, także w panelu drzwiowym kierowcy(od butów - wysiadania w ciasnych miejscach)
- dwa malutkie odpryski na szybie czołowej po prawej(od dawna są, nie powiększają się), poza polem widzenia, diagnosta się nie czepiał
Na dzień dziś wiadomo że w bliższej lub dalszej przyszłości trzeba będzie ogarnąć:
- turbinę, jako że ostatnio zaczęła lekko świstać i stwierdzono lekkie luzy. Regeneracja 800-1000 zł i 400-500 robocizna.
- tradycyjnie w 451 CDI z faktu przesuniętego kołnierza wlewu oleju na deklu zaworów(względem wersji 450) od kilku miesięcy poci się pod korkiem i olej sączy się w dół po silniku. Operacja nieco skomplikowana przez bardziej utrudniony dostęp w 451, żeby porządnie naprawić/uszczelnić trzeba zdjąć dekiel, czyli najpierw zdjąć wtryski itd. (lub olać i jeździć/obserwować, lub spróbować zasylikonować bez zdejmowania dekla)
- klimatyzacja może wymagać uwagi, jako że przy teście szczelności przy wysokim ciśnieniu wykryto delikatny wyciek z chłodnicy(typowe, koroduje po prostu) i przez to trzeba było uzupełnić nieco więcej czynnika.
Dla zdecydowanych dorzucę dywaniki gumowe na zimę, oraz mogę dorzucić komplet kół stalowych(opony śmietnik, z racji wieku) od wersji 450 więc tył tajnie szeroko by siedział, można by wtedy na alusy dać letnie i mieć 2 komplety kół.
Lepsze/większe zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/CvmRL9NkPYPo93NaA
Informacje o sprzedającym
Igor
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie