Samochód kupiłem w roku 2019 w styczniu, samochód został sprowadzony z Niemiec i miał przebieg 135 000 km. Posiadam pełną dokumentację wraz z opinią zamówioną w firmie AutoTesto. Udostępnię ją dla zainteresowanych.
Samochód jest bezwypadkowy, jedynie miejsce gdzie zidentyfikowano większą grubość powłoki lakierniczej jest na masce samochodu (270), w pozostałych punktach podczas badania stwierdzono grubość powłoki od 160-170. Samochód nie posiadał żadnych miejsc z widoczna korozją (poza tłumikiem), zaraz po zakupie podwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie – w opinii mechaników którzy serwisowali samochód zabezpieczenie zostało wykonane bardzo rzetelnie.
Na karoserii widoczne są ślady użytkowania oraz miejsca (zderzaki) gdzie widoczne są przetarcia powłoki lakierniczej.
Po sprowadzeniu do Polski przy przebiegu 135 000 km wymieniono pasek rozrządu, ponieważ obecnie samochód posiada przebieg 218 000 km, niebawem należy pasek wymienić ponownie.
W trakcie użytkowania miałem dwie poważniejsze naprawy; pierwsza to wymiana łożyska na tylnej osi – dwa razy to samo łożysko zostało wymienione, za pierwszym razem zaraz po zakupie, drugi raz przy przebiegu ok 200 000 km, okazało się, że za pierwszym razem w serwisie założono nieprawidłowe łożysko, dlatego musiałem powtórnie je wymienić. Druga poważniejsza naprawa to wymiana przewodu olejowego automatycznej skrzyni biegów, przyczyną było przegryzienie przewodu przez łasicę.
Obecnie prawdopodobnie trzeba będzie wymienić również drugie łożysko na tylnej osi.
Pozostałe naprawy to wymiana klocków hamulcowych i innych części eksploatacyjnych.
Amortyzatory są dobre (przeszły pozytywnie badanie na stacji diagnostycznej) na tylnej osi nie ma już oryginalnych amortyzatorów samopoziomujących są zamienniki firmy Kayaba.
Niedawno musiałem wymienić wszystkie punkty mocowania układu wydechowego, jednakże naprawa nie została przeprowadzona porządnie i przy zimnym silniku słychać rezonanse dochodzące w układu wydechowego – trzeba to poprawić.
Widać również korozje tłumika wydechu – jedyne miejsce gdzie korozja występuje.
Większość napraw przeprowadzałem w serwisie Subaru w Mikołowie – moje informacje o naprawach można tam zweryfikować.