Informacje ogólne:
- Pierwszy właściciel w Polsce
- Sprowadzony prywatnie z Niemiec w 2017r. Do Polski przyjechał na kołach, nie lawetą.
- W Niemczech kupiony od pierwszego właściciela
- Aktualny przebieg 235000
- Samochód w ciągłej eksploatacji
Silnik i układ napędowy
- Zrobiona konwersja z dwumasy na jednomasę
- Przy konwersji zamontowano sprzęgło Exedy, aktualny przebieg na tym sprzęgle to 80tys km.
- Rozrząd wymieniono w 2020 roku, przy przebiegu 172500km
- Olej silnikowy ENEOS 5W40 wymieniany między 10tys-15tys/1rok
- W 2023 wymieniony olej przekładniowy i w moście
Układ chłodzenia
- Chłodnica wymieniona w 2023 (na zamiennik Delphi), razem z parownikiem klimatyzacji
Zawieszenie
- Zmienione w 2021 na nowe, kompletne KYB (sprężyny + amortyzatory)
- Belka tylnia zmieniona w 2021, po regenracji i malowaniu/konserwacji
- w 2024 nowe wahacze przód
Układ zapłonowy
- Sprawdzany co roku, w 2020 wymieniona cewka na nową oryginalną Hitachi, nowe kable zapłonowe i świece
- Świece zapłonowe kontrolowane co roku
Kontrola i regulacja zaworów
- Co roku sprawdzane luzy zaworowe i kasowane do wartości nominalnych w razie potrzeby. Po każdej kontroli nowa uszczelka pod pokrywą zaworów
Układ hamulcowy
- Od momentu sprowadzenia był problem z drżeniem kierownicy. Po każdej wymianie tarcz i klocków problem wracał po przejechaniu ok 10tys. km
- Zmieniono zaciski na wersje 4 tłokową (tarcze przód 294mm, tarcze tył 290mm) z Subaru Impreza WRX 2005 225KM. Była poprawa, ale po 20tys problem dalej się pojawiał. Wymieniono oryginalne 4 tłokowe zaciski przód na nowy zamiennik WRX PRO razem z wymianą piast na nowe - problem rozwiązany i nie krzywi tarcz, ani nie drga kierownica przy hamowaniu.
- Zaciski oryginalne, zaciski przód 4 tłokowe oryginalne (Impreza WRX 225KM)
Koła
- Kompletny zestaw kół -> lato Felga JR21 z oponami Nokian WETPROOF 215/45/R17, produkcja 12 tydzień 2019r.
- Kompletny zestaw kół -> zima Felga JR3 z oponami Michelin Alpin 6 205/55/R16, produkcja 44 tydzień 2022r (dopłata 2000zł)
- Komplet oryginalnych felg 16-calowych (na zacisk 2-tłokowy przedni)
- Opony konserwowane na każdy sezon zimowy/letni
- Wyważane zawsze z testem drogowym
Mankamenty:
- Wyświetlacz komputera pokładowego nie wyświetla informacji takich jak spalanie, temperatura na zewnątrz, aktualna godzina
- Poprzedni właściciel był myśliwym, stąd ubytki na podsufitce w okolicach tylnich siedzeń/bagażnika
- W drzwiach kierowcy i w drzwiach tylnych od strony kierowcy siłowniki zamka nie działają, trzeba drzwi kierowcy otwierać/zamykać kluczykiem i drzwi tylne od strony kierowcy otwierać/zamykać ręcznie
- Na tylnym zderzaku i od strony kierowcy widoczne odpryski lakieru (widoczne na zdjęciach)
Nadwozie:
- Wymieniona lampa przednia od strony kierowcy (przy wymianie żarówki odpadła plastikowa część lampy) -> wymieniono na oryginalną lampę Subaru
Karoseria i podwozie
W 2022 roku naprawiono lewe tylne nadkole razem z tylnymi częściami progów. Profile zamknięte zalano woskiem i wykonano kompleksową konserwacje podwozia
Podwozie po każdej zimie myte
OC ważne do 13.09.2025
Przegląd ważny do 30.08.2025