Auto zakupione jako baza ze zdrową ramą w grudniu 2023 przy przebiegu 236971.
Auto przed zakupem nie jeździło w terenie i miało symboliczne przebiegi co widać w raporcie z ewidencji pojazdów. Auto było przez praktycznie cały przebieg w posianiu jednego właściciela, zakupione w polskim salonie. Kolejny właściciel to córka pierwotnego właściciela, kolejnym byłem ja. Dane do sprawdzenia w ewidencji pojazdów:
Nr rejestracyjny: WL3301V
VIN: JSAHTX92V00205948
Data pierwszej rejestracji: 30.12.2005
Badanie techniczne ważne do 21.12.2025, ubezpieczenie OC ważne do 21.08.2025
Po zakupie Suzuki oddane na remont do MT serwis w Poznaniu, gdzie została zrobiona przekładka budy ze względu na zły stan blacharski oryginalnej (wraz z podwoziem). Obecnie nadwozie, podwozie jak i rama wolne od korozji (miejscami delikatne naloty). Minusem jest złuszczenie lakieru na dachu od słońca ze względu na to, że buda pochodzi z Hiszpanii.
Mogę podesłać zdjęcia z procesu przekładania budy i remontu auta. W trakcie przekładki zostały wykonane najważniejszego naprawy mechaniczne takie jak wymiana rozrządu (oryginalny), sprzęgła (oryginalne), nowe zawieszenie (lift 4 cale do Radzika). Przedni most wymieniony na most od Pozora w stalowej obudowie (wnętrze to mocniejszy most tylni Suzuki), zamontowano wzmocnione półosie. Lista wszystkich napraw i wymienionych części przy okazji przekładki poniżej. Lista zawiera też wszystkie naprawy i modyfikacje dokonane już po odbiorze auta z przekładki.
Dodatkowo rama została oczyszczona i zakonserwowana (także profile wewnętrzne) a nadwozie wygłuszone. Po remoncie auto było mało jeżdżone w terenie, delikatnie, technicznie, nie było katowane ani upalane, stąd małe zużycie elementów zawieszenia. Auto nie było topione. Silnik pracuje bardzo dobrze. Po ostatniej wymianie oleju do silnika został dodany ceramizer.
Do tej pory w aucie zostały zrobione następujące naprawy i modyfikacje:
-nowa chłodnica
-uszczelniona klimatyzacja i uzupełnienie czynnika chłodzącego (ok 8tys kilometrów temu)
-nowa pompa wody
-nowe klocki hamulcowe
-nowy rozrząd oryginalny
-nowe sprzęgło oryginalne
-manualne sprzęgiełka kół
-wymienione czujniki abs
-pompa i wysprzęglik pedału sprzęgła
-obie półosie tył (jedna nowa druga używana)
-obie półosie wzmocnione przód
-most przód od Pozora (stalowa obudowa + wnętrze z tylnego mostu od Grand Vitary)
-customowa osłona silnika
-customowa osłona baku paliwa
-lift Radzikone 4 cale
-zregenerowany tylni wał napędowy: przerobiony z przegubów na krzyżaki (koszt nowego wału na przegubach ok 6k, teraz jest dużo tańszy w serwisie bo wystarczy wymienić krzyżaki, przeguby nie są wymienialne)
-stalowe przewody hamulcowe
-gumowa mata bagażnika
-dywanik Eva (komplet na całe auto)
-wygłuszenie nadwozia
-nowe reflektory przód Depo
-naprawiony układ wydechowy
-wymieniony mechanizm różnicowy w tylnym moście+ wymiana oleju ok 600km temu
-nowe tuleje wahaczy tył komplet (maj 2025)
-nowy uszczelniacz reduktora (OM) + wymiana oleju w reduktorze (maj 2025)
-konserwacja podwozia (należałoby ją trochę poprawić, bo już dążyła się miejscami zużyć)
-regeneracja oryginalnych felg suzuki 5 sztuk wraz z malowaniem.
Auto jest bardzo zadbane, z czystym wypranym wnętrzem. Zainstalowane zostało radio 2 DIN Sony XAV-AX1000 z Apple Car Play i kamerą cofania. Komplet dywaników EVA robionych na wymiar + gumowa wykładzina bagażnika. Zainstalowany komputer pokładowy monitorujący spalanie i pozwalający na diagnostykę błędów.
Niedawno założone opony Kenda Klever RT 265/70/R16 (przebieg ok 1200km). Opony bardzo ładnie pracują na lifcie 4 cale, nie ocierają o ramę i nadkola przy skręcaniu czy na wykrzyżach.
Dodatkowo auto wyposażone w bagażnik dachowy. Oryginalne relingi oczywiście też są.
Ostatni serwis filtry + oleje w grudniu 2024. Olej w silniku zmieniany co maks. 10 tysięcy przebiegu
Auto regularnie serwisowane w wyspecjalizowanym serwisie pod Warszawą. Mogę udsotępnić kontakt do mechanika jeśli ktoś miałby pytania. Wszystko na bieżąco wymieniane i naprawiane. Wszystkie elementy wyposażenia takie jak klimatyzacja, otwieranie szyb, światła wnętrza działają. Szyber dach działa i nie przecieka.
Do zrobienia w przyszłości: delikatny luz na lewej półosi z przodu na razie nie przeszkadza i nie powoduje problemów w terenie. Pali się check engine z uwagi na błąd zasilania jednej sondy lambda. Zarówno MT Serwis jak i Rafał Żeglinski sugerowali zostawienie problemu, gdyż nie wpływa na eksploatację samochodu tak długo jak nie ma nadmiernego spalania, które jak na to auto jest w normie czyli ok 11-12 litrów na 100km. Do tej pory błąd sondy lambda nie wpłynął na działanie ani spalanie auta.
Dodatkowe zdjęcia z remontu auta oraz dowolne zdjęcia mogę dosłać na Whatsup.
Auto do obejrzenia w Legionowie pod Warszawą.