UWAGA*: Samochód sprzedaję w cenie 204 400zł na oryginalnych felgach uber turbine 20'' z UHP Pirelli P Zero PZ4 235/35ZR20 XL T0 - przejechane ok. 3000km. Jest to cena BEZ drugiego zestawu kół 18'' ZAX z czujnikami ciśnienia bluetooth (importowane z Norwegii z powodu inngo ET dla wersji Performance i większych hamulców - kosztowały 4200zł + 1000zł czujniki) + opony Nokian Snowproof P 235/45/18 ( 2800zł) - które znacznie poprawiają w zimie zasięg samochodu. Cena tego zestawu do negocjacji ok. 4500zł. opony letnie z oporami toczenia A na 18'' Michellin E Primacy zasięg przy prędkościach 120-130km/h oscyluje pomiędzy 420-430km (na 20'' i Pirelli jest to ok. 390-400km) mogę sprzedać za 2000zł (przejechane raptem 2000km). Na pewno się dogadamy przy kupnie całości.
Tesla Model 3 AWD w wersji Performance zakupiona nowa z ekspozycji w w salonie w Katowicach (przebieg 16km).
Gwarancja liczona od marca 2023r. - zostają jeszcze 3 lata na samochód do 18 marca 2027r. (lub 80 000km - co pierwsze) oraz 7 lat na baterie oraz układ napędowy do 18 marca 2031 (lub 192 000km - co pierwsze).
Wrażenia z jazdy niesamowite, aż 393kW czyli 534KM (otomoto nie pozwala zaznaczyć tej opcji) - 3.3s do setki przyprawia o uśmiech za każdym razem. V max 261km/h. Dziś Tesli Model 3 Performance nie ma już dostępnej na rynku, a dostępny Long Range posiada ogranicznik prędkości do 201km/h.
Powód sprzedaży - prawdopodobnie zakup większego Modelu Y - przy dwójce małych dzieci potrzebuję mimo wszystko większego bagażnika. Ten w Modelu 3 nie jest mały (560l + 88l pod maską), bo to i tak niesamowity litraż w tym segmencie, ale wózki aż proszą się o podnoszoną tylną klapę wraz z szybą.
Tesla sprawdziła się jako samochód do jazdy na co dzień i nawet na dalsze przejazdy, ale Model Y przez najbliższe 2 lata będzie dla mnie praktyczniejszym rozwiązaniem (na pewno nie przyjemniejszym). Fotowoltaika w Polsce pozwala dosłownie jeździć samochodem za darmo, co dla mnie jest najrozsądniejszym wyborem zamiast kupna "spalinówek" za podobne pieniądze. Na plus także brak przeglądów i wymian okresowych czegokolwiek w samochodzie (może filtr powietrza i wycieraczki :) ).
Stan jak nowy - użytkowane pół roku, oryginalne felgi uber turbine 20'' z UHP Pirelli P Zero PZ4 235/35ZR20 XL T0 - przejechane ok. 3000km (przetarcia na 2 tylnych felgach od krawężnika), Prędkości 70-110km/h to zasięg 450km+, nawet 500km dla E Primacy (zużycie energii faktyczne schodzi wtedy do ok. 155Wh / km).
Wyposażenie w wersji Performance: Podstawowy Autopilot, spojler z włókna węglowego, AWD Performance, Pedały Performance, Funkcjonaloność zimowa, dostęp do sieci ładowarek Supercharger.
Ładowany tylko do 3kW z gniazdka sieciowego do 80% (wg zaleceń Tesli do jazdy codziennej), do 90% dosłownie ze 3 razy (dalsze przejazdy) i w ramach re-balanacingu baterii jeden raz do 100% - także wszystko wg. zaleceń producenta.
Supercharger - kilka razy na ostatniej trasie do Gdańska i muszę przyznać, że ta sieć ładowarek robi robotę.
Zasięg przy 100% to 492km, przy zakupie było to 499km - Tesla podaje zasięg jako faktyczny odczyt BMS baterii i tak mierzy się degradację baterii.
Kiedy kupowałem ten samochód na stronach Tesli był wymieniony jako 2023, uwaga - produkcja to 21 grudzień 2022r., pierwsza rejestracja kwiecień 2023r. w salonie Tesli, a moja we wrześniu 2023 po zakupie. Stąd atrakcyjna cena, która w żaden sposób nie obniża faktycznej wartości samochodu.
Wrzucam także zdjęcia z salonu w przeddzień zakupu.
Do (naprawdę*) niewielkich negocjacji jeśli trafi w dobre ręce i dla zdecydowanych :)
Tesla ciągle w codziennym użytkowaniu do obejrzenia w Cieszynie.